Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:25:58 GMT

سیل شب گذشته در استان تهران تلفات جانی نداشت

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۸۴۱۴

سیل شب گذشته در استان تهران تلفات جانی نداشت

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح عملیات راهداری در بارش‌های شب گذشته استان تهران اظهار داشت: از عصر دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ و به نوعی شامگاه دوشنبه شاهد بارندگی‌های شدید رگباری همراه با تگرگ و باد در حوزه شمال و شمال شرق استان تهران حوزه شمیرانات، پردیس، دماوند و فیروزکوه بودیم و بعد از این بارندگی‌ها تقریباً نیمه‌های شب نیز در پاکدشت و در حوزه تهران مشهد، محور امام رضا مشغول فعالیت شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصدقی افزود: بر اثر بارندگی‌های شدید که به صورت نقطه‌ای و محلی و به صورت رگباری اتفاق افتاد شاهد بودیم که سیلاب جاری شد و با خود مصالح و رسوبات و گل و لای و تنه درخت و ضایعات مسیر را به سمت جاده‌ها و کانال‌های حاشیه جاده آورده بود.

وی با بیان اینکه حجم گل و لای در مسیر جاده قدیم تهران - بومهن حدفاصل جاجرود و کمرد به علت شدت بارش در این منطقه بیشتر و ترافیک عصر و شامگاهی سنگین بود گفت: اداره کل راهداری بر اساس آمادگی قبلی، ماشین آلات سنگین و سبک خود در این شهرستان‌ها از ابتدای شروع بارش‌ها مستقر کرده بود و نقاطی که سیلاب به سمت جاده آمد و سبب تخریب کانال و آب شستگی کناره‌های راه و نیوجرسی‌های وسط جاده شده بود سیلاب را به مسیر اصلی رودخانه‌ها و کانال‌های اصلی هدایت کردند و چون شدت ترافیک بالا بود و همزمان هم کار کردن ماشین آلات سنگین سخت بود، به ناچار برای فروکش آب و عملیات راهداری با همکاری پلیس راه و نیروی انتظامی انسدادهایی را اعلام کردیم چرا که همزمان جاری بودن سیلاب و ترافیک خطرناک است و باید از لحاظ فنی انسدادهایی را ایجاد می‌کردیم.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران عنوان داشت: در مسیر جاده قدیم تهران- بومهن در ابتدای وقوع سیل با هماهنگی آزادراه تهران پردیس بخشی از ترافیک به این آزادراه هدایت شد که با گذشت زمان برخی زیر گذرها نیز در این آزادراه مشکل ایجاد کرد و دوباره ترافیک به سمت جاده قدیم هدایت شد و در مسیر جاده امام رضا مشهد نیز حدفاصل فرون آباد، زرین دشت در محدوده کبوددره و همچنین حوزه شمیرانات در فشم و محورهای روستایی و لواسانات نیز حجم سیلاب زیاد بود که همکاران وارد عمل شدند و عملیات راهداری را انجام دادند.

مصدقی با بیان اینکه نیروها و عوامل راهداری تا ۳ بامداد مشغول روان سازی ترافیک بودند گفت: همچنان مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده در حال انجام است و امروز لایروبی و ترمیم نیوجرسی‌ها شکسته شده در دست اجرا می‌باشد.

وی افزود: طی عملیات شب گذشته ۱۵۰ نفر از نیروهای راهداری درگیر کار بودند و بیش از ۵۰ تا ۶۰ عدد از ماشین آلات سنگین و سبک و نیمه سنگین در مقابله با سیل در حال فعالیت هستند و پیش بینی‌های هواشناسی رگبارهای نقطه‌ای و محلی ادامه دار خواهد بود و امشب هم شاهد بارش خواهیم بود و عوامل راهداری در حال آماده باش ۱۰۰ درصدی هستند و تاکید بر این است که در نقاط مستعد مستقر باشند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از مردم خواست به این اخطارها و هشدارها توجه کنند و اظهار داشت: مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و دیشب ترافیک فوق سنگین بودیم و همچنان شاهد بی توجهی‌ها هستیم.

مصدقی با بیان اینکه سیل دیشب تلفات نداشته است گفت: ولی به لحاظ ترافیک سنگین امدادرسانی کند بود برای امروز امروز تا پایان هفته نیز در مناطق راه‌های کوهستانی احتمال ریزش سنگ و آمدن گل و لای وجود دارد از جاده‌های کوهستانی خودداری کنند.

کد خبر 5204295

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیل ویروس کرونا شب قدر کرمانشاه آمار کرونا شب های قدر بوشهر شیوع کرونا ماه مبارك رمضان عکس استانها ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان واکسن کرونا بارش باران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به تهران حتی یک‌روز پس از تعطیلات

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد: با گذشت یک‌روز از تعطیلات هفته گذشته اما هنوز شاهد ترافیک سنگین در محور مواصلاتی منتهی به پایتخت به خصوص جاده چالوس و هراز هستیم.

به گزارش مشرق، احمد شیرانی روز یکشنبه اظهارداشت: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی آباد تا هریجان و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا ، شاهاندشت ، گزنک و آب اسک را شاهد هستیم .

وی تردد در دیگر محورهای شمال همچون محور فیروزکوه ، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) را روان توصیف کرد و گفت: محور آزادراهی قزوین – کرج – تهران محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک با ترافیک سنگین مواجه است.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، ترافیک در محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع و آزادراه قم – تهران محدوده حکیم آباد نیز سنگین است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران
  • ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به تهران حتی یک‌روز پس از تعطیلات
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس؛ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • سیل شبستر تلفات جانی نداشت
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج