Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@21:27:52 GMT

سهم ۸۴ درصدی مردان در گروه شاغلان ۱۵ ساله و بیشتر

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۶۹۶۳

سهم ۸۴ درصدی مردان در گروه شاغلان ۱۵ ساله و بیشتر

مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار, بر اساس برآوردهای حاصل از طرح آمارگیری نیروی کار ۹ماهه سال ۱۳۹۹ تعداد شاغلان ۱۵ساله و بیشتر کل کشور۲۳.۳۰۵ هزار نفر می باشد که سهم مردان و زنان به ترتیب ۸۴.۱ درصد و ۱۵.۹ درصد می باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار ارائه شده  از سوی مرکز اطلاعات و آمار وزارت کار,بر اساس برآوردهای جمعیتی مرکز آمار ایران در سال 99، از 84.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

038 هزار نفر جمعیت کشور حدود 63.365 هزار نفر حدود 75.4 درصد در رده سنی 15ساله و بیشتر هستند که در رده سنی فوق 75.1 درصد را مردان و 75.7 درصد را زنان در بر می گیرند و در واقع جمعیت زنان و مردان این گروه سنی از سهم تقریبا یکسانی برخوردار هستد.

شاغلان 15ساله و بیشتر

 بر اساس برآوردهای حاصل از طرح آمارگیری نیروی کار 9ماهه سال 1399 تعداد شاغلان 15ساله و بیشتر کل کشور23.305 هزار نفر می باشد که سهم مردان و زنان به ترتیب 84.1 درصد و 15.9 درصد می باشد.

وضع شاغلان 15ساله و بیشتر

 در بین شاغلان 15ساله وبیشتر کشور در 9ماهه سال99 حدود 85.2درصد در بخش خصوصی و 14.8 درصد در بخش عمومی مشغول به فعالیت هستند که بیتشرین سهم در بخش خصوصی به وضع شغلی " مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی" با 41.0 درصد و بعد از آن به وضع شغلی" کارکن مستقل"36.4 درصد اختصاص دارد.

"مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی" 15ساله و بیشتر به تفکیک گروه های عمده فعالیت اقتصادی

 در بین"مزد و حقوق بگیران بخش خصوصی" 15ساله وبیشتر کشور در 9ماهه 99، بیشترین سهم به گروه عمده فعالیت اقتصادی " تولید صنعتی" با 26.8 درصدو بعد از آن به گروه های عمده فعالیت اقتصادی" ساختمان" و " عمده فروشی، خرده فورشی و تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت" به ترتیب با 22.4 درصد و 13.6 درصد اختصاص دارد.

"مزد و حقوق بگیران بخش خصوصی" 15ساله و بیشتر به تفکیک گروه های عمده شغلی

 در بین"مزد و حقوق بگیران بخش خصوی"15ساله وبیشتر کشور در 9ماه سال 99، بیشترین سهم به گروه عمده شغلی" کارکنان مشاغل ساده" با 28.5 درصد وبعد از آن به گروه های شغلی" صنعت گران و کارکنان مشاغل مربوط" و متصدیان ماشین آلات دستگاه ها و مونتاژکاران" به ترتیب با 20.8 دردص و13.8درصد اختصاص دارد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شاغلان 15ساله 15ساله و بیشتر مزد و حقوق بخش خصوصی هزار نفر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند

آمریکا گرچه به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از این رژیم برای نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کند، اما برای حفظ وجهه خود نیز که شده گاهی انتقاداتی سطحی از این رژیم به عمل می‌آورد. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج واحد از ارتش اسراییل مسئول نقض فاحش حقوق بشر در حوادثی هستند که در خارج از غزه پیش از عملیات نظامی جاری در این باریکه رخ داده است. 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: با این حال، چهار از این یگان‌ها به طور موثری اقدام به جبران تخلفات خود کرده اند. اسراییل اقدام به ارائه اطلاعات بیشتر درباره واحد پنجم کرده است و واشنگتن به گفتگو با تل آویو در این باره ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه آمریکا نام واحد نظامی متخلفی که از سوی واشنگتن اقدام خود را جبران نکرده است را اعلام نکرد، اما به نظر این واحد نظامی همان نیتسح یهودا است که پیش از آن زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم این واحد نظامی به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری مطرح شده بود. 

مقامات صهیونیست و آمریکایی تاکنون درباره این موضوع جزئیات بیشتر ارائه نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست