Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:43:08 GMT

کاهش ۴۰ درصدی بارندگی های استان سمنان در سال زراعی جاری

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۱۹۴۸

کاهش ۴۰ درصدی بارندگی های استان سمنان در سال زراعی جاری

ایسنا/سمنان مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به بارش های خوب چند روز اخیر گفت: با وجود بارندگی های مناسب چند روز اخیر، همچنان میزان بارندگی های سال زراعی جاری این استان در مقایسه با سال قبل از آن ۳۵ تا ۴۰درصد کمتر است.

‍  مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان از وقوع بارندگی ها در ۳۷ نقطه این استان پهناور در جریان سامانه بارشی اخیر خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در شانه روز گذشته در ۳۷ نقطه از استان سمنان بارش باران گزارش شده و همه شهرستان های استان از نزولات این سامانه بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بارش های خوب چند روز اخیر خاطرنشان کرد: بیشترین بارش بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به منطقه تاش شهرستان شاهرود با ۵۷ میلی متر است.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در سمنان ۲۵.۵ میلی متر، شاهرود ۱۴ میلی متر، مهدیشهر ۲۵ میلی متر و سرخه ۳۰ میلی متر بارندگی ثبت شد.

مصطفوی از ادامه بارش ها در روزهای آینده خبر داد و افزود: اگرچه از شدت بارش ها کاسته شده اما بارندگی ها تا روز یکشنبه هفته آینده به صورت رگباری در استان سمنان ادامه می یابد.

وی به بارندگی ها در مرکز استان پرداخت و گفت: میزان بارش باران در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شهرستان سمنان در مقایسه با سال زراعی سال گذشته آن ۵۳ میلی متر کاهش یافته است.

 مدیرکل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: در مجموع بر اساس آمار، میزان بارندگی ها در استان سمنان در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: بارش روزهای گذشته جبران کاهش بارندگی در استان سمنان را نخواهد کرد و از این رو امیدواریم در ادامه ماه اردیبهشت و ماه خرداد بارندگی های خوبی را در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي سمنان مدیرکل هواشناسی استان استان سمنان بارندگی ها سال زراعی میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارش باران در صفی آباد دزفول ۷۸.۲ و شهر حسینیه اندیمشک ۷۳.۸ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: میزان بارندگی در مدت یادشده در شهرهای شوشتر ۶۱.۴، گتوند ۵۰، بهبهان ۳۷.۱ و لالی ۲۵.۴ میلی‌متر به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: در این مدت میزان بارش باران در شهرهای آغاجاری ۱۹.۹، هندیجان ۱۸.۳، اهواز ۱۵.۹، امیدیه ۱۴.۴ و بندر ماهشهر ۱۲ میلی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 6095695

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • اصفهان رکوردار بارندگی‌های شب گذشته
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان