Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:39:53 GMT

هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۰۶۴۹

هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تأکید کرد: ما در کنار صیادان هستیم و معیشت و رفاه این قشر دغدغه مجموعه شیلات است اما تصمیم‌گیری در سطح کلان به بررسی مسائل به صورت کارشناسی و دقیق نیاز دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان اضافه کرد: صیادان مجاز به فعالیت صیادی راه خودشان را از صیادان غیرمجاز جدا کنند و این رویه همکاری قطعاً در نوع تصمیم‌گیری و برخورد ما نقش مؤثری را خواهد داشت و آسیب‌های محتمل را تعدیل خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته وی، صیادان خوزستانی بعد از اتمام فعالیت‌های صیادی باید تور و ادوات صید را جمع آوری کنند و سد معبر برای شناورهای صیادی ایجاد نکنند.

مدیرکل شیلات خوزستان، به انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نارضایتی صیادان اشاره کرد و گفت: تنها اختلاف جزئی شیلات با صیادان در خصوص نحوه انجام فعالیت‌های صیادی است و تا جایی که قانون و ضوابط اجازه دهد حتماً در راستای تسهیل مسائل و مشکلات صیادان تمام قد حمایت می‌کنیم.

ابوعلی افزود: ما پای درد و دل و گله‌های صیادان نشسته‌ایم اگر چه عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب علیه آبزی‌پروری فعالیت می‌کنند اما باید مسیر درست را دنبال کنیم.

وی، به نشست ستاد توسعه شیلات با حضور رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر اشاره کرد و گفت: پیرو دستور استاندار خوزستان، به جز شیلات و محیط زیست هر کدام در حوزه‌های استحفاظی خود، هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی را در این خصوص ندارد.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص مناطق مجاز صید بیان کرد: به صورت کوتاه‌مدت و مقطعی مرزبندی‌هایی به منظور انجام روش صید آلات در سواحل خوریات ماهشهر و منطقه جزر و مد تعیین می‌شود.

ابوعلی افزود: در روش صید آلات، به صورت استاندارد باید اندازه چشمه تور پنج و یک چهارم اینچ یا ۱۳ سانت و طول تور برای هر قایق ۲۵۰ متر تعیین شده است و اگر بیشتر از این داشته باشد توسط یگان و دیگر نیروها ضبط و مشمول جرایم خواهد شد.

وی اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور از طریق بررسی‌های علمی و میدانی در خوریات، تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص گرفته می‌شود.

کد خبر 5204420

منبع: مهر

کلیدواژه: شیلات خوزستان صید و صیادی صید غیرمجاز شهرستان ماهشهر ویروس کرونا شب قدر شب های قدر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر عکس استانها اردبیل ماه رمضان ۱۴۰۰ گرگان بارش باران شب احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود