Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@20:05:44 GMT

ایثار و فداکاری معلمان در شرایط کرونایی مثال زدنی است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۶۶۹۹

ایثار و فداکاری معلمان در شرایط کرونایی مثال زدنی است

همدان- استاندارهمدان گفت: در شرایط کرونایی معلمان بسیاری به‌ شکل خودجوش و پیش از سازماندهی برنامه‌های فضای مجازی، آموزش و پرورش دانش آموزان را ادامه دادند.

به گزارش قدس آنلاین ،سیدسعید شاهرخی، استاندارهمدان در آیین بزرگداشت مقام معلم با اشاره به ایثار و فداکاری معلمان در شرایط کرونایی اظهارکرد: موفقیت‌های جامعه پزشکی در ساخت واکسن برای مقابله با ویروس کرونا نیز دست‌پرورده معلمان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی افزود: معلمان در ذهن عموم مردم جایگاه و نقش ارزنده‌ای دارند و موفقیت‌های امروز جامعه مرهون تلاش معلمان است.

وی ادامه داد: ۱۲ اردیبهشت روز معلم تجلیل از همه خوبی‌ها، صفات نیکو و برجسته و به واسطه آن از تلاش‌های معلمان قدردانی می‌کنیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تجلیل از معلمان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند، گفت: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد، دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در دیدار با معلمان منتخب و نمونه استان که در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

وی با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، افزود: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود معلم جبهه مقاومت شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه طبق روایت امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراه خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم، معلمی که به ما درس و پیام دهد، گفت: طبق روایتی دیگر از بزرگان «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقای علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید. اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • گرامیداشت روز معلم