Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@08:22:18 GMT

انصراف کره شمالی، به ضرر شاگردان اسکوچیچ

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۰۴۷۵

انصراف کره شمالی، به ضرر شاگردان اسکوچیچ

به گزارش جام جم آنلاین، ورزش سه نوشت: رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا از خرداد ماه آغاز می شود تا تیم ها برای کسب سهمیه حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های آسیا 2023 با یکدیگر به رقابت بپردازند ولی امروز خبر انصراف کره شمالی از حضور در این رقابت ها، شوک بزرگی را به تیم های سایر گروه ها وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال کره شمالی روز جمعه نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده و اعلام کرد که به علت ترس از ابتلا به ویروس کرونا، تیم این تیم در مرحله دوم مقدماتی شرکت نخواهد کرد. البته AFC از کره شمالی خواسته که در مورد این تصمیم تجدید نظر کند.

در صورتی که انصراف کره شمالی از حضور در این رقابت ها قطعی شود، نتایج 3 دیدار باقی مانده این تیم با کشورهای کره جنوبی، ترکمنستان و سریلانکا سه بر صفر به سود رقبا اعلام خواهد شد که این مسئله، خبر بدی برای تیم های سایر گروهها از جمله ایران است که ممکن است با وجود ایستادن در رتبه دوم جدول گروه خود، از صعود به دور بعدی بازبمانند.

رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در 8 گروه برگزار می شود که هشت تیمی که در گروه های خود در رتبه اول قرار بگیرند، به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی خواهند شد.

از میان هشت تیم دیگری که در گروه هایشان دوم می شوند، 4 تیمی که امتیازات بالاتری دارند به جمع 8 تیم صدرنشین اضافه می شوند تا با رسیدن تعداد تیم ها به عدد 12، مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 در دو گروه 6 تیمی برگزار شود که به صورت رفت و برگشت با یکدیگر روبرو می شوند.

کره شمالی که در گروه H قرار دارد، در حال حاضر هم امتیاز با کره جنوبی و لبنان 8 امتیازی و در رتبه چهارم از گروه 5 تیمی قرار دارد.

در این گروه هر چند کره جنوبی نسبت به سایرین یک بازی کمتر انجام داده اما ترکمنستان با 9 امتیاز صدرنشین این گروه است.

در صورت انصراف کره شمالی، ترکمنستان 12 امتیازی شده و در دو بازی باقیمانده ای که با کره جنوبی و لبنان دارد، در صورت کسب یک پیروزی برابر لبنان به امتیاز 15 می رسد و آنگاه از شانس زیادی برای صعود به دور بعدی برخوردار خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مقدماتی جام جهانی 2020 کره شمالی کرونا مقدماتی جام جهانی انصراف کره شمالی کره جنوبی رقابت ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید احمدعباسی آقای گل جام ملت‌های فوتسال آسیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک ایران به پایان رسید تا فوتسال ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد.

در پایان این رقابت‌ها سعید احمدعباسی با ۸ گل زده عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

کد خبر 6091212

دیگر خبرها

  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • پاداش قهرمانی ملی‌ پوشان فوتسال آب رفت!
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • بازگشت شاگردان ده‌روسی در لحظات پایانی/ سردار باز هم درخشید!
  • دستکش طلا به دروازه‌بان ایران رسید
  • سعید احمدعباسی آقای گل جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴| فوتسال ایران جام قهرمانی را پس گرفت/شاگردان شمسایی بر بام آسیا