Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@00:55:17 GMT

۶۴ مرکز خرید گندم در آذربایجان غربی دایر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۸۳۶۷

۶۴ مرکز خرید گندم در آذربایجان غربی دایر شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علیرضا زارعی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی در جلسه کارشناسی خرید تضمینی گندم استان با اعلام این خبرافزود: از این تعداد ۲۹ مرکز خرید بلند مدت شامل ۵ سیلوی ملکی در شهرستان‌های خوی، ارومیه، بوکان و مهاباد است و ۳۵ مرکز نیز شامل مراکز مباشر دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته فرآینده آماده سازی خرید تضمینی گندم در استان آغاز شده است، اظهار کرد: ۲۹ مرکز خرید بلند مدت با ظرفیت ۱۵۴ هزار تن، ۱۴ کارخانه آرد سازی با سیلو‌های همجوار به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن، ۱۰ سیلوی بخش خصوصی با ظرفیت ۴۳۰ هزارتن امسال آماده خرید تضمینی گندم از زارعان استان است.

زارعی با بیان اینکه امسال قیمت مصوب خرید تضمینی گندم ۵ هزار تومان برآورد شده است، عنوان کرد: سال گذشته ۲۹۱ هزار تن خرید تضمینی و ۵ هزار تن خرید توافقی گندم در استان داشته ایم که کمتر از نیاز مصرفی استان بود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سال گذشته پیش بینی خرید ۵۱۴ هزارتن بود که به دلیل بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی و نیز بروکراسی مراحل خرید این پیش بینی محقق نشد، گفت: سال گذشته نقده رتبه اول خرید تضمینی گندم در استان را به خود اختصاص داد و شهرستان‌های بوکان، پیرانشهر و ارومیه در رده‌های بعدی قرار داشتند و چالدران نیز کمترین میزان خرید گندم را داشت.

زارعی با اشاره به کاهش بارندگی‌های پاییزه و بهاره در فصل زراعی جاری عنوان کرد: نیاز مصرف استان در زمینه گندم سال گذشته ۴۴۰ هزار تن بود که امیدواریم امسال نیز بیش از این میزان محقق شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال امیدواریم بتوانیم نیاز گندم مصرفی را از داخل استان تامین کنیم و نیازی به خرید از سایر استان‌ها نداشته باشیم.

زارعی با تاکید بر جلوگیری از خروج گندم تولیدی از استان به سایر استانها، افزود: سال گذشته مبلغ خرید گندم استان ۷۴۱ میلیارد تومان بود که کل مبلغ مهرماه تسویه شد امسال نیز امیدواریم با پرداخت به موقع خرید گندم شاهد خرید تضمینی مناسبی در استان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز خرید گندم خرید تضمینی گندم خرید تضمینی گندم آذربایجان غربی خرید گندم سال گذشته هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی

لیلا مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال سهمیه ابلاغی استان برای کشت دانه روغنی کلزا ۵ هزار هکتار بوده که تاکنون حدود ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار آن در سطح این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشت محصول کلزا امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشتر است.

کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

مودت با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.

کلزا معمولا اواخر خرداد یا اوایل تیر در آذربایجان‌غربی برداشت می‌شود.

کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسئولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان