Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:08:08 GMT

آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۱۳۱۳

آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها اعلام شد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، روند بیماری کرونا در بسیاری از نقاط کشور در موج چهارم نزولی شده است و از امروز تعداد شهرستان‌های قرمز به ۱۰۲ شهرستان کاهش یافت. علاوه‌ بر آن ۲۳۵ شهرستان نارنجی و ۱۱۱ شهرستان زرد هستند.

با افزایش مبتلایان در استان سیستان و بلوچستان، تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه ماسک معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خارج شدن ۱۲۴ شهرستان و واردشدن ۲۹ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونا خبر داد.

بر اساس گزارش قبلی وزارت بهداشت تا روز دوشنبه، ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۸۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار داشتند که در وضعیت جدید تعداد شهرهای قرمز کاهش یافته اما تعداد شهرهای نارنجی و زرد افزایش یافته است.

شهرستان‌های دهاقان (اصفهان)، بوشهر، تنگستان و جم (بوشهر)، نهبندان (خراسان جنوبی)، ایذه و باغ‌ملک (خوزستان)، طارم و ماه‌نشان (زنجان)، خاش، زابل، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، خرامه‌، خرم‌بید، سپیدان، قیر و کارزین و مرودشت (فارس)، دهگلان و سقز (کردستان)، رودبار جنوب و عنبرآباد (کرمان)، روانسر (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویراحمد)، کردکوی و کلاله (گلستان)، بستک، جاسک و میناب (هرمزگان) از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

بر این اساس به عنوان مثال در استان تهران ۴ شهرستان قرمز و ۱۲ شهرستان نارنجی داشته و یا در استان اصفهان ۳ شهرستان قرمز، ۱۹ شهرستان نارنجی و ۲ شهرستان زرد رویت می‌شود. 

 وضعیت زرد به معنای خطر متوسط بوده و در این وضعیت فقط سطح شغلی 4 تعطیل خواهد بود.

وضعیت نارنجی به معنای پرخطر است در این وضعیت سطح شغلی 3 و 4 تعطیل خواهند بود.

وضعیت قرمز به معنای شرایط خیلی پرخطر است که در این وضعیت همه‌ مشاغل (به جز موارد ضروری سطح یک )تعطیل خواهند بود.

خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان‌های نارنجی و قرمز ممنوع خواهد بود.

فهرست کامل رنگ‌بندی همه شهرهای کشور را در لینک زیر مشاهده کنید:

آخرین جدول رنگ کرونایی شهرها 14 اردیبهشت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور شهرهای قرمز کرونا وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به آب‌گرفتگی در چهار شهرستان استان اصفهان، از آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار سطح نارنجی خبر داد.

بمانعلی یوسفی کجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی برای استان اصفهان از سمت سازمان هواشناسی، تیم‌های این جمعیت در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت جوی استان باعث شده است که در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نائین و گلپایگان شاهد رخداد آب‌گرفتگی منازل باشیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: تیم‌های امدادی این جمعیت با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها در حال امدادرسانی و تخلیه آب هستند.

یوسفی ادامه داد: آمادگی تیم‌های این جمعیت در تمام شعب سراسر استان تا اعلام پایان سطح نارنجی از سمت مرکز EOC مد نظر قرار دارد.

کد خبر 747321

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • انصراف میلان: خط قرمز روی نام مربی بزرگ
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی