Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان بالاکتفی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز ۲ مسافر دیگر در این منطقه گرفتار سیلاب هستند که جستجو برای نجات آنها با همکاری نیروهای مختلف امدادی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از قبل در خصوص احتمال جاری شدن سیلاب، در برخی مناطق استان از سوی مرکز مدیریت بحران به شهروندان هشدار داده شده یادآورد شد: با وجود اطلاع رسانی و هشدار برخی افراد با خودروهای شخصی در مناطق مستعد وقوع سیلاب اقدام به سفر کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهار کرد: امروز در سه شهرستان اردکان، مهریز و بهاباد سیلاب جاری شد که خسارت زیادی در برنداشت فقط به خاطر بارش تگرک به برخی از درختان میوه در شهرستان مهریز خسارت وارد شد.

به گفته بالاکتفی، بارش باران موجب آبگرفتگی برخی از منازل در عقدای شهرستان اردکان شده بود که کار تخلیه آب با همکاری ماموران دستگاه‌های مختلف انجام شد .

وی در خصوص سایر خسارت احتمالی گفت : میزان دقیق خسارات بعد ازبررسی و جمع‌بندی کامل اطلاعات مشخص می شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد نیز به ایرنا گفته بود: بیشترین میزان بارندگی با ۲۱ میلیمتر در ایستگاه باران سنجی روستای زردین شهرستان تفت به ثبت رسیده و به ترتیب در روستاهای فخرآباد عقدا اردکان، همیجان بهاباد و کوشک بافق به ترتیب ۱۵.۵، ۱۴.۵ و ۱۲ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

سیدعباس میرحسینی  افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر فردا (سه‌شنبه) در بعد از ظهر و شب ، افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک و در بعضی ساعت ها رگبار، رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

وی اظهار کرد: احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، وقوع تگرگ، شکستن درختان و آسیب به سازه‌های تبلغاتی، گلخانه‌ای و ساختمانی نیز وجود دارد.  

میرحسینی دمای هوای امروز شهر یزد را بین ۱۸ تا ۳۱ درجه سانتیگراد  در نوسان ذکر کرد.

ساعتی قبل در  ۸۰ کیلومتری محور چوپانان-اردکان، چندین خودروی سواری گرفتار سیلاب شدند که عوامل و نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر  در حال جست‌وجو در منطقه هستند .

میزان بارش سالانه در استان یزد ۶۵ میلیمتر و میزان تبخیر حدود چهار هزار میلیمتر است.

مرکز شهرستان  اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها یزد مدیریت بحران بارش باران اردکان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد مدیریت بحران بارش باران یزد مدیریت بحران بارش باران اردکان سیل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی برای چهارمین روز متوالی شاهد بارش رحمت الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بارش باران در روزهای اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این سامانه تا بعد از ظهر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی تاکید کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 751019

دیگر خبرها

  • هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب
  • بارش‌های جدید و احتمال وقوع سیلاب در مازندران
  • توفان شدید غرب و جنوب خراسان رضوی را درنوردید
  • پایگاه های امداد و نجات متنوع در تنگستان ایجاد شود
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • نجات بچه گرفتار در سیل در شهرستان قیرو کارزین (فیلم)
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی