Web Analytics Made Easy - Statcounter

زکی زاده معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   گفت: در سال جاری بیش از ۲۷ هزار بیمه نامه صادر شده و از این آمار ۳۰۱ مورد مربوط به باغداران گلستانی است که ۳ هزار و ۱۱۸ هکتار از باغ‌ها و تنه درختان خود را بیمه کرده اند.

زکی زاده با اشاره به خسارت سرما زدگی به باغ‌های گلستان در زمستان سال ۹۹ گفت: بعد از این سرما زدگی حدود ۲۰۰ پرونده برای ۸۰۰ هکتار از باغ‌های گلستان تشکیل شده است و تخمین زده می‌شود ۲۵ میلیارد ریال میزان خسارت پرداختی به باغداران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: سرما، یخبندان، طوفان، زلزله، تگرگ، سیل، برف سنگین و باران‌های سیل آسا از عوامل خسارت تحت پوشش بیمه برای باغداران است.

زکی زاده گفت: در سال گذشته ۱۸۷ میلیارد ریال حق بیمه از باغداران دریافت و در مقابل حدود ۵۰۲ میلیارد ریال غرامت به آن‌ها پرداخت کرده ایم.

در استان گلستان ۳۱ هزار هکتار باغ میوه وجود دارد که از این آمار ۲۰ درصد باغ‌های استان را مرکبات، ۲۰ درصد زیتون و ما بقی را ارقام سیاه ریشه و دانه دار تشکیل می‌دهد.

متاسفانه با گرم شدن هوا در بهمن ماه درختان وارد فاز رشد و زایشی شدند و همین امر باعث شد با سرمای ناگهانی هوا دچار خسارت شوند.

به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی گلستان بیش از ۵۰ درصد باغ‌های استان در زمستان سال ۹۹ دچار خسارت سرمازدگی شده اند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمازدگی باغات یخ زدگی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان ۱۴۰ هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود ۴ هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا ۳ میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی برداشت

توکلی از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید ۱۲۵ هزار تنی سال قبل کاهش بیش از ۷۰ درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط ۱۴ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 6090811

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد