Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از سیر نزولی کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: وضعیت ابتلا به کرونا در استان چند روزی است که به ثبات رسیده است.

وی گفت: نتیجه این کاهش را در شاد شدن رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان می‌توان دید به‌طوریکه که در رنگ‌بندی جدید شهرستان‌ها، تعداد شهرهای قرمز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اعلام رنگ‌بندی جدید شهرستان‌ها، گفت:  شهرستان‌های هرسین، سنقرو کلیایی، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و روانسر همچنان در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام آبادغرب، پاوه و کنگاور نارنجی و ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و جوانرود نیز از نظر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی زرد هستند.

وی تصریح کرد: این وضعیت‌ها کاملا شکننده است و نباید مردم رعایت پروتکل‌ها را رها کنند چرا که ممکن است گونه‌های دیگری که جهش یافته مثل گونه هندی وارد کشور و استان شود بنابراین باید همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدی گرفته شود تا دوباره شاهد افزایش موارد مبتلا به بیماری در استان نباشیم.

وی در ادامه اشاره‌ای به آخرین وضعیت واکسیناسیون استان داشت و گفت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر در استان واکسینه شده‌اند که شامل کادر بهداشت و درمان و کسانی که با بیماران سرکار داشتند، جانبازان بالای ۵۰ درصد، سالمندان ساکن در سرای سالمندان، افراد بالای ۸۰ سال، بیماران  خاص و مبتلا به سرطان است.

مرادی تصریح کرد: پس از اتمام این مرحله نیز افراد بالای ۷۵ سال و سایر افرادی که از سوی ستاد ملی کرونا واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند، واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی رنگ بندی کرونایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سیر نزولی کرونا شهرستان ها رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • وضعیت شهرهای برزیل بعد از سیل شدید + ویدئو | ۷۰ نفر مفقود شده‌اند
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب