Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@08:02:46 GMT

تلف شدن یک رأس گورخر نرِ آفریقایی در باغ وحش صفادشت

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۷۷۰۴

تلف شدن یک رأس گورخر نرِ آفریقایی در باغ وحش صفادشت

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از تلف شدن یک رأس گورخر نرِ آفریقایی در باغ وحش صفادشت خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم، حدود یک هفته پیش سه رأس گورخر آفریقایی شامل یک نر و دو ماده، از کشور هلند و از مسیر بلغارستان-ترکیه و نیز با اخذ مجوز از سازمان‌‌های دامپزشکی و حفاظت محیط زیست به ایران منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، این سه رأس گورخر پس از انتقال به کشور، روز 12 اردیبهشت، جهت نگهداری، به باغ وحش صفادشت در استان تهران منتقل می‌شوند، اما متأسفانه گورخر نر امروز(دوشنبه، 13 اردیبهشت) در این باغ وحش تلف می‌شود.

حالا، محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم ضمن تأیید خبر تلف شدن این گورخر نر آفریقایی در باغ وحش صفادشت، اظهار کرد: نکته قابل تأمل درباره تلف شدن این گورخر آفریقایی است که به همراه هر سه رأس گورخر دیگر که به کشور منتقل شده‌اند، فقط یک روز در باغ وحش صفادشت نگهداری شده بودند.

حفاظت از حیات وحش به سبک یک معلم + فیلمتلف شدن 24 رأس از حیات وحش دماوند/ "طاعون نشخوارکنندگان" علت احتمالی مرگ وی با بیان اینکه تحقیقات از سوی سازمان دامپزشکی درباره علت تلف شدن این گورخر نر آفریقایی در باغ وحش صفادشت آغاز شده است، گفت: باید علت دقیق این موضوع مشخص شود، به هر حال هزینه‌هایی بابت انتقال این سه رأس گورخر پرداخت شده و اهدافی نیز دنبال می‌شده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران همچنین، نگهداری چند روزه این حیوانات در محفظه‌ای در گمرک را یکی از دلایل تلف شدن این گورخر نر آفریقایی دانست و افزود: یکی از نکاتی که باید در نگهداری از حیوانات همواره مدنظر قرار گیرد، این است که حیوانات می‌بایست در محل مناسبی نگهداری شده و در شرایط مساعدی، تحت نظر دامپزشک، تیمار شوند.

کرمی در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که این سه رأس گورخر پیش از انتقال به کشور دارای بیماری‌هایی بوده‌اند که همین زمینه موجب تلف شدن گورخر نر شده است؟، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشورهای مبدأ و مقصد سلامت این سه رأس گورخر نر آفریقایی را تأیید کرده‌اند، بنابراین این احتمال بسیار بعید به نظر می‌رسد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تلف شدن گورخر نر آفریقایی در باغ وحش صفادشت، طی روزهای آینده بازدیدی از دو گورخر ماده که به همراه گورخر نر به کشور منتقل شده‌اند، خواهیم داشت تا وضعیت سلامت آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست آفریقایی در باغ وحش صفادشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • خنده‌دارترین لحظات «خدنگ‌ها» در حیات وحش (عکس)