Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت صادرات شیرخشک اظهار کرد: باتوجه به کاهش قدرت خرید خانوار، طی سال گذشته یک میلیون تن شیر مازاد به شیرخشک‌ تبدیل شد اما با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده های دامی، برای صادرات شیرخشک عوارض وضع شده است تا یارانه از سفره خانوار ایرانی به جیب خارجی ها نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنی طبا در واکنش به اعتراض دامداران مبنی بر دریافت عوارض شیرخشک بیان کرد: قیمت شیرخشک در دنیا حدود ۲.۳ دلار است و حال اینکه با قیمت بالای یک دلار بدنبال صادرات هستند، یارانه آن نباید از جیب مصرف کنندگان داخلی خارج شود چرا که دامداران در ابتدای زنجیره یارانه می گیرند و همواره با عدم پرداخت عوارض بدنبال خروج یارانه هستند، درحالیکه با فروش شیرخشک به نرخ جهانی می توانند سود کنند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه ضریب تبدیل شیرخام به شیرخشک حدود ۱۲ کیلو به یک کیلو است، گفت: با توجه به پرداخت یارانه در ابتدای زنجیره، عوارضی برای صادرات شیرخشک در نظر گرفته شده، هر چند از نظر ما میزان عوارض زیاد نیست‌.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت محصولات لبنی جوابگوی هزینه های تولید نیست، بیان کرد: علی رغم افزایش ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد، ۲۰ تا ۲۵ درصدی محصولات پتروشیمی و خرید شیرخام بالاتر از نرخ مصوب، قیمت محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری از آذر تغییری نداشته است که نتیجه این امر منجر به کاهش عرضه کالاهای مشمول قیمت گذاری می شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی در پایان تصریح کرد: طی سال های اخیر مسئولان به خاطر شرایط جنگ‌اقتصادی مجبور به پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به ابتدای زنجیره بودند که با چشم انداز خوبی که از مذاکرات وجود دارد، انتظار می رود که ارز ترجیحی حذف شود، کمااینکه مسئولان دولتی اذعان کردند که تنها در ۶ ماهه نخست سال ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت شیرخشک محصولات لبنی صادرات شیرخشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود