Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:15:43 GMT

لندن خواستار مقابله با تهدیدهای چین و روسیه می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۵۲۱۰

لندن خواستار مقابله با تهدیدهای چین و روسیه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، انگلیس روز سه شنبه در نشست گروه هفت خواهان اقدام قاطع کشورهای عضو گروه هفت برای حراست از دموکراسی‌ها علیه تهدیدات جهانی مشابه با تهدیدات برخاسته از جانب روسیه و چین است.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در دومین روز نشست وزرای خارجه گروه هفت که با هدف تعیین محورهای نشست سران در ماه ژوئن در لندن در حال برگزاری است، هدایت گفتگوها میان اعضای گروه هفت کشور ثروتمند جهان را در حوزه تهدیدات علیه دموکراسی، حقوق بشر و آزادی‌ها برعهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ریاست انگلیس بر گروه هفت فرصتی برای کنارهم آوردن جوامع دموکراتیک و آزاد و نمایش وحدت در زمانی است که بیش از پیش ضرورت مقابله با چالشهای مشترک و تهدیدهای در حال ظهور احساس می‌شود.

گفتنی است که انگلیس علاوه بر اعضای گروه هفت (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده) از وزرای استرالیا، هندوستان، آفریقای جنوبی و کره جنوبی برای شرکت در این نشست دعوت کرده است.

انگلیس این نخستین نشست رو در روی اعضای گروه هفت ظرف دوسال گذشته را فرصتی برای تقویت حمایتها از نظام بین المللی می بیند که نفوذ اقتصادی چین و فعالیت‌های به زعم لندن بدخواهانه را تهدیدی علیه این نظام تلقی می‌کند.

مذاکرات روز سه شنبه همچنین به موضوع کودتا در میانمار خواهند پرداخت و خواستار اقدام قاطع‌تر علیه شورای نظامی حاکم در میانمار در قالب تمدید تحریم‌ها و حمایت از تحریم تسلیحاتی و افزایش کمک‌های بشردوستانه شدند.

در این نشست، پیرامون روسیه از جمله نحوه مقابله با مانورهای نیروهای نظامی در مرز اوکراین و حبس «آلکسی ناوالنی» منتقد دولت کرملین گفتگو خواهد شد. راب روز یکشنبه ادعا کرد که او خواهان آنست گروه هفت یک گروه تکذیبیه مشترک را برای مقابله با تبلیغات و نشر اطلاعات جعلی از سوی روسیه راه اندازی کنند.

کد خبر 5204121

منبع: مهر

کلیدواژه: جی هفت روسیه انگلیس چین تهدید امنیتی دومینیک راب ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق ایران عربستان سعودی افغانستان انتخابات فلسطین روسیه لبنان ترکیه برجام مذاکرات وین خروج نظامیان آمریکا گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای دسته‌جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، نبنزیا خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «ما گزارش‌های دلخراشی در مورد گورهای دسته‌جمعی داشتیم که در نوار غزه کشف شده است. ما به یک تحقیق بین‌المللی مستقل نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که عاملان آن پاسخگو خواهند بود.»

به گزارش اسپوتنیک، مقامات فلسطینی گزارش دادند که بیش از ۳۰۰ جسد - از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح - در گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

هر روز ابعاد تازه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین فاش می‌شود. از هفتم اکتبر و بعد از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی، نزدیک به ۳۵ هزار نفر در جنایات رژیم صهیونیستی به‌ویژه در غزه در عملیات‌های زمینی و هوایی تل‌آویو به شهادت رسیده‌اند. بیمارستان ناصر و الشفا هم که در حال حاضر به ویرانه تبدیل شده، مدت‌ها تحت عملیات‌ سنگین صهیونیست‌ها بود و بعد از خروج آنها، گورهای دسته‌جمعی یکی پس از دیگری رو می‌شود.

با کشف تعداد بیشتری از گورهای جمعی در نقاط مختلف نوار غزه و بیرون آوردن پیکرهایی بدون سر، دست، پوست و یا با دست و پاهای بسته و همچنین اجسادی که هنوز سرم و وسایل پزشکی به آنها وصل است، اجساد کودکان و اجسادی که به شدت متلاشی شده‌اند، ابعاد دیگری از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در حملاتش به نوار غزه نمایان شده و مسوولان مختلف آغاز تحقیقاتی بین‌المللی و مستقل درباره این جنایات را خواستار شده‌اند.

انتهای پیام   

دیگر خبرها

  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد