Web Analytics Made Easy - Statcounter

براتعلی حاتمی روز  سه شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برخی نظرسنجی‌ها مسایل معیشتی، کرونا و زیان های آن به اقتصاد کشور موجب دلخوری قشر وسیعی از مردم  در پی دارد و این شائبه در مردم ایجاد شد که حتی حضور در انتخابات نیز نمی تواند تغییری در وضعیت اقتصادی کشور و معیشت خانوار ایجاد کند و این بی اعتمادی نسبت به آینده می تواند منجر به کاهش مشارکت در انتخابات پیشرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد : اگرچه از سر گیری مذاکرات برجام برای لغو تحریم  در راستای توجه به اقتصاد کشور و معیشت خانوار در حال انجام است، ولی در داخل نیز باید هر گونه درگیری سیاسی که می تواند دولتمردان را وارد حاشیه کند و برنامه های اقتصادی کشور  را تحت شعاع خود قرار دهد، پرهیز شود تا با گشایش اقتصادی و کاهش التهاب معیشتی حاکم بر خانوار ،مردم را نسبت به آینده امیدوار کنیم ، تا حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رای  داشته باشند.
حضور سلایق مختلف سیاسی 
این فعال سیاسی استان خراسان شمالی با اشاره همه گیری ویروس کرونا گفت : بخش زیادی از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رییس جمهوری و حتی مجلس شورای اسلامی مرهون برگزاری مناظره های و گردهمایی و سمینار انتخاباتی از سوی حامیان نامزدهای و یا حضور مستقیم خود آنها  بود، چرا که در این نشست ها آشنایی مردم نسبت به این افراد و برنامه هایشان بیشتر می شد و در نتیجه انگیزه برای حضور در انتخابات و رای به نامزد برتر برای کرسی مجلس و رییس جمهوری افزایش داشت.
وی اضافه کرد : این در حالیست که در این دوره از انتخابات قطعا این نشست ها و حتی مناظرات انتخاباتی در محافل عمومی و تخصصی شامل دانشگاهها نیز به دلیل تعطیلی این مراکز آموزشی به عنوان تاثیر گذار ترین مرجع آگاهی رسانی سیاسی به جامعه برگزار نمی شود و شاید بخشی از این برنامه ها در فضای مجازی دنبال خواهد شود که نمی تواند به دلیل تجربه اول ، آن چنان شور و هیجان انتخاباتی ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد : در چنین شرایطی باید دستگاههای مسوول در حوزه نظارتی به گونه ای بستر سازی کنند که زمینه حضور تمام سلایق در انتخابات ایجاد شود تا مردم نیز به فراخور حضور سلایق مختلف و قدرت بالای انتخابات پای صندوق های اخذ رای حاضر شوند.
وی خاطرنشان کرد : بررسی عملکرد هیات های نظارت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها که  با رد صلاحیت گسترده ای که در مرحله اول بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر ها صورت گرفت، نشانه های خوبی از حضور سلایق مختلف در انتخابات به جامعه منعکس نمی شود و این رویه در صورت ادامه قطعا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
دبیر مجمع نیروهای خط امام (ره) استان خراسان شمالی اظهارداشت : شوراهای اسلامی شهر و روستاها به عنوان پارلمان کوچک محلی که عملکردشان تاثیرگذاری مستقیمی بر رشد و توسعه شهر و روستا و رفاه و آسایش مردم این مناطق دارد،  قطعا یکی از پایه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند و باید فضا را برای مشارکت حداکثری مردم به گونه ای باز کرد که بتوانیم برای حضور مردم در پای صندوق اخذ رای ایجاد انگیزه کند.
 

حاتمی با اشاره به رد صلاحیت برخی از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و بازتاب منفی آن در انتخابات پیش رو، یادآور شد: گرچه رسانه های بیگانه و مخالفین نظام و انقلاب در صدد هستند تا مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند ولی در این میان دستگاه های انتخاباتی( شورای نگهبان و وزرات کشور) نیز باید در تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری نهایت دقت و ظرافت را بکار گیرند به گونه ای که همه مردم احساس کنند نمایندگان آنان در کارزار انتخاباتی وجود دارد.
این فعال سیاسی خراسان شمالی افزود: در حقیقت دستگاه های متولی انتخابات  باید بدون جهت‌گیری خاص، افرادی را تایید کنند که واقعا معتمد مردم هستند و می‌توانند زمام امور را دست بگیرند زیرا تایید افرادی که واقعا لیاقت و صلاحیت لازم را دارند می‌تواند در انتخاب و امیدواری مردم و حضور آنها پای صندوق رای تاثیرگذار باشد. 
بیان دستاوردهای نظام و دولت 
فعال سیاسی اصلاح طلب استان خراسان شمالی بیان دستاوردهای نظام و دولت را یکی از راهکارهای مهم برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیشرو دانست و اظهارداشت : متاسفانه به دلیل برخی سیاه نمایی ها از جمله حواشی برای دولت یازدهم و دوازدهم، عملکرد دولتمردان به درستی برای جامعه مورد تبیین قرار نگرفت و کم اطلاعی مردم از دستاوردهای دولت که کارآمدی نظام را به تصویر می کشد، به نوعی انگیزه برای مشارکت مردم را در انتخابات کاهش داد .
حاتمی افزود : اگرچه این دولت نیز همانند سایر دولتهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقاط ضعف عملکردی نیز دارد، ولی کارهای بزرگی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی در این دولت انجام شد که به دلیل این که تحت شعاع برخی حواشی ایجادی از سوی مخالفان دولت، در اختیار مردم قرار نگرفت و باید رسانه ها به خصوص رسانه ملی این دستاوردهای نظام را به مردمئ منعکس کنند.
وی خاطرنشان کرد : جریان های سیاسی گوناگون باید در بیان عملکرد دولت ها انصاف داشته باشند، بدون شک همه سیاسیون فارغ از هرگونه طیف فکری نقش بی بدیلی در جلب و یا زوال اعتماد عمومی به مسوولان دارند و با اذعان به برخی نقاظ ضعف در دولت یازدهم و دوازدهم ،تلاش های این دولت در عرصه صنایع سنگین، نفت، پتروشیمی و سرمایه گذاری های کلان بی نظیر بود و نمونه های این خدمات بزرگ حتی در استان خراسان شمالی نیز ملموس است.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان شمالی  اقدام های دولت در حوزه آبرسانی، برق و گاز، زیرساخت های اقتصادی ، فضاهای آموزشی، حمل و نقل را کم نظیر توصیف کرد و از خط انتقال آب از خلیج فارس دریای عمان به استان های کویری کشور به عنوان یکی از مهمترین پروژه ها در دوران تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم و همه گیری ویروس کرونا یاد کرد و اظهارداشت : این عملکردهای مثبت دولت به دلیل ضعف رسانه ای حاکم در دولت و سیاه نمایی مخالفان برای مردم به درستی تببین نشده است و این گونه تبلیغات منفی قطعا اثرات خود را در مشارکت مردم نشان خواهد داد که دود آن به چشم تمام دوستداران نظام خواهد رفت.
حاتمی  با بیان اینکه اقدامات دولت در حوزه آبرسانی برابری می کند با تمامی اقدامات سایر دولت ها، تصریح کرد: همچنین برای انتقال آب خلیج فارس به برخی از استان ها در شرایطی که مردم سال هاست با کم آبی دست و پنجه نرم می کنند، عملکرد مثبت دولت کنونی است که باید برای مردم تبیین شود.
این فعال سیاسی اضافه کرد: متاسفانه در این میان بسیاری از جریان های سیاسی کشور بی انصافی می کنند و آنقدر مباحث سیاسی را غلیظ و یکدیگر را به باد انتقاد می گیرند که گاهی اقدامات موثر دولت ها به فراموشی سپرده می شود و این امر در بلند مدت موجب بی اعتمادی مردم به مسوولان و کاهش مشارکت ها می شود.
سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا  به طور همزمان روز جمعه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ در کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران دولت یازدهم شورای نگهبان خراسان شمالی مشارکت سیاسی خلیج فارس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران دولت یازدهم شورای نگهبان خراسان شمالی مشارکت سیاسی خلیج فارس اخبار کنکور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان خراسان شمالی فعال سیاسی پای صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: با پشتیبانی ریاست محترم جمهور و هم‌صدایی رسانه‌های استان، پرونده مالیاتی نفت و گاز استان پس از ۴۳ سال به استان منتقل شد.   وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی استان افزود: رسانه‌ها همواره یار و همراه ما در تحقق برنامه‌های استان بودند از همه رسانه‌های استان با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای تشکر می‌کنیم.   نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان مردمی ایران قوی است و از همه رسانه‌هایی که در انعکاس خدمات دولت تلاش کردند به‌صورت ویژه قدردانی می‌شود.   بهرام‌نیا با اشاره به مشارکت بالای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: رسانه‌ها در مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی مردم در انتخابات نقش‌آفرین بودند و در کنار صدا و سیما، سپاه، بسیج و دیگر عوامل موجب شدند که استان ایلام جزو ۴ استان برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات قرار گیرد.   وی مطرح کرد: در جنگ ترکیبی و شناختی  دشمن، رسانه‌ها با سلاح خود که قلم و تحلیل آنهاست روشنگری کرده و نقش شوم دشمن را خنثی کردند.

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس