Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر به کابل تاکید کرد که جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه مخالف هر نوع تلاش طالبان برای کسب قدرت از مسیر نظامی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با سیاسیون افغان گفت که نیروهای امنیتی افغانستان سرمایه ملی برای این کشور است و آمریکا نیز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سفر روز گذشته‌اش به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین برخی سیاسیون این کشور درباره روند صلح و خروج نیروهای خارجی از این کشور تبادل نظر کرد.

بر اساس بیانیه سفارت آمریکا در کابل، خلیلزاد در این دیدارها تاکید کرده است که جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه مخالف هر نوع تلاش طالبان برای کسب قدرت از مسیر نظامی است.

بر اساس این بیانیه، نماینده ویژه آمریکا دیدگاهش را با مقامات و سیاسیون افغان برای تسریع دستیابی به توافق فراگیر و آتش‌بس دائمی مطرح کرده است.

نماینده ویژه آمریکا در دیدار با اشرف غنی و عبدالله نیز تاکید کرده است که تنها یک توافق از طریق مذاکره می‌تواند به بیش از 40 سال جنگ در افغانستان پایان دهد. ‌

نخستین سفر خلیلزاد به کابل پس از آغاز رسمی خروج نظامیان خارجی از افغانستانسفر خلیلزاد به کابل و ادامه رایزنی برای دولت مشارکتی در افغانستانخلیلزاد در قطر: از دولت و مردم افغانستان حمایت می‌کنیم

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در این دیدار گفته که روند صلح باید با واقعیت‌های جدید افغانستان متناسب باشد.

همچنین عبدالله رئیس شورای مصالحه افغانستان در دیدار با نماینده آمریکا، طالبان را مانع اصلی مذاکرات صلح دانسته است.

گفته می‌شود که شماری از رهبران جهادی و سیاسی و اعضای کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ افغانستان نیز در دیدار با خلیلزاد بر پایان جنگ افغانستان از مسیر مذاکره تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان نماینده ویژه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است