Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ظهور ویروس کرونا و ترس انسان‌ها از تماس با دستگاه‌های پیرامون و همچنین مکانیزه شدن زندگی‌های امروزه، لزوم وجود تکنولوژی هایی که مانع ورود این ویروس  مخصوصا در مجامع عمومی شود بیش از پیش احساس می شود.

حالا یک تیم جوان متشکل از متخصصین حوزه برق و الکترونیک دور هم جمع شدند تا با اختراعی جدید دست کرونا را از جوامع بشری کوتاه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی مدیریان عضوی از این تیم است که با دانش و توان  داخلی توانسته اند برای زندگی امروز تکنولوژی کارآمد و نوین را ارائه دهند.او در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت:به همت یک تیم جوان و پر تلاش ، « پنل مجازی آسانسور اوج» را راه اندازی کردیم در این پنل  بوسیله یک سخت افزار و یک اپلیکیشن چند منظوره، تمامی شستی‌ها و صفحه کلید‌های دستگاه‌هایی نظیر خودپرداز بانک ها، دستگاه‌های نوبت دهی، شستی‌های داخلی و بیرونی آسانسور‌ها و ...  بر روی تلفن همراه پیاده سازی شده است.

او افزود: در این سیستم مدیریت هوشمندمنازل هم انجام می شود به طوریکه قابلیت کنترل سیستم روشنایی مشاعات، قابلیت کنترل انشعابات آب و برق را داراست، با تشخیص خودروی دارای مجوز، مسیر تردد تا  منزل مربوطه روشن می شود و انشعاب برق و آب وصل می شود این سیستم کاملا بی سیم بوده ونیاز به تغییر در سیم کشی نداشته و محدودیت مسافت مطرح نمی باشد.

این مخترع جوان ادامه داد:مدیریت هوشمند ساختمان،احضار آسانسور به طبقه هم کف هنگام ورود نفر به ساختمان ، احضار آسانسور به پارکینگ هنگام ورود خودرو به ساختمان ، خارج از دسترس بودن آسانسور برای افراد غیر متفرقه،سیستم میزبان جهت احضار آسانسور به طبقه همکف برای افراد غیر ساکن در صورت تایید توسط ساکنین از ویژگی های این نرم افزار است.

مدیریان بیان کرد: همچنین کنترل ورود ساکنین به ساختمان و افزایش امنیت ساختمان و حذف قفل های مکانیکی ، قابلیت کنترل سیستم روشنایی مشاعات و قابلیت کنترل انشعابات آب و برق بدون نیاز به اینترنت وتنها در ۳۰ دقیقه با هزینه ای بسیار کم قابل راه اندازی است .

او تصریح کرد:همچنین در هنگام استفاده از خودپرداز، می توانید کارت بانکی خود را درون خودپرداز قرار دهید و اپلیکیشن خود را باز کنید تا گوشی شما به دستگاه خودپرداز متصل شود و بلافاصله تمام شستی‌های و صفحه کلید خودپرداز، برروی نرم افزار شما ظاهر می‌شوند و میتوانید رمز بانکی، انتخاب زبان، صفحه بعد، صفحه قبل، انتقال وجه و ... را از روی اپلیکیشن موبایل خود وارد کنید و دیگر هیچ تماسی با شستی‌های دستگاه نخواهید داشت.

این مخترع جوان ادامه داد: جهت گرفتن نوبت از دستگاه‌های نوبت دهی،  اپلیکیشن را باز کنید و روی نرم افزار شستی مربوط به انتخاب نوبت را فشار دهید ،نوبت شما برروی گوشی تان ثبت می شود و نیاز به دریافت نوبت کاغذی هم نمی‌باشد.

مدیریان بیان کرد: همچنین هنگام استفاده از آسانسور کافیست نرم افزار خود را باز کنید بلافاصله کلید‌های طبقات برروی اپلیکیشن گوشی شما ظاهر میگردد و میتوانید آسانسور را به محل خود فراخوان کنید و یا طبقه مقصد را انتخاب کنید.

او با بیان اینکه با این سیستم حتی گاهی نیاز به وجود موبایل هم نیست  تصریح کرد: در دستگاه‌هایی که نیاز به امنیت بالایی ندارند مثل آسانسورها، اگر تلفن همراه شما در دسترس نباشد یا اپلیکیشن را برروی گوشی تان نصب نداشته باشید فقط کافیست با فرمان صوتی به دستگاه فرمان بدهید تا دستیار صوتی فرمان شما را اجرا نماید مثلا فقط کافیست بگویید:"طبقه دوم" یا " دریافت نوبت".


این مخترع جوان با اشاره به اینکه این سیستم در حال حاضر در شهرداری مشهد هم تجربه شده است تاکید کرد: در حال حاضر این سیستم بر روی آسانسور شهرداری منطقه ۹ مشهد بعنوان پایلوت نصب شده است تا بعد از تایید، ساختمان شهرداری‌های مناطق دوازده مشهد به این سیستم مجهز شوند.

مدیریان اظهار کرد: یکی دیگر از قابلیت های  این اپلیکیشن قسمت " صدایم را بشنو "مربوط به طرح "موزه‌ای به وسعت ایران " می‌باشد.

این قسمت از نرم افزار که در حقیقت همراه گردشگری شما می‌باشد این امکان را به شما می دهد که با اسکن بارکد دو بعدی هر اثر تاریخی در هر نقطه‌ای از کشور، توسط اپلیکیشن "صدایم را بشنو " تمامی اطلاعات آن اثر را بصورت صوتی و تصویری بشنوید و ببینید.

او افزود: همچنین میتوانید در مسیر سفرتان آثار تاریخی آن مسیر را رصد کنید و میزان بازدید گردشگران و محبوبیت آن اثر را جویا شوید و همچنین با فروشگاه‌های صنایع دستی اطراف آن اثر تاریخی آشنا شوید و خرید تان را انجام دهید.

امیر محمد حسینی ،احسان گیلاسی،محمد امین گیلاسی و معصومه محمود آبادی در اختراع این نرم افزار مشارکت داشتند .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی              انتها ی پیام// ف.غ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشف و اختراع تکنولوژی جدید نرم افزار اندروید قابلیت کنترل نرم افزار شستی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!

۲۶۱ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899853

دیگر خبرها

  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!