Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در دیدار با رئیس و اعضای مرکز اتحادیه کارشناسان راهبردی به محورهای مختلفی از جمله حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق پرداخت.

به گزارش امروز شبکه عراقی «العهد»،‌ رئیس سازمان الحشدالشعبی در این خصوص گفت: «نیروهای آمریکایی به وظایف خود در حمایت پایشی و اطلاعاتی از نیروهای عراقی یا مجهز کردن آن‌ها به تسلیحات عمل نمی‌کنند [بلکه] نیروهای عراقی را هدف قرار می‌دهند از جمله نیروهای الحشدالشعبی بویژه شهدای فرماندهان نصر را».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فالح الفیاض در ادامه افزود: «[آمریکایی‌ها] نیروی حامی عراق نیستد بلکه آن‌ها نیرویی مسلط‌شونده و اشغالگر هستند. همانطور که آن‌ها به درخواست دولت آمدند، دولت باید به درخواست پایان دادن به مأموریت آن‌ها در عراق مبادرت ورزد».

الفیاض همچنین اظهار داشت: «نیروهای آمریکایی موجود در پایگاه‌ها در حال حاضر نیروهای رزمی هستند و به نظر می‌رسد که وظایف آن‌ها تحریک گروه‌های مخالف حضورشان در عراق است. حضور آن‌ها در عراق عامل بی‌ثباتی است».

 «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق پس از پایان دور جدیدی از گفت‌و‌گوهای راهبردی با واشنگتن اعلام کرده بود: «حضور نیروهای آمریکایی پس از این گفت‌وگو به دادن مشاوره‌ و آموزش محدود خواهد شد و نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد» (جزئیات بیشتر).

با این حال، «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه پس از این اعلام گفت: «عراق خواهان باقی ماندن ماست و ما تعداد نیروهای خود را در آنجا کاهش نخواهیم داد».

این سخنان مک‌کنزی، واکنش «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق را در پی داشت که خطاب به دولت عراق گفت: «در صورت عدم صدور فوری تکذیبه از طرف دولت عراق، [این عدم واکنش] به معنای بی‌اعتباری گفته‌های دولت درباره درخواست خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق خواهد بود».

الخزعلی همچنین گفته بود: «آمریکایی‌ها یکی‌ پس از دیگری دلیل می‌آورند که زبان گفت‌و‌گو و منطق با آن‌ها بی‌فایده است و روش افغانستانی تنها راه برای بیرون راندن آن‌هاست».

علی‌رغم هشدارهای مکرر گروه‌های مقاومت مستقر در عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور، مک‌کنزی اخیرا نیز در مصاحبه‌ با یک شبکه آمریکایی گفته بود که «فکر نمی‌کنم به زودی عراق را ترک کنیم» (جزئیات بیشتر).

پارلمان عراق، دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا  در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نیروهای این کشور به آموزش و مشاوره‌دهی به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت مستقر در عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: فالح الفیاض رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق حضور نظامیان آمریکا در عراق نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا درباره اعتراضات دانشجویی گفته است: تمام اقدامات ما، از جمله درخواست کمک پلیس، نتوانست به تظاهرات پایان دهد.

رئیس دانشگاه جورج واشنگتن همچنین تاکید کرد کهما با مقامات پایتخت در تماس هستیم و پلیس حضور خود را در داخل و اطراف دانشگاه افزایش می‌دهد.

دانشگاه‌های سراسر آمریکا بعد از آگاهی از جنایات پرشمار رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه و کشتار حدود ۳۵ هزار انسان بی‌گناه، عرصه اعتراض علیه سیاست‌های این رژیم و دولت آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی آن تبدیل شده است. در این بین یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که با گسترش اعتراضات به مراکز دانشگاهی مختلف آمریکا جلب توجه می‌کند، سیاست‌های دولت آمریکا و پلیس این کشور است. دولت و پلیس در این کشور بدون توجه به خواسته‌های معترضین، تنها سیاست سرکوب و بازداشت گسترده را در پیش گرفته است.

از روزهای ابتدایی حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه، جامعه آمریکا عرصه واکنش‌های مختلف به این رویداد بود. نظرسنجی‌های مختلف نشان از افزایش بی‌سابقه حمایت آمریکایی‌ها از مردم غزه دارد. طبق نظرسنجی گالوپ در مارس ۲۰۲۴ اکثر آمریکایی‌ها اقدامات رژیم اشغالگر در غزه را تأیید نمی‌کنند. تعداد مخالفان با اقدامات رژیم صهیونیستی از ۴۵ درصد در نوامبر ۲۰۲۳ به ۵۵ درصد افزایش یافت. دموکرات‌ها ۷۵ درصد دیدگاه منفی نسبت به اقدامات تل‌آویو دارند. رائد جرار از اندیشکده دموکراسی برای جهان عرب معتقد است که نظرسنجی فوق نشان از جدایی بین سیاست دولت بایدن و دیدگاه اکثر آمریکایی‌ها درباره اقدامات رژیم اشغالگر در غزه دارد و سیاست خارجی دولت آمریکا با انتظارات رای‌دهندگان هماهنگ نیست.

حمایت جوانان آمریکایی از فلسطینیان آشکارتر شده است. نظرسنجی پیو (PEW) در آوریل ۲۰۲۴ نشان داد که یک سوم از افراد بزرگسال زیر ۳۰ سال آمریکایی با مردم فلسطین همدردی می‌کنند و تنها ۱۴ درصد این احساس را نسبت به صهیونیست‌ها دارند. جوانان آمریکایی نسبت به مردم فلسطین نظر مساعدتری نسبت به صهیونیست‌ها دارند و از هر ۱۰ فرد زیر ۳۰ سال، شش نفر دیدگاه مثبتی نسبت به مردم فلسطین دارند. در میان آمریکایی‌های جوان، ۳۴ درصد دلایل حماس برای مبارزه با رژیم صهیونیستی را معتبر می‌دانند.

اعتراض‌های دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین، ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد آغاز شد. دانشجویان معترض با صدور بیانیه‌ای مشترک، رژیم اشغالگر را به عنوان مسئول کامل جنگ معرفی کردند. این اعتراض‌ها به تدریج به شمار زیادی از دانشگاه‌های این کشور نظیر آموری، میشیگان، براون، پلی‌تکنیک هومبولت، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست، تگزاس، مینه‌سوتا و غیره گسترش یافت به گونه‌ای که تاکنون ۷۹ دانشگاه آمریکا درگیر اعتراض علیه رژیم اشغالگر قدس شده است. علاوه بر حضور دانشجویان، در برخی از دانشگاه‌ها اساتید حامی فلسطین نیز عمدتاً در اعتراض‌ها مشارکت فعال دارند.

خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی، همبستگی با ملت فلسطین است که در چارچوب آن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه، اتمام کمک‌های نظامی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر، قطع همکاری دانشگاه با مجتمع‌های تسلیحاتی و کنار گذاشتن روند سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. با اوج‌گیری اعتراض‌ها، مدیران برخی از دانشگاه‌ها درصدد توافق با دانشجویان برآمدند. برای مثال مسئولان دانشگاه براون ایالت رودآیلند اعلام کردند که با دانشجویان حامی فلسطین به توافق رسیده که در اکتبر ۲۰۲۴ توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد. دانشجویان نیز ضمن پایان دادن به تحصن خود، این توافق را یک پیروزی بی‌سابقه و امتیازی بزرگ برشمردند.

کد خبر 6097738

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند