Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری گفت:حضرت علی علیه السلام وجودشان را وقف اسلام و مسلمین کرد و توصیه این امام معصوم رسیدگی به فقرا و نیازمندان بود و این فرهنگ از حضرت علی (ع) باید در جامعه ما نهادینه، و زمینه های آن را فراهم کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در مراسم توزیع 5هزار بسته معیشی بسیج کارگری و کارخانجات استان اظهار کرد: روز کارو کارگر و روح مطهر شهید خلیل تختی نژاد مدافع حرم اهل هرمزگان که در همین ایام شب‌های لیالی قدر آسمانی شدند را گرامی می داریم و خدا را شاکریم که در ایام نورانی ماه مبارک رمضان برگ زرینی دیگر از افتخارات این مرز و بوم در جهت خدمت به جامعه کارگری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: ایامی که در آن هستیم متعلق به امیرالمومنین است و دعا می کنیم در این شب های لیالی قدر و دعای شما مومنین، این بیماری هر چه سریعتر مرتفع شود و از نزدیک زیارت حضرت امیرالمومنین شامل همه ما شود.

وی ادامه داد: کسی که حاکم مردم بوده زندگی آن، از کارگرترین کارگران ساده تر بوده و مواد غذایی بصورت ناشناس به دست نیازمندان می رساند و با فقرا و نیازمندان خوش نوازی می کرد و می فرمودند علی را ببخشید همچنین شخصیتی وجودشان را وقف اسلام و مسلمین کرده و توصیه این امام معصوم رسیدگی به فقرا و نیازمندان بود و این فرهنگ از حضرت علی(ع) باید در جامعه ما نهادینه شود و زمینه های آن را فراهم کنیم.

سالاری ادامه داد: اگر هر یک از ماها یک بخشی از زندگی فقرا و نیازمندان را پوشش بدهیم قطعا چنین وضعیتی را شاهد نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: استان هرمزگان بعنوان پنج استان برتر کشور در تولید سرمایه است و با وجود ظرفیت ها مهم اقتصادی اما در کنارش خیلی از آدم های ضعیفی هستند که نیاز به دستگیری دارند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با تشکر از همت بالای مسئولان هرمزگان در کمک به نیازمندان تصریح کرد:با خودمان عهد ببندیم هر کدام از ماها، بخشی از حقوق خود را به رفع محرومیت در جامعه، ایتام و کارگران قرار بدهیم و ان شاالله امسال جهت توانمندی سازی کارگران و ایجاد صنایع خرد در کنار صنایع بزرگ کار ارزشمندی را در تولید و اشتغال انجام دهیم که کمک به محرومیت زدایی جامعه هم می شود و امروز شاهد توزیع بسته های معیشتی هستیم که اگر نگاه کنیم خیلی از اقشار جامعه نیازمند همین بسته های معیشتی کم هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه کسانیکه به نوعی حقوق بگیر هستند بخش کوچکی از درآمد خودشان را صرف محرومیت زدایی جامعه کنار بزارند رقم قابل توجه و کار بزرگی را می توانیم انجام دهیم و بیاییم به حق ماه مبارک رمضان این کار را فرهنگ سازی کنیم و در کنار آن به موضوع اشتغال و معیشت خانواده های محروم بپردازیم.

8مرحله کمک مومنانه در بسیج کارگری و کارخانجات هرمزگان انجام شده

سروان پاسدار امیر ارسلان شهبازی فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این مراسم گفت: با تعامل و همکاری در ستاد استانی بزرگداشت هفته کار و کارگر در استان برنامه های خوبی برگزار شد.

اظهار کرد: تجلیل از ایثارگران جانبازان و خانواده شاهد کارگر، دیدار با کارگان فصلی با اتفاق مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان، افطاری و تجلیل از کارگران فصلی، سرکشی از ایتام خانواده های کارگر و توزیع بسته های معیشتی بین کارگران آسیب دیده از کرونا که شغلشان را از دست داده بودند که از بهمن99 روزانه توزیع داشتیم و تجلیل از کارگران در محل کارشان از برنامه برگزار شده در این هفته بود.

فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) افزود: امروز توزیع 5هزار بسته معیشتی در مرحله هشتم رزمایش کمک مومنانه در قشر کارگری هرمزگان شروع می شود که در هفت مرحله گذشته بیش از 60هزار بسته معیشتی بین کارگران توسط سازمان بسیج کارگری و کارخانجات توزیع شده است.

شهبازی ادامه داد: این کمک ها با همکاری پالایشگاه نفت بندرعباس، نفت ستاره خلیج فارس، آلومنیوم المهدی، فولاد هرمزگان،شرکت های پالایشگاه نفت آفتاب و شهرک های صنعتی انجام گرفته و تعدادی دیگر از از جمله کاوه کیش و فلات هرمزگان توزیع جداگانه داشته اند که برنامه های مشابه در سراسر استان هرمزگان انجام شده است.

وی اضافه کرد: تجلیل از کارگزان و مدیرانی که در بحش اشتغال و تولید در استان هرمزگان فعالیت داشته اند و امروز از 50 نفر از این عزیزان تجلیل می شود و در مرحله بعد بدلیل شرایط کرونایی 50 نفر دیگر از مدیران کار و کارگری تجلیل می شود.

فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: انتظار از مسئولان است که در تحقق شعار سال،همت بیشتری به خرج دهند و موانع تولید را برطرف کنند و پشتیبانی های لازم را از صنایع تولیدی و کارخانجات انجام دهند.

همه کارگران شرکت فولاد کاوه، انقلابی و  بومی استان هرمزگان هستند

شهبازی در این مراسم گفت: از 26 میلیون کارگر در کشور 14 میلیون مربوط به جامعه صنعتی می باشد

وی اظهار کرد:سال 99در عرصه صنعت با فراز و نشیب های فراوان خوشبختانه با هدایت مدیران استانی صادرات خوبی را پشت سر گذاشتیم و با وجود  محدودیت صادرات، تحریم و کرونا و با هدایت و همت مدیران، فعالیت های اقتصادی خودمان را بخوبی انجام می دهیم.

فرمانده پایگاه بسیج فولاد کاوه ادامه ادامه داد: در حوزه فولاد 13 درصد رشد داشتیم و به رتبه دهم بزرگترین تولیدکننده رسیدیم و افق 1404، 50میلیون تن فولاد را داشته باشیم که 26 میلیون مصرف داخلی هست و بقیه را باید صادر کنیم.

وی اضافه کرد: فولاد کاوه جنوب کیش در سال 99 حدود 23 درصد رشد تولید داشته و با یک مجموعه کارگری جوان با میانگین سنی33 سال فعالیت می کند و همه کارگران انقلابی و  بومی استان هرمزگان هستند.

شهبازی خاطرنشان کرد: فولاد کاوه جنوب کیش اولین شرکت تولیدی فولاد بالای 850 تن در کشور است و این افتخار بزرگی برای مردم  استان هرمزگان است که با همت مدیران هرمزگانی فاز دوم این شرکت در سال گذشته به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج کارگری و کارخانجات فقرا و نیازمندان سپاه امام سجاد ع استان هرمزگان فولاد کاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی اصلانی اظهار کرد: ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است و از نظر قانونی روز رسمی تعطیلی کارگر است. متاسفانه بسیاری از کارخانه‌ها این بخش از قانون را اجرا نمی‌کنند و در این روز کارگر را سر کار می‌برند.
 

وی همزمان با گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: امسال دو موضوع بزرگ مطالبه جامعه کارگری بود یک درخواست مبنی بر اینکه که از نظر سبد هزینه و معیشتی حال کارگر خوب نیست. اگر حال کارگر خوب شود، حال جامعه کارگری هم خوب خواهد شد، چون در کشور نزدیک به ۴۴ میلیون نفر کارگر هستند که تقریبا نیمی از جمعیت را در برمی‌گیرد.

وی افزود: در دیداری که با حضور مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران برگزار شد، هر آنچه که خواسته واقعی نمایندگان کارگری بود، توسط مقام معظم رهبری تدوین شده بود و بر ضرورت پیگیری و اجرای آن‌ها رهنمود و تاکید کردند، لذا جا دارد که تشکر و قدردانی جامعه کارگری را از این توجه مقام معظم رهبری اعلام کنیم.

اصلانی ادامه داد: درخواست دوم جامعه کارگری امنیت شغلی بود که از سال‌های قبل در جامعه کارگری ضرورت و تحقق این نیاز در حال پیگیری است. در آغاز دوره سیزدهم ریاست جمهوری در جلسه‌ای که با جامعه کارگری و وزیر کار برگزار شد، نمایندگان جامعه کارگری درخواست امنیت شغلی کارگران را مطرح کردند و رئیس جمهوری هم به وزیر کار دستور دادند که این خواسته جامعه کارگری را در اولویت قرار داده و تبصره یک ماده ۷ اصلاح شود تا کارگران هم شغل پایداری داشته باشند.

وی درباره نوع قرارداد‌های کارگری اظهار کرد: در کارخانه‌های بزرگی که به صورت دائمی در حال فعالیت هستند و شغل در آن ماهیت مستمر دارد، چرا کارگر برای کار در این محل‌ها باید با عنوان قرارداد موقت مشغول به کار شود. البته قبول داریم که کار در مشاغلی مثل پیمانکاری‌ها، ساختمان‌سازی، سدسازی، نقاشی و... که غیر مستمر هستند قراردادی است، اما کارگری که در خط تولید کار می‌کند و این شغل مستمر است، انتظار می‌رود که امنیت شغلی برای آن‌ها ایجاد شده و قرارداد‌های مدت معین به قرارداد‌های دائم تبدیل شود.

دبیر کانون شورای کار البرز اظهار کرد: در روز کارگر سال گذشته، رئیس جمهوری باز هم به وزیر کار تاکید کردند که خواسته‌ای که سال گذشته مطرح شد به کجا رسیده است؛ لذا امیدواریم دولت انقلابی و مردمی دولت سیزدهم بر مبنای کلام مقام معظم رهبری در سال جاری دستور ویژه بدهند که این موضوع امنیت شغلی کارگران پیگیری و اجرا شود.

اصلانی در ادامه گفت: ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است و از نظر قانونی روز رسمی تعطیلی کارگر است. متاسفانه بسیاری از کارخانه‌ها این بخش از قانون را اجرا نمی‌کنند و در این روز کارگر را سر کار می‌برند. از طرفی اگرچه مجوزی برای راهپیمایی روز جهانی کارگر نداریم، اما روز ۱۱ اردیبهشت احتمالا جامعه کارگری در مکانی با حضور روسای تشکلات از تمام استان‌ها جلسه‌ای برقرار کرده و برای بحث و گفتگو پیرامون مشکلات کارگری گرد هم خواهند آمد تا در این روز خواسته‌های خود را طی نامه‌ها و بیانیه‌هایی به دولت، شخص رئیس جمهور و شخص وزیر کار برسانند.

وی درباره تعیین دستمزد سال جاری کارگران گفت: متاسفانه دو سال است که ماده ۴۱ قانون کار که دو تبصره داشته و تورم اعلامی از بانک مرکزی و هزینه معیشت خانواده را در تعیین دستمزد لحاظ کرده، اجرا نشده است. این رقم سال گذشته ۲۷ درصد تعیین شد، در حالی که تورمی که بانک مرکزی اعلام کرد، ۳۸ درصد بود. امسال هم با توجه به آخرین آماری که بانک مرکزی در اسفند ماه اعلام کردند تورم حدود ۴۲ درصد بود، ولی دستمزد ۳۵ درصد تعیین و سبد هزینه‌ای که برای یک خانواده ۳.۳ نفری در نظر گرفته شده بود، لحاظ نشد.

وی گفت: به هر حال امسال علی رغم اینکه سه تن از شش نماینده کار صورتجلسه را امضاء نکردند این مزد تعیین و ابلاغ شد و بسیاری از کارخانه‌ها هم همین بخشنامه را اجرا کرده‌اند و گویا طبق گفته‌ها افزایش دستمزد سال ۱۴۰۳ بسته شده و دیگر جای هیچ بحثی ندارد.

اصلانی در ادامه افزود: اما جامعه کارگری از وزیر کار به مناسبت هفته کارگر یک انتظاری دارد و امیدوار است که در روز جهانی کارگر عیدی خود را در مورد حق مسکن دریافت کند. چون دستمزد به اندازه تورم افزایش پیدا نکرده و ماده ۴۱ قانون کار هم اجرا نشده است، لذا درخواست جامعه کارگری از وزیر کار و دولت این است با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و به مناسبت روز کارگر با افزایش حق مسکن حال کارگر را در این ایام خوب کنند تا جبران مافات شده و این حق مسکن با یک عدد خوبی مصوب و اجرا شود و جامعه کارگری بتواند حداقل زندگی خودش را بچرخاند.

دیگر خبرها

  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟