Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@16:47:20 GMT

آغاز تور خارجی وزیر خارجه فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۳۶۳۰

آغاز تور خارجی وزیر خارجه فلسطین

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تور سفرهای خارجی خود را به منظور بررسی تحولات پرونده فلسطینی که شامل روسیه، ترکیه و ایتالیا می‌شود، آغاز کرده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در ابتدای تور خارجی خود که شامل ایتالیا، واتیکان و ترکیه می‌شود، وارد مسکو، پایتخت روسیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است، ریاض المالکی روز جمعه (۱۷ اردیبهشت ماه) عازم آنکارا خواهد شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، ریاض المالکی در جریان سفرهای خود توضیحاتی را در خصوص نقض‌های رژیم صهیونیستی علیه مقدسات و اراضی فلسطینی به ویژه قدس اشغالی ارائه خواهد داد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین مسأله انتخابات فلسطین که محمود عباس، رئیس این تشکیلات تصمیم به تعویق انداختن آن گرفته است، را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، ریاض المالکی حامل پیام‌هایی از سوی محمود عباس به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است.

محمود عباس روز پنجشنبه گذشته از تعویق انتخابات فلسطین تا زمان تضمین برگزاری آن در قدس اشغالی خبر داد و گفت، پیام‌هایی از رژیم صهیونیستی رسیده مبنی بر اینکه به دلیل عدم وجود دولت، این رژیم نمی‌تواند درباره برگزاری انتخابات در قدس تصمیم بگیرد.

طبق بیانیه سابق ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، قرار بود انتخابات در سال جاری میلادی طی سه مرحله شامل انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین در تاریخ ۲۲ مه، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در تاریخ ۳۱ ژوئیه و انتخابات شورای ملی در تاریخ ۳۱ اوت برگزار شود.

آخرین انتخابات پارلمان فلسطین اوایل سال ۲۰۰۶ برگزار شد که به پیروزی حماس در اکثر کرسی‌ها ختم شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین ریاض المالکی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت ترینیداد و توباگو گفت این اقدام به دستیابی به "صلح پایدار" کمک می‌کند.

در بیانیه خبری وزارت امور خارجه این کشور حوزه کارائیب همچنین آمده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین "اجماع فزاینده بین المللی در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین" را تقویت کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه فاش کرد که انتظار می‌رود چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

تاکنون ۱۴۱ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟