Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@23:28:43 GMT

جدیدترین رتبه بندی استان‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۸۵۹۳

جدیدترین رتبه بندی استان‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: آذربایجان غربی، چهارمحال وبختیاری، سیستان وبلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

به گزارش مشرق، بابک دین‌پرست، معاون توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان‌های کشور، در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد؛ در بازه زمانی یاد شده، بر اساس گزارش وزارت بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح چهار استان آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد بین ۳۳ تا ۴۸ درصد بوده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، افزود: در همین مدت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ۱۰ استان آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، گیلان، گلستان، لرستان، همدان، مرکزی و مازندران بین ۴۹ تا ۵۸ درصد بوده است.

معاون توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، ۱۰ استانی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح آنها در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه بین ۵۹ تا ۶۵ درصد، ثبت شده است را شامل؛ اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، کرمان و هرمزگان بر شمرد.

دین‌پرست، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ۷ استان اردبیل، ایلام، تهران، زنجان، سمنان، قزوین و یزد را در همین بازه زمانی بین ۶۶ تا ۷۸ درصد اعلام کرد.
دبیر قرارگاه خاطر نشان کرد: از مقایسه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان‌های کشور در دو بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین و ۱ تا ۸ اردیبهشت ما، شاهد برخی تغییرات در رتبه بندی استان‌ها هستیم.

دین‌پرست در تحلیل رده بندی جدید استان‌ها در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت، شاهد حذف پایین‌ترین سطح بندی استان‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین هستیم که به معنای خروج دو استان ایلام و سیستان و بلوچستان از دامنه فوق است. البته استان سیستان و بلوچستان، کماکان در پایین‌ترین سطح از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور (۳۳ تا ۴۸ درصد) قرار دارد، اما استان ایلام با جهش چشمگیر، به گروه استان‌هایی که بالاترین سطح رعایت پروتکل‌ها (۶۶ تا ۷۸ درصد) دارند، پیوسته است.

دبیر قرارگاه عملیاتی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها، در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه، بین ۳۳ تا ۵۵ درصد بود، در دوره زمانی ۱ تا ۸ اردیبهشت، در گروه استان‌هایی قرار گفته اند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح آنها بین ۳۳ تا ۴۷ درصد بوده که نشان از ثابت بودن وضعیت و حتی تنزل میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از این استان‌ها دارد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه؛ استان‌های زنجان، تهران، سمنان و یزد، همچون دوره مورد بررسی قبلی، کماکان در بین استان‌هایی قرار دارند که دارای بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، گفت: دو استان اردبیل و قزوین که در دوره قبل در گروه استان‌های با درصد رعایت ۳۳ تا ۵۵ دستورالعمل‌های بهداشتی بودند، در این بازه زمانی در کنار استان‌های دارای بالاترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرارگرفته اند.

دین‌پرست تصریح کرد: این همه در حالیست که سطح مورد انتظار از اجرای پروتکل‌های بهداشتی، برای مهار بیماری و خروج از موج چهارم، حداقل ۹۰ درصد می‌باشد.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، در فراز دیگری از گفتگوی خود با پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، با اعلام آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت، گفت: در این مدت، از مجموع تعداد کل ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، تعداد ۳۱۰۰۳۳ واحد، یعنی قریب به ۹ درصد کل واحدها به صورت میدانی بازرسی شده اند که در نتیجه این بازرسی‌ها؛ ۴۰۴۲۲ مورد منجر به دادن تذکر و معرفی به مراجع قضائی گردیده و ۵۲۰۲ مورد نیز پلمپ صورت پذیرفته است.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان اعلام نمود، از آنجایی که به موجب مفاد بند ۴ سیزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی که در ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ برگزار و مصوبات آن از سوی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ابلاغ شده است، مقرر گردید که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ با تکیه بر اختیارات و مسئولیت‌های قانونی خود و بویژه کمیته عالی نظارت، ضمن انجام تکالیف و وظایف قانونی مربوطه، گزارشات هفتگی مربوط به آخرین تحولات مربوط به دو حوزه وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کشور در مقابله با ویروس کرونا و همچنین وضعیت کووید- ۱۹ در سراسر کشور را در مقایسه با هفته قبل به همراه مصادیق دقیق تخلفات و تعلل بخش‌های مختلف در سطح کشور، به قرارگاه عملیاتی منعکس نماید که قطعاً روند اعلامی؛ به عنوان مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا، در مهار این بیماری محسوب خواهد شد، لذا این قرارگاه در انتظار اعلام مصادیق دقیق تخلفات و تعلل بخش‌های مختلف در سطح کشور، از سوی وزارت بهداشت و کمیته عالی نظارت، برای بررسی و برخورد قانونی با تعلل کنندگان و متخلفین است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف وزارت کشور ویروس کرونا محدودیت های کرونایی سلامت دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح میزان رعایت پروتکل های بهداشتی دین پرست استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست

بر اساس تبصره یک ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، بیمه مرکزی موظف بود با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ترتیبی اتخاذ کند که حداکثر تا پایان برنامه پنج ساله ششم، امکان صدور بیمه نامه شخص ثالث براساس ویژگی‌های «راننده» فراهم شود. برنامه پنج ساله ششمی که اسفند ۱۴۰۲ به اتمام رسید، اما خبری از اجرای این بند قانونی نبود!

باشگاه خبرنگاران جوان هم برای پیگیری بیشتر به تازگی سراغ مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی رفت و او در این راستا پاسخ داد: اکنون یک نظام رتبه‌بندی ابتدای برای رانندگان وجود دارد و اطلاعاتی از بخش‌های مختلف دریافت می‌شود به طور مثال تخفیفاتی برای رانندگانی که تصادف نمی‌کنند بر پایه همین رتبه بندی است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: همان طور که اشاره شد یکسری اطلاعات از بخش‌های مختلف مانند فراجا گرفته می‌شود، اما یکسری از اطلاعات هم از جمله نمره منفی خیلی مهم است که با فراجا جلسات مختلفی برگزار شده وادامه دارد که اگر این سری از اطلاعات را هم پلیس راهور به بیمه مرکزی بدهد ما در یک نظام رتبه بندی که اکنون قرارداد‌های آن را بسته‌ایم رانندگان را رتبه بندی خواهیم کرد.

او در ادامه اظهار کرد: اگر ما اطلاعات را از بخش‌های مختلف دریافت کنیم در شاخص‌های رتبه بندی تغییراتی ایجاد و رتبه بندی خوبی می‌شود و در نهایت در این فرآیند میزان ریسک رانندگان مشخص خواهد شد. گام بعدی هم این خواهد بود که چگونه با راننده پر ریسک و کم ریسک برخورد کنیم؟ که این موارد بحث‌های آیین نامه و دستورالعملی خواهد بود که کار آن را هم پیش خواهیم برد.

بیمه شخص ثالث راننده محور تا پایان امسال اجرا خواهد شد

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل خلاصه اکنون امکان راه اندازی بحث راننده محوری در یک سطح ابتدای وجود دارد که سطح مطلوبی نخواهد بود بیمه مرکزی در تلاش است تا شاخص‌های مد نظر خود را از بخش‌های مختلف دریافت تا کیفیت رتبه بندی افزایش پیدا کند و به موازات این مراحل بحث دستورالعمل و آیین‌نامه‌ها را هم در حال پیش بردن هستیم و در آخر باید گفت اجرای بیمه شخص ثالت راننده محور به عبارتی راننده محوری حتما تا پایان سال نهایی و اجرا خواهد شد.

حق بیمه براساس نمره منفی و جریمه خواهد بود

راننده محور شدن بیمه شخص ثالث که سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا روز گذشته با اشاره به آن گفت: براساس توافقی که با بیمه‌ها صورت گرفته دیگر حق بیمه افراد براساس یک فاکتور تصادف نخواهد بود. با بیمه‌ها هماهنگ کردیم، سامانه‌ها و دیتا‌ها را در اختیارشان قرار دادیم و از این پس حق بیمه براساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باید پرداخت شود.

پیش از این هم مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با جزئیات بیمه شخص ثالت راننده محور مطرح کرده بود: در این بند قانونی رانندگان به پرخطر و کم خطر تقسیم بندی می‌شوند و زمانی که رانندگان پرخطر بر اساس شاخص‌هایی شناسایی شدند هنگام صدور بیمه نامه مبالغ بر اساس پرخطر بودن آنها محاسبه می‌شود و اگر کم خطر باشند برای آنها تخفیفاتی لحاظ می‌شود و بر این پایه دیگر بار رانندگی پرخطر بر دوش جامعه نخواهد بود.

نگاهی عادلانه با اجرای قانون بیمه شخص ثالث راننده محور

در ادامه هم مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی مهدی قمصریان به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: اول این که نگاه قانون گذار در این بخش با هدف حمایتی بوده است. اکثر رانندگان قانون مدار هستند و عملیاتی شدن این بند قانونی سبب می‌شود که شرکت‌های بیمه این اختیار را پیدا کنند برای افراد قانون مدار بیمه نامه شخص ثالث را با تخفیفات مناسب‌تر ارائه کنند و رانندگانی که تخلفات حادثه خیز دارند بیمه نامه خود را به قیمت بالاتری تهیه کنند و در واقع این یک اهرم تشویقی است. متاسفانه اکنون به راننده قانون مدار و متخلف با یک دید نگاه می‌شود که نباید این رخ دهد. اگر امکان صدور بیمه نامه شخص ثالث بر اساس امتیاز راننده مهیا شود نگاه عادلانه نیز فراهم خواهد شد که نیازمند همیاری و همکاری نیروی انتظامی است.

حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام این قانون یعنی بیمه شخص ثالث راننده محور امسال اجرایی خواهد شد؟ باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر اجرای این بند قانونی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)