Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@09:32:28 GMT

تاریخ سازی پپ با منچسترسیتی!

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۲۲۸۷

تاریخ سازی پپ با منچسترسیتی!

پپ گواردیولا با راهیابی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با منچستر سیتی، تاریخ سازی کرد و هم ردیف سراکس فرگوسن قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته سه شنبه ۱۴ اردیبهشت دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز شد که تیم فوتبال منچستر سیتی در اتحاد میزبان پاریسن ژرمن بود و با برتری مقابل این تیم راهی فینال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تیم سیتی در این فصل لیگ قهرمانان اروپا ۱۰ بازی را نباخته است و فقط یک مساوی ثبت شده که آن هم مقابل پورتو و هم تیمی‌های مهدی طارمی بود. یک نکته دیگر اینکه تیم پپ در این فصل لیگ قهرمانان اروپا فقط چهار گل دریافت کرده و با این آمار فوق العاده راهی فینال استانبول شد.

پس از شکست ۲-۱ در بازی رفت آن هم در پارک دو پرنس، مائوریسیو پوچتینو نیاز به خلق یک معجزه در اتحاد داشت؛ معجزه‌ای از جنس معجزه آمستردام ۲۰۱۹ و پیروزی تاتنهام پوچ بر آژاکس اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

من‌سیتی هم در آستانه حضور در نخستین فینال اروپایی پس از ۵۱ سال بود. (جام برندگان جام اروپا، ۱۹۷۰) رکورد تاریخی بیشترین فاصله میان دو فینال اروپایی برای یک تیم خاص است.

در طرف مقابل، پی‌اس‌جی در سه بازی برابر سیتی در لیگ قهرمانان برنده نبوده (۱ تساوی و ۲ باخت) و تنها برابر میلان با چهار بازی، روند ضعیف‌تری را تجربه کرده است.

پپ و شاگردانش در سیتی فرصت آن را داشتند تا با پیروزی، به نخستین تیم انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان / جام باشگاه‌های اروپا تبدیل شوند که به هفت پیروزی پیاپی در رقابت‌ها می‌رسند.

همچنین تیم️ پوچتینو ششمین تیمی بود که در یک فصل اروپایی، در خانه دو تیم منچستری بازی می‌کرد. آن‌ها به دنبال این فرصت بودند تا به نخستین تیمی تبدیل شوند که پس از پیروزی ۳-۱ برابر یونایتد، دسامبر ۲۰۲۰، هر دو تیم را در خانه خود شکست داده‌اند.

بازی که آغاز شد تیم پاریسی فشار آورد تا نتیجه شکست دو بر یک دیدار رفت را جبران کند. این تیم ادریسا گانا و امباپه را به دلیل اخراج در دیدار قبل و مصدومیت در اختیار نداشت دقیقه هشت کوییپرس هلندی خطای پنالتی به نفع فرانسوی‌ها اعلام کرد اما بعد از چک کردن VAR نظرش را عوض کرد. او متوجه شد توپ در محوطه جریمه به شانه‌ی زینچنکو خورده نه به دستش.

دقیقه یازدهم ریاز مارز همانند دیدار رفت، دروازه ناواس را باز کرد و بازی را یک بر صفر کرد تا حساب کار سه بر یک در مجموع شود. پپ در هوای برفی و بارانی شهر منچستر به هوا پرید. بعد از این گل تیم میزبان به دفاع روی آورد و فرانسوی‌ها هم در غیاب امباپه، روی حرکات جسته و گریخته نیمار راه به جایی نبردند تا نیمه اول به پایان برسد.
نیمار در هفت بازی اخیرش در مراحل حذفی چمپیونزلیگ موفق به گلزنی نشده است.

در نیمه دوم هم آبی آسمانی‌ها ابتدا روی به دفاع آوردند اما رفته رفته با پرس‌های سنگین عرصه را برای حریف تنگ کردند و اجازه عرض اندام به آنها ندادند. دقیقه ۶۲ مارز شب فوق العاده خود و تیمش را کامل کرد. او در یک ضد حمله حساب کار را دو بر صفر کرد.

تیم پووچ چیزی برای از دست دادن نداشت. روحیه آنها به صفر رسیده بود، برای جبران جلو کشیدند اما باز هم توان گلزنی به تیم سیتی را نداشتند. دقیقه ۶۸ همه چیز برای نماینده فرانسه تمام شد. در یک پرتاپ اوت آنخل دیماریا درگیری عجیبی با فرناندینیو هافبک منچستر داشت که کوییپرس کارت قرمز مستقیم را دیماریا نشان داد.

پی‌اس‌جی پس از دپورتیوولاکرونیا (برابر پورتو، ۰۴-۲۰۰۳) و لئون (برابر بایرن‌مونیخ، ۱۰-۲۰۰۹) سومین تیمی است که در هر دو بازی نیمه‌نهایی UCL اخراجی می‌دهد. دیدار رفت هم گانا هافبک این تیم دقیقه ۶۹ از زمین بازی اخراج شده بود.

ادامه بازی هم پوچتینو با تعویض‌هایش سعی کرد ورق را برگرداند اما پپ همچنان مشتاق به گلزنی بود با اینکه پاریسن ژرمن نیاز به گل داشت اما این تیم حریف بود که حمله می‌کرد و فرانسوی‌ها در این دیدار حتی یک شوت داخل چهارچوب هم نداشتند.

در نهایت این بازی خشن و پر کارت که از دست داور هم در رفته بود با برتری دو بر صفر دیشب و در مجموع با پیروزی چهار بر یک سیتی همراه شد تا پپ گواردیولا بعد از ۱۰ سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. او در ۱۳ بازی اخیر اروپایی‌اش در خانه نباخته است و ۱۲ برد و ۱ تساوی بدست آورده است‌. آخرین باختش هم برمیگردد شکست مقابل لئون تو مرحله گروهی ۲۰۱۸/۲۰۱۹.

تنها دو سرمربی موفق شدند در سه دهه مختلف به فینال اروپا برسند: سرالکس فرگوسن در دهه ۱۹۹۰، ۲۰۰۰، ۲۰۱۰ و جوزپه پپ گواردیولا؛ دهه ۲۰۰۰، ۲۰۱۰، ۲۰۲۰

این حذف‌ها و عدم موفقیت‌ها شاید به مالکان متمول عربی پاریسن ژرمن بفهماند پول همه چیز نیست و گاهی وقت‌ها باید اصالت داشت تا بتوان به یک موفقیت بزرگ و بین المللی رسید.

کد خبر 491277

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا منچستر سیتی پپ گواردیولا سرمربی فوتبال فوتبال اروپا فیفا یوفا تیم فوتبال پاری سن ژرمن مائوریسیو پوچتینو سر الکس فرگوسن بازیکن فوتبال دلار نفت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق لیگ قهرمانان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته سی و ششم لیگ جزیره/ هم آرسنال برد هم سیتی

دو تیم مدعی آرسنال و سیتی حریفانشان را در لیگ برتر شکست دادند.

به گزارش ایسنا، منچسترسیتی با برتری ۵ بر یک برابر ولورهمچتون نشان داد هیچ نشانه ای از تزلزل ندارد و مدعی جدی قهرمانی است.

در این دیدار ارلینگ هالند پوکر کرد و چهار بار برای تیمش گلزنی کرد که دو گل از روی نقطه پنالتی بود. 

خولیان آلوارس دیگر گل سیتی را به ثمر رساند و هوانگ هی چان نیز برای ولورهمپتون گلزنی کرد.

پیش از این بازی آرسنال صدرنشین در ورزشگاه امارات لندن پذیرای بورنموث بود و میهمان رده نهمی خود را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد.

بوکایو ساکا از روی نقطه پنالتی، لئاندرو تروسار و  دکلان رایس برای توپچی ها گلزنی کردند.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس آرسنال ۸۳ امتیاز دارد و منچسترسیتی با ۸۲  امتیاز دوم است. همچنین لیورپول با ۷۵ امتیاز در رده سوم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی منچسترسیتی ۵ - ولورهمپتون یک
  • ژیرونا چهاردهمین تیم متفاوت اسپانیایی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • ۱۰ گلزن فعال تاریخ لیگ قهرمانان
  • جلسه مهم یوفا: خیرونا یا سیتی در چمپیونزلیگ
  • پوکر هالند در اتحاد؛ نفس سیتی پشت سر آرسنال
  • هفته سی و ششم لیگ جزیره/ هم آرسنال برد هم سیتی
  • منچسترسیتی با پوکر هالند گرگ‌ها را سلاخی کرد
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 مقابل منچسترسیتی (2016/5/4) / فیلم
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا با ثبت کامبک دیدنی و برتری 3-1 مقابل منچسترسیتی (2022/5/4) / فیلم
  • رکورد جدید هالند: پنجمین بازیکن تاریخ لیگ برتر با ثبت ۱۰+ گل در بازی‌های خانگی و خارج از خانه