Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:59:52 GMT

مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۷۰۸۶

مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

به گزارش ایرنا، طبق تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت، در حال حاضر از مجموع ۲۲ شهرستان استان مازندران ۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۶ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند. 

براساس این ارزیابی شهرستان های ساری، آمل ، بهشهر و رامسر که تا روز گذشته در وضعیت قرمز کرونایی به سر می بردند با تغییر رنگ بندی وارد وضعیت نارنجی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به طور کل هم اکنون شهرستان های آمل ، بابل، ساری، بهشهر ، گلوگاه ، نکا، رامسر، نوشهر، محمودآباد، نور ، فریدونکنار، قائمشهر، تنکابن، چالوس، عباس آباد و جویبار در رنگ بندی کرونایی نارنجی قرار دارند. 

همچنین شهرستان های میاندرود، کلاردشت، بابلسر، سیمرغ ، سوادکوه شمالی و سوادکوه جنوبی در رنگ بندی زرد قرار گرفته اند. 

مازندران از هفته دوم فروردین با تغییر رنگ بندی ۶ شهرستان به طور رسمی وارد موج چهارم ویروس کرونا شد. در ۱۱ فروردین شهرستان قائمشهر وارد رنگ بندی نارنجی شد و طی کمتر از ۴۸ ساعت در ۱۳ فروردین رنگ کرونایی این شهرستان قرمز شد. 

همزمان چهار شهرستان دیگر استان شامل ساری، آمل، رامسر و گلوگاه با تغییر رنگ بندی بر اساس الگوهای وزارت بهداشت از وضعیت زرد به شرایط نارنجی تغییر رنگ دادند. 

اما طی فقط پنج روز به دلیل همه گیری بالا و سرعت شیوع ویروس کرونا در استان که بسیاری آن را ناشی از غلبه ویروس جهش یافته و عادی انگاری های نوروزی می دانند، در ۱۸ فروردین رنگ کرونایی ۱۸ شهرستان مازندران قرمز شد و چهار شهرستان باقی مانده نیز وارد وضعیت نارنجی شدند که تا روز گذشته یعنی دوشنبه ادامه داشت. 

مازندران از نخستین علائم موج چهار کرونا طی کمتر از سه هفته به پیک خود رسید و در ۲۸ فروردین شمار بیماران کووید۱۹ بستری در بیمارستان های استان به یکهزارو ۶۴۴ نفر افزایش یافت که رشد ۲۷۰ درصدی را رقم زد.

اما طبق گزارش روز دوشنبه هفته جاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، شمار بیماران کوویدی بستری در بیمارستان های مازندران به یک هزار و ۱۴ نفر رسید که نسبت به پیک موج چهارم کاهش ۳۷ درصدی داشته است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 پروتکلهای بهداشتی مازندران کرونای انگلیسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 پروتکلهای بهداشتی ویروس کرونا کووید 19 پروتکلهای بهداشتی مازندران کرونای انگلیسی اخبار کنکور تغییر رنگ رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رضا غلامی درباره عملکرد اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از مهرماه سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی مازندران، ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های استان شد.

وی افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته، این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۸۹۸ تن مرغ با اتحادیه، شرکت‌های تعاونی، زنجیره‌های تولیدی و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد که ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های پشتیبانی امور دام استان شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه علیرغم مشکلات زیاد در تامین گوشت قرمز منجمد در سال گذشته این اداره کل نسبت به توزیع ۱۵۱ تن گوشت گوساله منجمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرد و توانست در کنترل بازار گوشت قرمز موثر باشد، تصریح کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۸۵۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که در تنظیم بازار این کالا نقش مهمی داشت.

این مسوول ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید گوشت مرغ در استان با هماهنگی این اداره کل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۶ هزار تن گوشت مرغ گرم برای میدان بهمن تهران ارسال شد که تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ در ایام پایانی سال در استان تهران داشت.

وی اضافه کرد: از موجودی گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان و از محل خرید، هزار و ۹۴ تن به سایر استان‌ها ارسال شد که برای کنترل بازار گوشت مرغ منجمد در کشور نیز اثربخش بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران تصریح کرد: این اداره کل در این مدت ۱۰۱ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان توزیع کرد که ۵۰ درصد آن کنجاله بود.

وی با بیان اینکه واردات نهاده‌های دامی از کشور‌های همسایه شمالی علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به کالا از کریدور شمال جنوب، موجب افزایش فعالیت بنادر استان، ایجاد اشتغال و کاهش هزینه حمل کالا در استان‌های شمالی کشور شد، گفت: در این مدت ۵۵ هزار تن ذرت ثبت سفارش شد و دو کشتی محموله ذرت به وزن ۶ هزار و ۷۹۰ تن به بندر رسید و ۲۱ مورد بارنامه جو به وزن ۵۲ هزار و ۵۸۷ تن از بندر ترخیص شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا