Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@07:03:35 GMT

سند جامع پیشگیری از معلولیت در خراسان جنوبی تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۲۷۹۵

سند جامع پیشگیری از معلولیت در خراسان جنوبی تدوین می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوب شد سند جامع پیشگیری از معلولیت در استان تدوین شود تا براساس این سند و با مداخله دستگاه‌های مرتبط، آمار معلولیت استان را کاهش دهیم.

حمید ملانوری، شب گذشته ۱۴ اردیبهشت در حاشیه نشست بررسی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان ذیل ستاد توسعه خاوران، معلولیت را از مسایل مبتلا به استان عنوان کرد و گفت: آمار معلولیت در خراسان جنوبی بالاست و در برخی موضوعات، رتبه‌های برتر و اول کشوری را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی افزود: بخشی از این معلولیت‌ها ناشی از اطلاعات ناکافی مردم در زمینه ازدواج و فرزندآوری است و بخشی نیز به حوادث و اتفاقات منجر به معلولیت مرتبط می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: براساس آمار ۸۰ درصد معلولیت‌ها مرتبط با مباحث زایمانی و مادرزادی است و رفع این مشکل به مداخله جدی دستگاه‌ها و مراقبت‌های لازم از طرف مردم نیاز دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، از مصوبات جلسه این بود که سند جامع پیشگیری از معلولیت استان توسط دستگاه‌های مرتبط تدوین شود.

ملانوری افزود: امیدواریم با تدوین اسناد مرتبط با آسیب‌ها، استانی عاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه دستگاه‌ها و مردم قرار گیرد، پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های فرهنگی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متولی مباحث فرهنگی، همه مردم هستند گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دستگاه‌ها ضمن مداخله در مسایل فرهنگی، زمینه حضور بیشتر مردم را نیز فراهم کنند.

وی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی مهمترین آسیب‌های موجود در استان و نحوه ورود و پرداخت به آنها عنوان کرد و افزود: اعتیاد، طلاق، کودک‌آزاری، همسرآزاری و نزاع از جمله آسیب‌های اجتماعی است و با توجه به اینکه استان هم از این آسیب‌ها بی‌نصیب نیست باید برنامه‌ریزی کنیم که در قالب اسناد جامع، این آسیب‌ها را کاهش داده و به صفر برسانیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معلولیت منطقه خراسان جنوبی خراسان جنوبی دستگاه ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات مهموئی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران در استان خراسان‌جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده است، اظهار داشت: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تشکر از مردم روستای مهموئی، متذکر شد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

قناعت با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمان‌بر است، گفت: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است، سال گذشته به‌طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

کد خبر 750791

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • بارش شدید تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی و آسیب به منازل و خودروها + ویدئو | اندازه تگرگ ها را ببینید
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم