Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@04:19:44 GMT

مراسم احیای دومین شب قدر در خراسان جنوبی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۶۳۹۲

مراسم احیای دومین شب قدر در خراسان جنوبی برگزار شد

همزمان با شب شهادت امیرالمومنین(ع) مراسم احیای دومین شب قدر ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیین دومین شب قدر با حضور روزه داران و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه با سخنرانی علما و روحانیون و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم معنوی پس از دعا، نیایش و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شیوع بیمای کرونا و بارش باران هم مانع حضور مردم مومن و خداجوی خراسان جنوبی در مراسم معنوی شب‌های قدر نشد. هیات امنا و خادمان مساجد با فاصله گذاری مکا‌ن‌های حضور مردم روزه‌دار در مساجد و حسینیه ها و همچنین توزیع ماسک و مواد ضدعفونی، مراسم احیای لیالی قدر را با رعایت مدت زمان تعیین شده از سوی ستاد پیشگیری و کنترل کرونای استان و در فضای باز برگزار کردند.

 

شب زنده داران خراسان جنوبی در جای جای استان با سر دادن ندای الهی العفو و استغفار و خواندن دعای جوشن کبیر و قرآن به سر گرفتن با واسطه قرار دادن حضرت علی(ع) ظهور حضرت مهدی (عج) را از خداوند طلب کردند.

 

در روایت آمده است که در شب 19 رمضان مقدرات نوشته، در 21 رمضان تنظیم و در شب 23 رمضان نیز تثبیت می شود.

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب های قدر خراسان جنوبي بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل آموزش و پرورش استان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم از دیگر برنامه های روز معلم در استان است.

موسوی نژاد با اشاره به کمبود فضای آموزشی و معلم در استان افزود: سال گذشته خیران مدرسه ساز سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تعهد کردند که ۶ درصد وصول و برای ساخت کلاس درس هزینه شد و پیش بینی می‌شود با همکاری خیران ۱۰۰ کلاس درس دیگر به فضای آموزشی شهرستان بیرجند اضافه شود.

موسوی نژاد گفت: در سال تحصیلی جدید، هزار و ۴۸۰ معلم جدید برای جبران بخشی از کمبود معلم جذب آموزش و پرروش می‌شوند.

به گفته وی امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد