Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،در دیدار نمایندگان مجلس با فرمانده انتظامی آبادان، سرهنگ زلقی فرمانده انتظامی آبادان ضمن خیر مقدم، قبولی عبادات و تسلیت ایام سوگواری امیرالمومنین امام علی (ع) خلاصه‌ای از عملکرد مجموعه فرماندهی انتظامی را ارائه کرد و گفت: علیرغم امکانات موجود و البته محدود، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همه کارکنان شاهد کاهش ۵۲ جرائم خشن و ۹ درصدی جرائم عادی نسبت به مشابه سال گذشته بودیم، گرچه به لحاظ ارتقاء امنیت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است، اما تا رسیدن به نقط مطلوب و مورد نظر شهروندان فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه عمده جرائم خرد ما ناشی از بلاتکلیفی و عدم ساماندهی معتادان متجاهر است افزود: ۹۷ درصد سرقت‌های خرد ما را معتادان متجاهر تشکیل می‌دهند لذا ضروریست باتوجه به قوانین مشخص و وضع شده ماده ۱۵ و ۱۶ قانون، نسبت به ساماندهی آنان اهتمام جدی صورت پذیرد.

سرهنگ زلقی به کشفیات کالای قاچاق خارجی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد مناطق تجاری، توسعه و رشد اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی در حوزه تولید و صادرات است، اما این مناطق بیش از آنکه تولید و صادرات را تقویت کنند به معبری برای تهسیل در امر واردات و گسترش پدیده قاچاق مبدل شده اند، با اینکه در طی سال‌های اخیر اقداماتی جهت ممنوعیت واردات و مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته است، اما به دلیل مستثنی بودن این مناطق از بسیاری از قوانین جاری در حوزه تجارت، همچنان این پدیده در مناطق آزاد تجاری به قوت خود باقی است.

او تیراندازی‌های غیرمجاز در مراسمات غم و شادی را از بزرگترین چالش اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: ریشه کن شدن تیراندازی‌های غیرمجاز ناشی از رسومات غلط، همت دستگاه قضا در برخورد قاطع با عاملان تیراندازی و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز، حمایت نمایندگان و سایر مسئولان، سران عشایر، متنفذین، اصحاب رسانه و حمیت عموم شهروندان را میطلبد و معتقدم حذف این فرهنگ غلط به مثلث همت، حمیت و حمایت نیاز دارد.

سید محمد مولوی نماینده مردم شریف آبادان در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت لیالی قدر و تجلیل از زحمات نیروی انتظامی در سطوح مختلف امنیت و سلامت گفت: طبق گزارشاتی که ما دریافت کردیم خوشبختانه آبادان جز ۳شهر امن استان خوزستان است و عملکرد ارائه شده از سوی شما نیز مبین همین موضوع می‌باشد و این تلاش ستودنی است

او با تاکید بر برقراری امنیت افزود: با توجه به امکانات موجود در تلاش برای تجهیز نمودن شهرستان، هوشمند سازی تجهیزات و تشکیل اتاق مانیتورینگ در مرکزیت شهر و خطوط صفر مرزی هستیم و این موضوع در اولویت قرار دارد و در جهت ارتقاء رتبه شهرستان کوشا خواهیم بود، و مکاتباتی در این خصوص انجام دادیم، اما این موضوع نیازمند سیر مراحل قانونی و تایید ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌باشد.

جلیل مختار دیگر نماینده محترم مردم شریف آبادان در مجلس شورای اسلامی؛ امنیت و آرامش را دو مولفه اصلی پیشرفت و توسعه همه جانبه و پایدار عنوان کرد و گفت: ما در مجلس انقلابی پیگیر مشکلات مرتبط با ناجا بوده وهستیم و تمام تلاش خود را در جهت مرتفع ساختن آن به کار می‌گیریم و ضمن بررسی تمامی موارد اشاره شده در حوزه‌های مختلف، هم افزایی لازم را جهت همکاری با فرماندار و سایر مسئولان شهری دراین زمینه خواهیم داشت و همه آن‌هایی که در برقراری امنیت نقش دارند باید پای کار بیایند و امیدواریم بتوانیم با حذف موانع و ریشه کن شدن معضلات تیراندازی و رفع چالش‌های اجتماعی نظیر ساماندهی معتادان متجاهر و همچنین ایجاد حاشیه امن اقتصادی برای مردم که یکی از موارد برقراری امنیت در جامعه است در ارتقای امنیت شهروندان نقش خود را ایفا کنیم.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معضلات تیراندازی معتادان متهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، روز یکشنبه (۲ مرداد ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم