Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:52:15 GMT

احیای موقوفات در بافت فرسوده شهر اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۸۷۶۲

احیای موقوفات در بافت فرسوده شهر اردبیل

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، احیای موقوفات در بافت‌های فرسوده شهری جز سیاست‌های اداره کل اوقاف استان اردبیل است و از آن جایی که اعتماد مردم نسبت به وقف و عوائد آن به مراتب افزایش یافته، ما نسبت به چگونگی اجرای مراحل قانونی در ثبت وقف و توسعه و ترویج این فرهنگ غنی اسلامی تلاشی مؤثر انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیازمند آن بود که روز به روز در احیا و نگهداری موقوفات تلاشی جدی انجام دهد که در این زمینه بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ وقف سعی شد تا موقوفات داخل شهر در جهت احیا مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: موقوفاتی که در سطح شهر از جهت انتفاعی در برابر دید عموم مردم قرار داشت، نیازمند احیا بود که در این خصوص اقدامات جدی در دو سال اخیر به انجام رسیده است.

ستوده نمونه این موقوفات را حسینیه حاج عبادالله مرحوم و موقوفات آن، حسینیه میرزا محسن مجتهد، سرای وکیل و احیای مغازه‌های مرتبط با آن و موقوفه آق باجی پیرعبدالملک در بافت فرسوده شهری بوده است.

وی از احیای وقف حمام‌های تاریخی در اردبیل خبر داد و افزود: نمونه این حمام‌ها، حمام تاریخی «اوچدوکان»، ملاهادی و پیرها در داخل شهر نظیر «گنبالان»، پیر زرگر و… بوده که در احیای این موقوفات در محدوده بافت فرسوده اقدامات خوبی به انجام رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطر نشان کرد: همچنین با تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدام جدی در خصوص احیا و تعیین تکلیف این بناها و ایجاد ساختمان‌های جدید به انجام رسیده تا با توافق دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها در این بخش به انجام برسد.

کد خبر 5204004

منبع: مهر

کلیدواژه: وقف موقوفات اردبیل مهدی ستوده بافت فرسوده ویروس کرونا شب قدر کرمانشاه آمار کرونا شب های قدر بوشهر شیوع کرونا ماه مبارك رمضان عکس استانها ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان بارش باران واکسن کرونا اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی