Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@02:54:32 GMT

۳ میلیون تن کالای اساسی توسط ۵۰ واردکننده دپو شده است+ جدول

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۲۷۵۹

۳ میلیون تن کالای اساسی توسط ۵۰ واردکننده دپو شده است+ جدول

معاون فنی گمرک از دپوی سه میلیون تن کالای اساسی توسط ۵۰ واردکننده که ارز ترجیحی استفاده می‌کنند، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد جمال ارونقی با اشاره به وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات به ویژه در بندر امام خمینی، اظهارداشت: طبق بررسی های صورت پذیرفته موجودی ۶ قلم کالای اساسی مشمول ارز ترجیحی ٤٢۰۰ تومانی شامل گندم، ذرت، جو، دانه های روغنی، کنجالۀ سویا و روغن خام در بنادر و گمرکات کشور معادل ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۵۴.۹۸۰ تن برآورد شده است.

معاون فنی گمرک ایران افزود: موجودی کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی موجود در بندر امام خمینی(ره) به شرح جدول ذیل برابر با ۳.۰۸۹.۵۸۵ تن بوده و به عبارت دیگر بیش از ۷٤ درصد کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی در بندر امام خمینی(ره) دپو شده که متعلق به ٥٠ واردکننده است.   به گفته معاون گمرک،‌ از کالاهای اساسی اشاره شده در بندر امام خمینی (ره) حدود ۱.۸۱۶.۵۳۱ تن، به گمرک بندر امام خمینی (ره) اظهار شده و تشریفات گمرکی آنها انجام شده است، اما ۱.۲۷۳.۰۵۴ تن کالای اساسی موجود در بندر مزبور، هنوز به گمرک اظهار نشده است.   وی تاکید کرد: علاوه بر کالاهای اساسی اظهار شده و اظهار نشده به گمرک بندر امام خمینی (ره)، ۷ فروند شناور حامل کالاهای اساسی ذرت، کنجالۀ سویا، روغن و دانه های روغنی به میزان ۱۹۹.۱۹۶ تن در کنار اسکله مشغول انجام تشریفات تخلیه و ۸ فروند شناور حامل کالاهای اساسی کنجالۀ سویا، ذرت، گندم و جو به میزان ۴۸۰.۲۹۹ تن در انتظار پهلوگیری در بندر مزبور می باشند که اغلب مشکل اسنادی دارند. مجموع این اقلام اساسی در حال تخلیه و در انتظار پهلوگیری مجموعاً معادل ۶۹۷.۴۹۵ تن است.   ارونقی با اشاره به تصمیمات جلسۀ ٢١٩ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۳۱ فروردین امسال و کارگروه مربوطه، درخصوص رفع مشکل رسوب کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور بویژه بندر امام خمینی(ره) که به تأیید رئیس جمهور نیز رسیده است، بیان داشت: در یکی از این مصوبات به تمامی صاحبان کالاهای اساسی اشاره شده، چنانچه تمایل دارند از رویۀ اعتباری استفاده و کالاهای موجود را ترخیص کنند، درخواست خود را به بانک مرکزی ارائه، تا بانک مرکزی نیز به فوریت، ظرف سه روز کاری از زمان اعلام، نسبت به موافقت با درخواست آنان اقدام کند.   وی یادآور شد: کارگروه تنظیم بازار موضوع اجازۀ ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی را که قبلاً تا اسفندماه سال ۱۳۹۹ وضع کرده بود، برای سال جاری تمدید کند که لازم است حوزۀ معاونت و حوزۀ معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ملاحظه اسامی شرکت های واردکننده کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی، در صورت صلاحدید، موافقت فوری خود را با ترخیص ۹۰ درصد از کالاهای مزبور اعلام کند.   معاون فنی گمرک افزود:‌ طبق مفاد این تصمیمات، وزارت جهاد کشاورزی در مهلت تعیین زمانی تعیین شده و حین تخلیۀ کالاهای اساسی، نسبت به تائیدیۀ مجوز سامانۀ بازارگاه اقدام کند تا برای صدور مجوز بازارگاه در تشریفات ترخیص کالا هیچگونه معطلی صورت نپذیرد و صدور مجوز سیستمی قرنطینۀ نباتی، به منزلۀ صدور مجوز بازارگاه نیز تلقی شود.   وی با اشاره به ۳ تصمیم اتخاذ شده برای کالاهای اساسی تصریح کرد: هیچگونه عذری برای صاحبان کالا در خصوص عدم ترخیص کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی موجود در بندر امام خمینی (ره) و حتی سایر بنادر و گمرکات کشور وجود نداشته و روند ترخیص کالاهای اساسی، از گمرکات اجرایی کشور سرعت ویژه ای خواهد گرفت و گمان می رود میزان ترخیص قطعی و ورود کالاهای اساسی موجود در بندر امام خمینی (ره)، از این بندر به مقاصد تعیین شده در داخل کشور ، روزانه از ٢٥ هزار تن ، به بیش از ٦٠ هزار تن برسد.   ارونقی افزود: در این راستا نامه‌ای به معاون توسعۀ صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده و در جریان این موجودی این کالاها قرار گرفته است.     انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: بندر امام خمینی بنادر و گمرکات موجود در بندر کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز از توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی و کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ پیمان لطیفی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، طرح برخورد با خودروهای شوتی و کالای قاچاق را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات میدانی و پس از هماهنگی با مقام قضائی با اجرای این طرح در محورهای مواصلاتی این شهرستان موفق به توقیف  5 دستگاه خودروی شوتی حامل بار قاچاق شامل لوازم صنعتی، برقی، پزشکی، خانگی، پوشاک، نوشیدنی، خودرو و موتورسیکلت دستگیری شدند.

سلیمانی تصریح کرد:  در این خصوص 9 نفر دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شدند.

 فرمانده انتظامی ساوجبلاغ خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای مکشوفه برابر نظر کارشناسان 2 هزار و 160 میلیارد ریال برآورده شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی