Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهدی سلوکانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان، روستاییان و سایر افرادی که در تماس مستقیم با دام هستند، باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در کشتارگاه فعالیت می‌کنند، از لباس های آستین دار رنگ روشن استفاده کنند تا کنه بر روی آن قابل تشخیص باشد، همچنین بعد از اتمام کار نسبت به شست و شوی دست ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سلوکانه به دامداران توصیه کرد: با گرم شدن هوا و کاهش بارندگی در فصل تابستان نسبت به سم پاشی و استفاده از آفت‌کش در اصطبل و انبارها اقدام کنند چرا که سم پاشی واحدهای دامداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹۲۳ هزار متر مربع از جایگاه های دام سم پاشی شد، گفت: ۷۳ هزار راس گاو و ۱۱۵ هزار راس بز و گوسفند هم سم‌پاشی شدند که با توجه به محدودیت بودجه دستگاه های دولتی، بسیاری از این امور توسط دامداران بصورت مداوم باید انجام شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید بر نگهداری لاشه به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از کشتار در پیش‌سرد بیان کرد: گرچه در ابتدا این طرح به دلیل افت ۱ تا ۲ درصدی لاشه مورد انتقاد قصابان بود، اما در بحث بهداشت دام حائز اهمیت است، از این رو نگهداری حداقل ۲۴ ساعت در پیش‌سرد خطر ویروس احتمالی را از بین می برد.

ضرورت نگهداری گوشت و جگر ۴۸ ساعت پس از خرید در یخچال

دکتر سلوکانه با بیان اینکه خانوارها تمام فرآورده های خام دامی همچون گوشت، مرغ و ماهی را از مغازه و قصابی های معتبر خریداری کنند، گفت: افراد ضمن اجتناب از کشتار غیر مجاز دام، برای اطمینان بیشتر گوشت را بلافاصله پس از خرید مصرف نکنند و حداقل گوشت را ۲۴ ساعت و جگر را ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

وی با تاکید بر پخت کامل فرآورده های خام دامی بیان کرد: با پخت گوشت، مرغ و تخم مرغ در دمای بالای ۵۰ درجه ویروس بطور کامل از بین می رود.

دکتر سلوکانه با بیان اینکه مخزن اصلی ویروس تب کریمه کنگو در طبیعت، کنه ها هستند، گفت: در حیوانات ویروس بدون علائم و در برخی مواقع با تب چند روزه مشاهده می شود، اما در انسان باید مراقبت های خاص انجام شود چرا که این بیماری ۳۰ تا ۷۰ درصد منجر به مرگ و میر می شود.

برچسب‌ها گوشت قرمز تب کریمه کنگو سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز تب کریمه کنگو سازمان دامپزشکی کشور گوشت قرمز تب کریمه کنگو سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو

بر اثر سیل ناشی از بارش بارندگی‌های شدید در تانزانیا ۱۱۵ نفر جان خود را از دست دادند.

قاسم مجالیوا نخست وزیر تانزانیا طی سخنانی در پارلمان گفت، ۱۵۵ نفر در سیل ناشی از بارندگی‌های شدید جان باخته و ۲۳۶ نفر زخمی شدند.

مجالیوا با اشاره براینکه، باران ۲۰۰ هزار نفر را در ۲۶ منطقه تحت تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد، ۱۰ هزار خانه آسیب دیده است.

بر اثر سیل برخی مدارس، جاده‌ها، پل‌ها و مراکز بهداشتی آسیب دیده و تعداد زیادی دام نیز تلف شدند. طبق اعلام آژانس هواشناسی تانزانیا، انتظار می‌رود بارندگی‌های شدید تا ماه آینده ادامه داشته باشد.

همچنین سیل ناشی از بارش شدید باران در جمهوری دموکراتیک کنگو موجب مرگ ۱۰ نفر شد.

بر اساس گزارشات مطبوعات ملی، پس از ۲ روز بارندگی شدید در شهر باسانکوسو استان استوایی سیل جاری شد. در این بلای طبیعی ۸۰ خانه ویران شده، پل‌ها و جاده‌ها زیر آب مانده و تاکنون اجساد ۱۰ نفر پیدا شده است.عملیات جستجو و نجات در این شهر ادامه دارد.

این کشور که در منطقه گرمسیری واقع شده است، اغلب در طول فصل بارندگی با بلایای طبیعی روبرو می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور