Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@12:35:34 GMT

نشریه الوحده با موضوع «روز جهانی قدس» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۳۸۵۴

نشریه الوحده با موضوع «روز جهانی قدس» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی سیصد و هفتادمین شماره نشریه «الوحده» را به زبان عربی منتشر کرد. در سیصد و هفتادمین شماره نشریه «الوحده» با موضوع «روز جهانی قدس» مطالبی چون «۱۰ تحلیل روز جهانی قدس»، «ملت ایران به دنبال مبارزه با صهیونیسم»، «اهمیت راهبردی روز جهانی قدس»، «کارکرد روز جهانی قدس در مقابله با عادی سازی روابط» و «حمایت ایران تا آزادی فلسطین و قدس» آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ تحلیل روز جهانی قدس

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، راهکار مقابله با رژیم صهیونیستی برای آزاد سازی فلسطین و قدس شریف بر دو محور متمرکز بود که در نهایت ناکارآمدی دو راهکار در دهه‌های گذشته ناکارآمدی خود را نشان دادند. در این یادداشت که در آستانه روز جهانی قدس نوشته شده، این روز مهم از زوایای مختلف در تاریخ منطقه بررسی شده است. هدف این نوشتار این است که مشخص سازد که آیا اعلام روز جهانی قدس ظرفیت‌های جدیدی برای امت اسلام گشوده است.

ملت ایران به دنبال مبارزه با صهیونیسم

راهپیمایی‌های جهانیِ هر ساله در روز قدس در سرتاسر جهان موجب شده است تا روز قدس به وسیله‌ای برای تجدید پیمانِ جهانی برای حمایت از مبارزات ضد صهیونیسم تبدیل و به این ترتیب مبارزه با اسرائیل غاصب جهانی‌تر گردد. جهانی شدنِ مبارزه با رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

اهمیت راهبردی روز جهانی قدس

خارج کردن مسئله فلسطین از محدوده جغرافیایی سرزمین‌های اشغالی و تبدیل آن به یک مسئله و دغدغه مهم منطقه‌ای، بین‌المللی و اسلامی، یکی از زمینه‌های مهم تأثیرگذار در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس از جانب معمار کبیر انقلاب اسلامی در جهان است.

کارکرد روز جهانی قدس در مقابله با عادی سازی روابط

گزارشی است از وبینار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان که با حضور شیخ ماهر حمود، معن بشور، تیسیر الخطیب، قاسم صالح، محمد شمص و عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان برگزار شده است.

حمایت ایران تا آزادی فلسطین و قدس

مقاله‌ای است به قلم محمد شعبانی، رئیس مجمع گفتگوی ادیان کشور لبنان که در آن به سابقه اقدامات ایران در حمایت از مسأله فلسطین پرداخته و ابعاد مختلفی از این موضوع را بررسی کرده است.

کد خبر 5204686

منبع: مهر

کلیدواژه: روز جهانی قدس سرزمین های اشغالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رژیم صهیونیستی شیخ ماهر حمود محمد شعبانی انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران فلسطین لبنان قدس نشریه الوحده ماه مبارك رمضان دعای روزهای ماه رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ قرآن شب قدر قرآن کریم دعا و نیایش اوقات شرعی شب احیا محمد علی انصاری میثم مطیعی نمایشگاه مجازی قرآن کریم روز جهانی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» اثر باقر شریف القرشی به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

این اثر ذکر گوشه هایی از فضایل و مناقب اخلاقی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان است.

نگارنده در این کتاب در چهارده بخش جداگانه هر یک از معصومین علیهم السلام را محور بحث قرار داده و درباره آن بزرگواران به ویژگی‌های بارز اخلاق و رفتاری اهتمام ورزیده و تلاش نموده تا خوانندگان را با این زاویه از شخصیت آنان آشنا سازد.

استفاده از کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام، رفتار ایشان در برابر دوستان و مواضعشان در مقابل مخالفان و توصیف‌های دیگران درباره آنان از جمله منابعی بوده که مصنف از لابه لای آن‌ها، به دنبال تحقق هدف خود بوده است.

همچنین صبر، ورع، زهد، ارشاد، کرامت ورزیدن، مخالفت با جهل و بخل، و نیکی به دوست و دشمن از برجسته ترین شاخصه های مشترک اخلاق در میان این نورهای پاک معرفی شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02532131307 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • طرح گرافیکی باشگاه بایرن مونیخ به مناسبت روز جهانی «جنگ ستارگان» / عکس
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • نوراللهی قهرمانی را از فینالیست آسیا می‌گیرد
  • تمجید فوق‌العاده نشریه فورفورتو از علی دایی | او سوپراستار بین‌المللی فوتبال است | شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است