Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات استرالیایی با تصویربرداری هوایی از نقاط سیل زده ایالت نیوساوت ولز با پهپاد توانستند برای بازگشت سریع‌تر به شرایط عادی و بازسازی مناطق آسیب دیده برنامه‌ریزی کنند.

‏به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به دنبال وقوع سیل در ایالت نیوساوت ولز استرالیا در ماه گذشته خسارات زیادی به این منطقه وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی ارزیابی دقیق این خسارات و حجم آن‌ها تنها با استفاده از تعداد زیادی پهپاد و عکس برداری از این طریق ممکن شد.

به گزارش زد دی نت، بسیاری از مناطق آسیب دیده کماکان به طور زمینی در دسترس نیستند و جاده‌های آن‌ها به شدت آسیب دیده‌اند. از همین رو برای بازدید از این مناطق و بررسی شدت خسارات وارده از پهپاد‌های مجهز به دوربین‌های عکس برداری پیشرفته استفاده شد.

از همین اطلاعات برای برنامه‌ریزی به منظور جابجایی خاک و آوار استفاده شد و تصویر دقیقی از مناطق نیازمند بازسازی به دست آمد. همچنین مدل‌های سه بعدی مناطق نیازمند بازسازی نیز تهیه شد، بدون آنکه نیازی به اعزام نیروی زمینی به مناطق آسیب دیده و به خطر انداختن جان آن‌ها باشد.

پیش از این در استرالیا از پهپاد برای مقابله با بلایای طبیعی دیگر نظیر آتش سوزی گسترده در جنگل‌ها و نیز شناسایی و شکار کوسه‌های خطرناک در نوار ساحلی و ... استفاده شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تصویربرداری هوایی پهپاد سیل بلایای طبیعی آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود

رئیس جمهوری آذربایجان در سخنانی با اشاره به توافق باکو و ایروان خاطر نشان کرد که صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان حاصل می‌شود.

به گزارش مشرق، تارنمای خبرگزاری آذرتاج از باکو و به نقل از سخنرانی امروز الهام علی اف در مراسم افتتاحیه "ششمین مجمع جهانی گفتگوی بین فرهنگی" نوشت: ما امروز و در قرن بیست‌ویکم نمی‌توانیم به برخی از کشورهای بزرگ اروپایی اجازه دهیم که به استعمار دیگر مردمان ادامه دهند. این کاملا غیر قابل قبول است.

وی افزود: جهان نباید دیدگان خود را بر استعمار نو و یکسان سازی اجباری ببندد. جذب اجباری بیش از ده قلمرو فرانسه کاملا غیرقابل قبول بوده و باید متوقف شود.

علی اف با اشاره به جنگ ۴۴ روزه سال ۲۰۲۰ با ارمنستان گفت: همه سازمان‌های مهم بین‌المللی قطعنامه‌ها و تصمیم‌هایی مبنی بر خروج نیروهای ارمنستانی تصویب کردند که چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از جمله آنهاست. کشورهایی که این قطعنامه ها را تصویب کردند، هیچ اقدامی برای اجرای آن انجام ندادند. بنابراین، ما مجبور شدیم تا از طریق جنگ به صلح دست یابیم.

رئیس دولت جمهوری آذربایجان در مورد تعیین حدود مرزی میان دو کشور گفت: تعیین مرزها آغاز شده که شامل میله گذاری نیز می شود. این امر توسط دو کشور و بدون هیچ میانجیگری محقق شد که دوباره نشان می دهد که ما نیازی به میانجی نداریم، به خصوص کشورهایی که به دنبال اهداف خود بوده و یا آنهایی که قصد کمک نداشته و تنها می خواهند برای منافع شخصی، سیاسی و اقتصادی خود در منطقه ما نفوذ کرده و بار دیگر روی آتش، نفت بریزند.

وی افزود: ما اجازه نخواهیم داد در قفقاز جنوبی چنین اتفاقی بیفتد. پس از ۳۰ سال رویارویی، ارمنستان نیز به وضوح درک می کند که ما به صلح در قفقاز جنوبی نیاز داریم. صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی سازی روابط میان (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان حاصل می شود.

علی‌اف گفت: (جمهوری) آذربایجان بود که به ارمنستان پیشنهاد آغاز مذاکرات بر سر توافقنامه صلح را داد و اصول اساسی آن را تدوین و حتی پیش نویس توافقنامه صلح را تهیه کرد. اگرچه ما در سپتامبر گذشته تمامیت ارضی و حق حاکمیت خود را به طور کامل احیا کردیم اما مورد حملات سیاسی غیرقابل توجیه ارمنستان و کشورهای به اصطلاح ضامن قرار گرفتیم. با این حال، ما پیشنهادی برای صلح ارائه کردیم و اکنون شاهد روندهای مثبت در مسیر آن هستیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب