Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نجمی پور آشنایی جوانان با نهج البلاغه را موجب کاهش آسیب های اجتماعی دانست و با بیان اینکه نهج البلاغه امروز در کتابخانه ها خاک می خورد، گفت: باید مبلغان منبرهای خود را بر مبنای نهج البلاغه بگذارند و در کتب درسی از خطبه های حضرت بهره گرفت.

«حجت الاسلام احمد نجمی پور » در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه شب قدر، شب پیوند با قرآن است، اظهار کرد: باید با شناخت و تدبر قرآن و عجین شدن آن با گوشت و استخوان، طبق دستورات آن عمل کرده و معرفت به قرآن و حضرت علی(ع) پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه سربیشه افزود: باید با قرآن مأنوس شد چرا که قرآن مانند داروخانه است و انس با آن از ظلم، خیانت، ریاکاری و... جلوگیری کرده و باعث برقراری پیوند با قرآن و پیدا کردن معرفت به اهل بیت (علیهم السلام) می شود.

 

وی با بیان اینکه برای حاجت گرفتن از خداوند نیاز به واسطه است، گفت: باید در شب های قدر، امیر مومنان (ع) را واسطه قرار داد چرا که شب های قدر، شب انس با قرآن، ائمه علیهم السلام و ولایت است.

 

وی با اشاره به مظلومیت امیرالمؤمنان و نهج البلاغه یادآور شد: باید تدریس نهج البلاغه در دستور کار مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه  قرار گیرد و به تناسب خطبه های سبک و سنگین در دروس این مقاطع گنجانده شده تا بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.

 

خطیب جمعه سربیشه انس و آشنایی جوانان با نهج البلاغه را باعث کاهش آسیب های اجتماعی و دغدغه مندی مسائل فرهنگی دانست و با بیان اینکه نهج البلاغه امروز در کتابخانه ها خاک می خورد، گفت: باید مبلغان منبرهای خود را بر مبنای نهج البلاغه بگذارند تا با انس بیشتر با آن از مهجوریت خارج شود.

 

حجت الاسلام نجمی پور گریزی به خطبه های نهج البلاغه و شکوه های امیرالمؤمنین زد و افزود: گلایه حضرت علی (ع) در خطبه 41 نهج البلاغه از جامعه است؛ جامعه ای که در آن نیرنگ و خدعه وجود دارد و از آن به عنوان برنامه ریزی یاد می شود.

 

امام جمعه سربیشه به استناد این خطبه گفت: مرگ بر چنین جامعه ای که جای ارزش و ضد ارزش جابه جا شده است، در زمان کنونی اختلاس گران مورد تشویق قرار گرفته و از افرادی که با مال حرام سرمایه دار می شوند به عنوان زرنگ یاد می شود. در چنین جامعه ای جای ارزش و ضد ارزش ها تغییر کرده است.

 

حجت الاسلام نجمی پور به خطبه 39 نهج البلاغه هم اشاره کرد و افزود: امیرالمؤمنان در این خطبه می فرمایند «من به افرادی مبتلا شده که حرف مرا گوش نمی دهند و هر چه از آنها کمک می خواهم همراهی ام نمی کنند و از حکم ولایت سرپیچی کرده در حالی که ادعا می کنند پیرو ولایت هستند».

 

وی تأکید کرد: به استناد همین خطبه حضرت علی(ع) فرمودند کاش معاویه 10 نفر از یاران مرا می گرفت و یکی از یارانش را به من می داد چرا که آن ها در جبهه کفر و گمراهی محکم تر هستند در حالی که یاران من در جبهه حق من را همراهی نمی کنند.

 

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه ولایت استمرار حرکت انبیا است، افزود: امروزه بیش از 1100 سال، جامعه در غیبت امام معصوم قرار دارد و در عصر غیبت به یمن امام زمان (عج)، خداوند به موجودات روزی می دهد و آسمان و زمین ثابت هستند.

 

حجت الاسلام نجمی پور گریزی به خطبه 27 نهج البلاغه زد و گفت: در صفین حق حضرت علی(ع) نادیده گرفته شد و حکمیت بر ایشان تحمیل شده و با نیرنگ عمرو عاص و معاویه حاکم و امیرالمؤمنان کنار رفت.

 

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنان بالاترین شأن و منزلت را دارند و باید شخصیت و شأن حضرت شناخته شود، تأکید کرد: بنا به سخنان پیامبر (ص) اگر همه درختان قلم و همه دریاها مرکب و جن و انس ها حسابگر شوند کسی قادر به شناخت فضایل امیرالمؤمنان نیست چرا که حضرت معنا و تجسم عدالت است.

 

امام جمعه سربیشه در پایان با توجه به شخصیت امیرالمؤنان(ع)،یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) در مناجات های خود خداوند را به حضرت علی(ع) قسم می دادند و وقتی علت سؤال شد پیامبر فرمودند قسم به آنکه جانم در دست اوست در آسمان و زمین، شرق و غرب عالم کسی را بهتر از حضرت علی(ع) پیدا نکردم که خدا را به او قسم دهم.

 

 

پایان پیام/706

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه سربیشه شهرستان سربیشه خراسان جنوبی امام جمعه سربیشه نهج البلاغه حضرت علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد

معاون آستان حضرت معصومه(س) گفت: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هادی محمود نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت، اظهار داشت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

وی افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

محمودنژاد با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای