Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@23:26:27 GMT

رشد ۲۴۵۰ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۳۸۱۹

رشد ۲۴۵۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با رشد ۲۴۵۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 15 اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با رشد 2450 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 169 هزار واحدی قرار گرفت. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، فولاد، وبملت و شستا به ترتیب با 2725، 1035، 528، 527 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بركت - گروه دارويي برك، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، شتران - پالايش نفت تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي و وبملت - بانك ملت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش امروز (چهارشنبه 15 اردیبهشت) شاخص کل فرابورس با ریزش 0.37 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 416 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، شگويا - پتروشيمي تندگويان، آريا - پليمر آريا ساسول، دماوند - توليد نيروي برق دماوند و بگيلان - توسعه مسير برق گيلان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

این در حالی است روز گذشته (دوشنبه 13 اردیبهشت) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 5229 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 175 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳ هزار و ۵۹۰ واحدی معادل ۱.۱۵ درصد به یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۲ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی دوشنبه 13 اردیبهشت شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۵۴۵  واحدی معادل ۱.۱۵ درصد به رقم ۳۰۳ هزار و ۶۳۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۴۶۶ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد، عدد ۴۲۳ هزار و ۱۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۵۴ واحدی به رقم ۲۷۵ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.  همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۵۲۴۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۷۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۱۷۰ واحد کاهش به رقم ۸۴۹ هزار و ۳۲۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۲۶۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح دوشنبه 13 اردیبهشت نمادهای فولاد با 1878، فملی با 1348، شستا با 567، فارس با 501، اخابر با 104 و وبصادر با 87 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح دوشنبه 13 اردیبهشت نمادهای فولاد - فولاد مباركه اصفهان، ثاميد - توسعه و عمران اميد، وبملت - بانك ملت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس و وبصادر - بانك صادرات ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات دوشنبه 13 اردیبهشت بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وپخش(داروپخش‌ (هلدینگ‌) با ۵.۵۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ساراب، وساخت، سمازن، واعتبار و دعبید بود. همچنین نماد معاملاتی کدما(معدنی‌ دماوند) با ۳۴.۱۷  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کفپارس، رانفور، وتوصا، فارس، فایرا و شغدیر قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شستا، کگل، پارسان و رانفور با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپاسار، وبملت و وپخش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۲ میلیارد و ۳۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۱۶ هزار و ۶۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۱۹ هزار و ۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس بر شاخص کل بورس یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: وضعیت مطلوب بورس برای سرمایه گذاری در مقایسه با سایر بازارها

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۵۴۵ واحدی قرار گرفت.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1229602 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳