Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بابک دین پرست، معاون توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی درسطح استانهای کشور، در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه را اعلام کرد.

دین پرست خاطر نشان کرد؛ در بازه زمانی یاد شده، بر اساس گزارش وزارت بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی درسطح چهار استان آذربایجان غربی، چهارمحال وبختیاری، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد بین ۳۳ تا  ۴۸ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، افزود: در همین مدت، رعایت پروتکل های بهداشتی درسطح ۱۰ استان آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، گیلان، گلستان، لرستان، همدان، مرکزی و مازندران بین ۴۹ تا  ۵۸ درصد بوده است.

معاون توسعه منطقه ای وزیر کشور، ۱۰ استانی که رعایت پروتکل های بهداشتی درسطح آنها در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه بین ۵۹ تا  ۶۵ درصد، ثبت شده است را شامل؛ اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، کرمان و هرمزگان بر شمرد.

دین پرست، رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح ۷ استان اردبیل، ایلام، تهران، زنجان، سمنان، قزوین و یزد را در همین بازه زمانی بین ۶۶ تا ۷۸  درصد اعلام کرد.

دبیر قرارگاه خاطر نشان کرد: از مقایسه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی درسطح استان های کشور در دو بازه زمانی  ۱۸ تا ۲۵  فروردین و  ۱ تا ۸ اردیبهشت ما، شاهد برخی تغییرات در رتبه بندی استانها هستیم.

دین پرست در تحلیل رده بندی جدید استان ها در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اضافه کرد: در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت، شاهد حذف پایین ترین سطح بندی استانها در رعایت پروتکل های بهداشتی در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین هستیم که به معنای خروج دو استان ایلام و سیستان وبلوچستان از دامنه فوق است. البته استان سیستان وبلوچستان، کماکان درپایین ترین سطح از رعایت پروتکل های بهداشتی درکشور (۳۳ تا ۴۸ درصد) قراردارد، اما استان ایلام با جهش چشمگیر، به گروه استان‌هایی که بالاترین سطح رعایت پروتکل ها (۶۶ تا ۷۸ درصد) دارند، پیوسته است.

دبیر قرارگاه عملیاتی افزود: استانهای آذربایجان غربی، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه وبویراحمد که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها، در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه، بین ۳۳ تا ۵۵ درصد بود، در دوره زمانی ۱ تا ۸ اردیبهشت، در گروه استانهایی قرارگفته اند که رعایت پروتکل های بهداشتی درسطح آنها بین ۳۳ تا ۴۷ درصد بوده که نشان از ثابت بودن وضعیت وحتی تنزل میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از این استانها دارد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه؛ استانهای زنجان، تهران، سمنان و یزد، همچون دوره مورد بررسی قبلی، کماکان در بین استان هایی قرار دارند که دارای بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، گفت: دو استان اردبیل و قزوین که در دوره قبل در گروه استان های با درصد رعایت ۳۳ تا ۵۵ دستورالعمل های بهداشتی بودند، در این بازه زمانی در کنار استانهای دارای بالاترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی قرارگرفته اند.

دین پرست تصریح کرد: این همه درحالیست که سطح موردانتظار از اجرای پروتکل های بهداشتی، برای مهاربیماری وخروج از موج چهارم،حداقل ۹۰ درصد می باشد.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، در فراز دیگری از گفتگوی خود با پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، با اعلام آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات ناشی از تشدید بازرسی ها در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت، گفت: در این مدت، از مجموع تعداد کل ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع، عرضه وفروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، تعداد ۳۱۰۰۳۳ واحد، یعنی قریب به ۹ درصد کل واحدها به صورت میدانی بازرسی شده اند که در نتیجه این بازرسی ها؛ ۴۰۴۲۲ مورد منجر به دادن تذکر ومعرفی به مراجع قضایی گردیده و ۵۲۰۲ مورد نیز پلمپ صورت پذیرفته است.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان اعلام نمود، از آنجایی که به موجب مفاد بند ۴ سیزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی که در ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ برگزار و مصوبات آن از سوی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ابلاغ شده است، مقرر گردید که وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی؛ با تکیه بر اختیارات و مسئولیت های قانونی خود و بویژه کمیته عالی نظارت، ضمن انجام تکالیف و وظایف قانونی مربوطه، گزارشات هفتگی مربوط به آخرین تحولات مربوط به دوحوزه "وضعیت اجرای پروتکل های بهداشتی در کشور درمقابله با ویروس کرونا" و همچنین" وضعیت کووید- ۱۹" در سراسر کشور را در مقایسه با هفته قبل به همراه مصادیق دقیق تخلفات و تعلل بخش های مختلف در سطح کشور، به قرارگاه عملیاتی منعکس نماید که قطعاً روند اعلامی؛ بعنوان مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا، درمهار این بیماری محسوب خواهد شد،

لذا این قرارگاه در انتظار اعلام مصادیق دقیق تخلفات و تعلل بخش‌های مختلف در سطح کشور، از سوی وزارت بهداشت و کمیته عالی نظارت،  برای بررسی و برخورد قانونی با تعلل کنندگان و متخلفین است.

پربیننده ترین آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان در روز معلم اعلام شرایط انتقال دائم و موقت فرهنگیان + جزییات خبر خوب نوبخت در مورد رتبه‌بندی معلمان آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱۳) آموزش و پرورش امتحانات پایه نهم و دوازدهم را حضوری برگزار می‌کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا میزان رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل های بهداشتی دبیر قرارگاه عملیاتی رتبه بندی استان ها دین پرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم اجرایی شد، گفت: دولت بیشترین مجوز استخدامی را برای آموزش و پرورش صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی بهادری جهرمی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت‌_ در مراسم تجلیل از مقام معلم در شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: الگوی رشد و تعلیم در مملکت ما با کشورهای غربی تفاوت دارد زیرا الگوی غرب را در کودک کشی و حمله وحشیانه به درمانگاه‌ها، مدرسه و دانشگاه و چادرهای کمپ نشین‌ها در رفح و غزه می‌بینیم در حالی که الگوی توسعه و رشد در جمهوری اسلامی در اقتدار دفاعی غرورآفرین سرداران نظام می‌بینیم که از انسانیت دفاع می‌کنند و هر کدام به تنهایی یک معلم اخلاق هستند.

وی افزود: مملکت ما در آینده به سمتی خواهد رفت که معلمان مشخص می‌کنند چون الگوی رشد و توسعه در اقتصاد، فرهنگ، تاریخ، سیاست به دست معلمانی است که به میدان آمدند تا انسان بسازند بنابراین دولت سیزدهم یقین دارد که اولویت با آموزش و پرورش است و در این راستا بیشترین میزان سهمیه به تربیت معلم اختصاص یافته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی مملکت ما پیش از پیروزی انقلاب نصف میانگین جهانی یعنی حدود ۳۷ درصد بوده است، افزود: اکنون نرخ باسوادی در مملکت ما به ۹۸ درصد رسیده است که از میانگین جهانی بالاتر رفته است بنابراین دشمنان دندان طمع تیز کرده‌اند تا از پتانسیل باسوادی ما برای منافع خود استفاده کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: امید می‌رود همان گونه که با دستان توانمند معلمان نرخ با سوادی در مملکت ما افزایش یافت، مسیر رشد طراحی و برنامه‌ریزی شود
تا در دنیای آینده که دنیای هوش مصنوعی است دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم اجرایی شد، افزود: دولت بیشترین مجوز استخدامی را برای آموزش و پرورش صادر کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به تأسیس دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان گفت: مقرر شده مکانی برای دانشگاه مشخص شود تا برای مهرماه سال جاری دانشگاه راه‌اندازی شود.

رتبه بندی معلمان پس از یک دهه اجرایی شد

محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: علی رغم موانع اقتصادی رتبه بندی معلمان پس از یک دهه اجرایی شد.

وی از واریز سرانه معلمان خبر داد و گفت: مهمترین مشکل کمبود و چالش نیروی انسانی بود که سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور جذب شده است.

کد خبر 750178

دیگر خبرها

  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند