Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، ماجد مهدی حنتوش، وزیر برق عراق با محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، از مرکز پایش صنعت برق بازدید کردند و در خلال این بازدید خلاصه‌ای از قابلیت‌های مرکز پایش و دستاوردهای صنعت برق ایران در کاهش تلفات، هوشمند سازی شبکه و کنترل مصرف برق تشریح شد.

مدیرعامل توانیر، کنترل مصرف برق را از قابلیت‌های مهم مرکز پایش صنعت برق عنوان کرد و گفت: این قابلیت، صنعت برق را قادر می‌سازد در زمان کمبود تولید، به جای اعمال خاموشی، بار شبکه را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیز شبکه به کنتورهای هوشمند، اطلاعات دقیقی را به تفکیک هر شهر و هر پست در دسترس قرار داده و تمامی مشترکان بزرگ به این کنتورها مجهز شده و بار مصرفی آنها به طور لحظه‌ای قابل رؤیت است.

متولی زاده در پاسخ به پرسش وزیر برق عراق در خصوص ارائه برق رایگان به مشترکان کم مصرف اظهار داشت: سال گذشته مصوبه‌ای از سوی دولت صادر شد که مشترکان کم مصرف از مزایای برق رایگان بهره‌مند شوند و امروز ۷.۵ میلیون مشترک در کشور از مزایای برق رایگان استفاده می‌کنند و در مقابل مشترکان پرمصرف هزینه بیشتری می‌پردازند.

کاهش تلفات برق به کمتر از ۱۰ درصد

در ادامه این مراسم، مهرداد صمدی، مدیرکل دفتر فنی و مهندسی توزیع توانیر خلاصه‌ای از اقدامات کاهش تلفات صنعت برق و رسیدن تلفات از ۱۵ درصد به زیر ۱۰ درصد طی ۶ سال ارائه و به تبیین اقدامات مرحله بندی شده توانیر در این خصوص از جمله نصب کنتورهای هوشمند در تمامی نقاط ورودی شبکه توزیع، کاهش شعاع تغذیه پست‌های برق، باز مهندسی شبکه و بهبود کیفیت تجهیزات پرداخت و از نصب همزمان کنتورهای هوشمند در مجتمع‌های تجاری و مسکونی خبر داد.

وی از جمله اقدامات را تبدیل ۵۴ هزار کیلومتر شبکه به سیم روکش دار و توسعه شبکه‌های فشار متوسط عنوان کرد و این اقدامات را با کاهش تلفات از ۴۴ درصد به ۴ درصد در برخی مناطق جنوبی کشور همراه دانست و افزود: یکی از پروژه‌های کاهش تلفات کشور در مشهد تلفات را از ۲۳ درصد به کمتر از ۴ درصد رساند که به عنوان یکی از تجارب برتر کاهش تلفات در دنیا توسط یکی از مؤسسات معتبر اروپایی منتشر شد.

صمدی تعمیر کنتورهای معیوب، جمع آوری ۱.۵ میلیون برق غیرمجاز و نصب کنتورهای روشنایی معابر طی ۶ سال را از دیگر اقدامات برشمرد که با ۶۲۰ میلیون دلار هزینه ۱۰ برابر منافع برای صنعت برق به همراه داشته است.

نقش مدیریت بار در پاسخگویی بار

در ادامه عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر، مدیریت بار را یکی از پروژه‌های استراتژیک صنعت برق ذکر کرد که به عنوان یکی از قابلیت‌های مرکز پایش صنعت برق و در قالب برنامه‌های پاسخگویی بار اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این برنامه در تابستان سال گذشته و در گرم‌ترین روز سال ۵۶۶۰ مگاوات از بار شبکه را کاهش داد که در مقایسه با اجرای این برنامه در سایر کشورها مانند کره و آمریکا در نوع خود بی‌نظیر بوده و حاکی از استفاده بهینه از سرمایه گذاری انجام شده است.

این مقام مسئول تجارب موفق مدیریت بار از طریق مرکز پایش صنعت برق را از دانش بالایی برخوردار دانست که می‌تواند نزدیک به ۱۰ درصد بار شبکه را به طور منظم مدیریت کند.

در ادامه این مراسم حسین صبوری، مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ به تبیین اقدامات این شرکت در هوشمندسازی مدیریت حوادث و اتفاقات در کلانشهر تهران و معرفی قابلیت سامانه‌ها و خودروهای عملیاتی نوین این شرکت پرداخت.

بازدید از کنتورهای هوشمند مجموعه دشت بهشت و کابل‌های خودنگهدار شبکه توزیع تهران از دیگر برنامه‌های وزیر برق عراق و هیئت همراه در این مراسم بود.

کد خبر 5203811

منبع: مهر

کلیدواژه: مصرف برق صرفه جویی در مصرف برق شرکت توانیر ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران مصرف برق اقتصاد آمریکا وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس قیمت نفت واکسن کرونا وزارت نیرو صادرات برق ایران قیمت یورو سهام عدالت مرکز پایش صنعت برق کنتورهای هوشمند وزیر برق عراق کاهش تلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه