Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عملیات ساخت سازه  آبخیزداری دهستان لانو به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دی ماه پارسال در مرز مشترک ایران و افغانستان شروع شد و در حالی که با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال ساخت است، آبگیری شد و دل روستائیان و کشاورزان این منطقه را شاد کرد.

این سازه آبخیز داری با حجم آبگیری ۷۰ هزار مترمکعب، بزرگترین سازه آبخیزداری در حال اجرا در خراسان جنوبی است که با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و اداره کل منابع طبیعی ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازه آبخیز داری دهستان لانو می‌تواند باعث افزایش دبی ۷ قنات شود و ۷ آبادی با جمعیت هزار و ۷۰۰ خانوار از روستا‌های پایین دست از مزایای اجرای این سازه آبخیزداری بهره‌مند می‌شوند.

نصر آبادی بیان کرد: ساخت سازه آبخیزداری از سال ۹۶ با مشارکت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در مناطق مرزی استان آغاز شده که از ۱۴ سازه ۱۳ پروژه به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران سازه آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند