Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@14:41:41 GMT

نقش مهم «روی» در دوران همه‌گیری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۱۶۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، همانطور که بحران کووید ۱۹ در جهان ادامه دارد و در ابعادی فاجعه بار در هند بروز کرده، تأکید بر مکمل‌ های تقویت کننده ایمنی فقط افزایش یافته است. به غیر از ویتامین C، روی عنصر دیگری است که برای سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است.

«M Wasim Ghori»، مدیر بهداشت در سازمان تجارت اقتصادی هند (IETO) و مدیر پزشکی در یک کلینیک تخصصی در بمبئی می‌گوید: روی به عنوان یک ریز مغذی ضروری برای سلامت انسان، نقش اساسی در سیستم ایمنی بدن دارد و یک ریز مغذی حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه بررسی‌ها نشان داده، کمبود روی باعث اختلالات حسی و ناکارآمد شدن سیستم ایمنی، بروز آترواسکلروز، افزایش استرس اکسیداتیو، به تاخیر انداختن رشد جسمی و ذهنی در نوزادان و در باعث کاهش عملکرد تولید مثل و باروری در افراد بالغ می‌شود.

محقق این مطالعه می‌گوید: «روی نمی‌تواند در بدن تولید یا ذخیره شود و باید از طریق رژیم غذایی تأمین شود. مصرف روزانه حداکثر ۱۵ میلی گرم روی برای حفظ حالت ثابت مورد نیاز است زیرا سیستم خاصی برای ذخیره روی در بدن وجود ندارد؛ حتی اگر اطلاعات زیادی در مورد ارتباط مستقیم روی و کوید ۱۹ در دسترس نباشد، اثر ضد ویروسی آن در برابر سایر بیماری‌های ویروسی به ویژه ذات الریه اثبات شده است، همانطور که همه ما می‌دانیم تأثیر بر ریه‌ها یکی از کشنده ترین اثرات کوید ۱۹ است.

مصرف مکمل روی در کاهش همانند سازی ویروس آنفلوانزا، کاهش هپاتیت در بیماران آلوده به HCV ، افزایش پاسخ به درمان ضد ویروسی تأثیرگذار بوده و قابل توجه‌ترین آن کاهش قابل توجه شیوع در ذات الریه، به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ کرونا روی هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام

در این مانور که همزمان با سراسر کشور برگزار شد آخرین تمهیدات لازم برای کاهش خطرات حوادث در بخش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۵۹۲ مورد از بازرسی‌ها به کارگاه‌های پر خطر اختصاص داشت که این عامل باعث شد تا در سال گذشته ۲۳ درصد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران در استان کاهش پیدا کند.
 
در این مانور ۵۰ نفر از بازرسان کار، رابطین ایمنی، کمیته‌های حفاظت ایمنی، کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، مجموعه آتش نشانی، مدیریت درمان و سازمان نظام مهندسی با هم همکاری دارند و از کارگاه‌هایی که در حوزه ساختمان، ابنیه و راه هستند بازدید می‌کنند.
 
برنامه‌های آموزشی ایمنی، ابزار مهمی در کاهش تعداد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن