Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به روزنامه فایننشال تایمز گفت: رئیس جمهور بایدن به شدت معتقد است که شفاف و رک بودن اهمیت دارد و در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای انجام آن از طریق نشست رو در رو است. تمام دیپلماسی در واقع در مورد تعامل مستقیم است.

او افزود: و من همواره به عنوان یک دیپلمات اینگونه بوده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اوقات مردم فکر می‌کنند این مساله‌ای مشکل‌آفرین یا نشانه ضعف است.

بلینکن گفت که واشنگتن به دنبال تشدید اوضاع با روسیه نیست اما یک رابطه قابل پیش‌بینی‌تر می‌خواهد. وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: و اگر روسیه به اقدامات بی‌مهابا و خصمانه ادامه دهد، می‌تواند از واکنش دوباره ما مطمئن باشد. به اعتقاد من اینکه دو رئیس جمهور بتوانند رو در رو و به طور مستقیم صحبت کنند، برای دو طرف منفعت دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که حوزه‌هایی هستند که دو کشور منفعت مشترک برای همکاری دارند. او گفت: ما فعلا شاهد یکی از آنها بوده‌ایم و آن تمدید پیمان "استارت جدید" بود. حوزه‌های دیگری موسوم به قلمرو ثبات استراتژیک وجود دارند که شاید بتوان در آنها پیشرفت‌هایی صورت بگیرد.

دولت بایدن به تازگی ۱۰ دیپلمات روس را از ایالات متحده اخراج کرده و علیه ۳۲ نهاد و شخصیت روسی تحریم‌هایی تحت دور جدید تحریم‌ها علیه مسکو بر سر حملات سایبری ادعایی و دیگر اقدامات خصمانه علیه منافع آمریکا اعمال کرده است.

مسکو با رد این اتهامات می‌گوید که تازه‌ترین تحریم‌های آمریکا مغایر با لفاظی دولت آمریکاست که مدعی است یک رابطه باثبات با روسیه می‌خواهد. مسکو فهرستی از اقدامات متقابل به ایالات متحده ارائه داده است که علیه هیات آمریکا در روسیه اعمال خواهد کرد. واشنگتن و مسکو در حال حاضر روی برگزاری نشستی میان بایدن و پوتین در اوایل تابستان کار می‌کنند.

از سوی دیگر، روز سه‌شنبه رئیس جمهوری آمریکا حین صحبت درباره واکنش به پاندمی کرونا و وضعیت واکسیناسیون در کشورش درباره طیفی از دیگر موضوعات اظهارنظر کرد و از جمله گفت امیدوار است که ژوئن حین سفر به اروپا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار داشته باشد.

بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره برنامه ملاقات با پوتین حین سفر اروپا گفت: این امید و انتظار من است. ما روی آن کار می‌کنیم.

اوایل آوریل بایدن در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود گفت که آنها در یک کشور ثالث برای صحبت درباره روابط دوجانبه ملاقات کنند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم جمعه گفت یک نشست پیشنهادی برای همین تابستان در دستورکار است.

سالیوان گفت: رئیس جمهور بایدن در گفت‌وگوهایش با رئیس جمهور پوتین تاکید کرده و علنا هم گفته است که به اعتقاد او برگزاری چنین نشستی برای ایجاد درک بهتر میان دو کشور ارزشمند است و ممکن است این روابط را به مسیری باثبات‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر بکشاند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم از ابتکار برگزاری نشست استقبال کرده است و مسکو در حال حاضر جنبه‌های یک نشست احتمالی میان پوتین و بایدن را بررسی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بلینکن بایدن روسیه و آمریکا رئیس جمهور وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. 

وی در ادامه این ادعا افزود: اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

همچنین، وی حزب جمهوری‌خواه را «جناح طرفدار پوتین» توصیف کرد و اقدامات این حزب را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: «یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست.»

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری‌خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور «جی دی ونس» از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود