Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@08:33:32 GMT

این دمنوش عجیب ضد تشنج و ضد درد است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۰۲۶۴

این دمنوش عجیب ضد تشنج و ضد درد است

علت اساسی سردردهای مرتبط با روزه‌داری عموماً ناشی از گرسنگی و افت قند خون و از دست دادن آب بدن است و مصرف دم‌کرده برگ ریحان به کاهش سردرد کمک می‌کند.

به گزارش برنا؛ منیره نورمحمدی، کارشناس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی درخصوص خواص مصرف گیاه ریحان در ماه مبارک رمضان گفت: علت اساسی سردردهای مرتبط با روزه‌داری عموماً ناشی از گرسنگی و افت قند خون، از دست دادن آب بدن، خواب و استراحت ناکافی و قطع مصرف موادی مانند کافئین و نیکوتین که وابستگی ایجاد می‌کنند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دم‌کرده برگ ریحان اثر ضد تشنج، ضد درد، مقوی، تب‌بر و مدر دارد و معالج سردردها است.

مهندس نورمحمدی با اشاره به اینکه گیاه ریحان دارای عناصر منیزیم، کلسیم، روی، آهن، پتاسیم، سدیم، فسفر و منگنز است، تأکید کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، بیشتر روزه‌داران دچار مشکل سوءهاضمه می‌شوند، خوردن ریحان جهت تقویت دستگاه هاضمه توصیه می‌شود.

 این کارشناس گیاهان دارویی افزود: برگ ریحان شیرافزا است و جویدن برگ آن برای زخم‌های دهان مفید است. تخم ریحان، مُسکن و برای رفع دل درد مفید و دم‌کرده دانه ریحان، درمان‌کننده ورم کلیه و سرگیجه است. همچنین افشره برگ‌های ریحان به منظور کاهش خارش و التهاب محل نیش حشرات به شکل موضعی مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قند حشرات درد تشنج دمنوش ریحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی از پروژه قطعه ۶ آزاد راه تبریز اورمیه بازدید کرده و چند پروژه نهضت ملی را در شهر جدید سهند افتتاح کرد.شرکت در نماز جمعه ، حضور در شورای اداری استان و چند برنامه دیگر از برنامه های سفر یک روزه وزیر راه وشهرسازی می باشد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075317 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»