Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@23:46:33 GMT

آخرین تفنگدار بنزینی لوتوس معرفی می‌شود +عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۴۲۸۴

آخرین تفنگدار بنزینی لوتوس معرفی می‌شود +عکس

امیرا در چندین زبان مختلف به معنای فرمانده است و قرار است در کنار ابرهیولای اویژا محصولات کمپانی لوتوس باشند.

به گزارش مشرق، پیش تر لوتوس اعلام کرده بود که به زودی پس از معرفی مدل جدید در آینده ای نه چندان دور تمام محصولات تک سوز بنزینی خود را از خط خارج خواهد کرد و محصولات این کمپانی خوش سابقه یا هیبرید یا  الکتریکی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرا براساس کانسپت معروف کد ۱۳۱ توسعه یافته و قرار است روح تازه ای به کالبد خودروهای اسپرت بدهد. امیرا که در سگمنت سختی با رقبای قلدری همچون ۹۱۱ رقابت خواهد  داشت در ابتدا به نظر می رسید که به صورت هیبرید عرضه خواهد شد، اما نهایتاً آنچه از مقر لوتوس به گوش می رسد این خودرو با دو موتور احتراق داخلی یکی ۴ سیلندر پرخوران با توربوشارژ و دیگری موتور خورجینی ۶ سیلندر به حجم ۳٫۵ لیتر است که این موتور هم‌پرخوران با سوپرشارژ خواهد بود. موتور دوم قبلاً در سری اوورا نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و از کمپانی خوش کیفیت تویوتا می آید. موتور جذاب ۶ سیلندر نیروی عظیم ۴۱۶ اسب بخاری را با گیربکس ۶ سرعته خود با حداکثر گشتاور ۴۳۰ نیوتن متری در اختیار راننده قرار می دهد. به نظر، این اعداد و ارقام با شاسی سبک امیرا کار را برای هر رقیبی سخت کند.

امیرا یک پلت فرم بسیار پیشرفته بر پایه شاسی اوورا دارد. در کمپانی لوتوس این سبک طراحی را المنتال می نامند. آن چه مشخص است با یک شاسی کاملاً سبک از جنس آلومینیوم و آلیاژهای آن طرفیم که در عین داشتن یک سازه محکم و قوی و متخلل بسیار سبک است.

پس از مصاحبه چندی قبل ویندل به نظر لوتوس در مسیری درست قرار گرفته است و جیلی به عنوان شریک سرمایه گذار توانسته با لوتوس نظر رنو و آلپاین را برای پیشبرد ساخت شاسی های فوق پیشرفته متأثر از نتایج فرمول ۱ متقاعد کند. در حالی که، به نظر می رسد آخرین محصول صرفاً بنزینی لوتوس هیجان انگیز تر از گذشته باشد می توان بسیار به آینده این کمپانی و پلت فرم معروف e-sport آن خوشبین بود.

منبع:اسب بخار

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف خودرو آلپاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی

آرمین زارعی به دلیلی فشار عصبی از ساعاتی پیش در بیمارستانی در تهران بستری شده است.

به گزارش صبا، این خواننده که در هفته‌های گذشته با کمپانی طرف قرارداد سابق خود به مشکلاتی برخورده، به نظر می‌رسد همچنان درگیر این موضوعات است و حالا احتمالا شدت این فشارها و موارد دیگر جوری ست که احوالات جسمی آرمین را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 این خواننده هفته گذشته در نامه‌ای به دفتر موسیقی ارشاد خواستار ممانعت از هرگونه اقدامی در خصوص قرارداد مورد بحث با شرکت مربوطه شد و مدعی‌ست آن قرارداد از سوی او فسخ شده است. این در شرایطی‌ست که کمپانی ترانه شرقی برای روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت کنسرت این خواننده را قرار است برگزار کند و تبلیغات محیطی گسترده ای را نیز در سطح شهر انجام داده و بلیت فروشی کرده است.

حالا در ساعات گذشته آرمین زارعی از شدت فشار عصبی در بیمارستان بستری شده و مشخص نیست آیا کنسرت این خواننده ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت در تهران روی صحنه خواهد رفت یا خیر.

کمپانی «ترانه شرقی» همچنان درباره همه حواشی این دو هفته سکوت اختیار کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شروع کنسرت‌های بهاری با جهش در قیمت بلیت ؛ چه کنسرتی؟ کدام شهر؟ کنسرت‌های اردیبهشت تهران کدامند؟

دیگر خبرها

  • خبر بنزینی دولت؛ دارندگان کارت سوخت بخوانند
  • ماجرای جدایی فیفا از کمپانی EA SPORTS؛ هیچوقت به خاطر پول، یک رابطه خوب را خراب نکن! (زیرنویس فارسی)
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود
  • آرمین زارعی بستری شد
  • آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی بستری شد
  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین