Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@16:23:12 GMT

توضیح باغ وحش صفادشت درباره مرگ گورخر آفریقایی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۲۹۴۳

توضیح باغ وحش صفادشت درباره مرگ گورخر آفریقایی

تین نیوز

درپی وارد کردن سه راس گورخر آفریقایی و تلف شدن گورخر نر و انتشار ویدیویی درباره نحوه انتقال این‌ سه راس به کشور باغ وحش صفادشت در جوابیه‌ای خطاب به رسانه‌ها آورده است: «بررسی تیم دامپزشکی باغ‌ وحش مشخص کرد که علت مرگ استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان‌ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارس تین نیوز به نقل از ایسنا، جوابیه‌ روابط عمومی باغ وحش صفادشت بدین شرح  است:« روز ۴ اردیبهشت ماه سال جاری سه راس گورخر ( دو ماده و یک‌ نر) که توسط این باغ‌وحش خریداری شده بودند از کشور بلغارستان به مقصد ایران حرکت کردند که پس از طی مسافتی دو روزه به گمرک کشور ترکیه رسیدند.

گمرک کشور ترکیه بدون هیچ تاخیر و وقفه‌ای محموله مورد نظر را ترخیص کرد و این سه راس وارد کشور ایران و گمرک بازرگان شدند.

در ادامه این جوابیه آمده است: «متاسفانه در بدو ورود به گمرک بازرگان و با سوء مدیریت عوامل نگهبانی فیزیکی در داخل مجموعه گمرک افرادی برای گرفتن عکس از گورخرها به سمت ماشین حمل هجوم آوردند که موجب شد تا گورخرها رم کنند و از ماشین خارج شوند که پس از خروج متاسفانه در کانال آب محوطه داخل گمرک افتادند که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است.

پس از استقرار گورخرها در گمرک متاسفانه مسئولان گمرک بازرگان گورخرها را ترخیص نکردند و علی‌رغم اینکه اعلام شد که این‌ها موجودات زنده غیربومی هستند و تمهیدات بهداشتی و غذایی ویژه‌ای نیاز دارند اما ترتیب اثری داده نشد.

نهایتا در تاریخ ۹ اردیبهشت گورخرها ترخیص و به گمرک تهران منتقل شدند که با توجه به تعطیلی گمرک تهران در تاریخ ۹ و ۱۰ اردیبهشت (پنجشنبه و جمعه) با دلسوزی مسئولین این گمرک در تاریخ شنبه ۱۱ اردیبهشت گورخرها ترخیص و به مقصدباغ‌وحش حرکت داده شدند.»

در ادامه این جوابیه نوشته شده است: «متاسفانه گورخر نر در مسیر انتقال به باغ‌وحش جان خود را از دست داد و لاشه آن تحویل باغ‌وحش شد.

پس از بررسی تیم دامپزشکی باغ‌وحش مشخص شد که علت مرگ استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان‌ بوده است.

هم‌اکنون حال عمومی دو راس دیگر نیز مناسب نیست که امیدواریم با تلاش کادر دامپزشکی این دو راس بهبود یابند.»

باغ وحش ارم در پایان در پایان این جوابیه به دو نکته اشاره کرده و آورده است: «از مسئولین گمرک بازرگان انتظار می‌رفت با درک هرچه بیشتر حساسیت موضوع روند ترخیص و تشریفات گمرکی را تسهیل می‌کردند تا موجبات بروز این چنین اتفاقی نمی‌شدند.

از رسانه‌ها تقاضا داریم‌ در این قبیل موضوعات تعجیل نداشته و چرایی اتفاق را از مسئولین ذی‌ربط جویا شوند.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گورخر آفریقایی گمرک بازرگان باغ وحش سه راس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند، کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا قربانی امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و کارکنان گمرک پرویزخان کشف شده است.

وی افزود: سوخت‌های کشف شده از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند کشف شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: سوخت‌های کشف شده از جمله بنزین و گازوئیل و در قالب گالن‌های بیست لیتری از آن‌ها کشف و ضبط شده است.

قربانی ادامه داد: سوخت سرمایه ملی است و با هرگونه عرضه خارج از شبکه آن برخورد خواهیم کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز، دو مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

کد خبر 749053

دیگر خبرها

  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟