Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:44:30 GMT

نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۳۹۱۶

نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل «نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی» را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس؛ متقاضیان تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته؛ حوزه‌های علمیه، مدرسه عالی شهید مطهری، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا (س)، جامعه المصطفی (ص)، سازمان اوقاف و امور خیریه، به‌منظور ایجاد هماهنگی وحدت رویه، از ابتدای «سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰» و بعد از آن، باید درخواست­های خود را به اداره آموزش‌وپرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه، ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گفتنی است؛ درخواست­های واصله، پس از بررسی‌های لازم، در صورت تأیید، از طریق اتوماسیون اداری به معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ارسال تا نسبت به صدور مجوز از سوی کمیته علوم و معارف اسلامی اقدام و به استان ابلاغ شود.

بر اساس این بخشنامه؛ شهرستان‌هایی که دبیرستان علوم و معارف اسلامی (اعم از دولتی، وابسته و غیردولتی) در آن مناطق دایر نیست، می‌توانند نسبت به تأسیس این دبیرستان‌ها به‌صورت دولتی اقدام کنند. نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی این مدارس و ارزیابی از عملکرد آن‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوط، بر عهده اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، منطقه،‌ ناحیه و اداره کل آموزش‌وپرورش استان است و دستگاه مؤسس، باید پشتیبانی و نظارت‌های ویژه خود را در رعایت قوانین و مقررات جاری در این مدارس اعمال کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یادآوری می‌شود؛ تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی غیردولتی، تابع ضوابط و مقررات قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب سال ۱۳۹۵ است و مؤسس، پس از اخذ مجوز از شورای نظارت، باید جهت راه‌اندازی رشته علوم و معارف اسلامی به‌صورت (ضمیمه-مستقل) از کمیته علوم و معارف اسلامی «تأییدیه» لازم را دریافت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبیرستان دبیرستان علوم و معارف اسلامی آموزش و پرورش علوم و معارف اسلامی آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم، نویدبخش آینده روشن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور با تبریک دوازدهم اردیبهشت، روز معلم، یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامیداشت.

مدیر آموزش و پرورش کیش در پیام خود آورده است: بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه می‏نویسند

معلم، پرچم دار علم و دانش، پیام آور سعادت انسان‌ها، پرورش دهنده نسلی متعهد، خلاق، پویا، اندیشمند و آینده ساز و نوید بخش آینده‌ای روشن برای کشور است. روز معلم، روز بزرگداشت سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است.

گرامی می‌داریم یاد و خاطره بزرگ معلم انقلاب اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری و فرصت را مغتنم شمرده تا گل سپاس را تقدیم به معلمان و مربیانی نماییم که نقش ایمان را بر لوح جان و ضمیر‌های پاک حک می‌کنند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رسانند. اینجانب سپاس خویش را به محضر همه معلمان و مربیان که فرزندان این مرز و بوم وامدارشان هستند ابراز داشته و تلاش‌های بی شائبه تلاشگران عرصه علم و مجاهدان صحنه عمل را ارج نهاده و روز معلم را به تمامی معلمان کشورم، پویندگان راستین وادی علم، معرفت و دانایی، به‌ویژه جامعه فرهیخته فرهنگیان آموزش وپرورش منطقه کیش صمیمانه تبریک عرض نموده و سعادت و بهروزی یکایک آنان را از درگاه پروردگار متعال مسألت می‌نمایم.

امید آن دارم در پرتو توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش دولتمردان و در سالی که مزین به‌نام جهش تولید با مشارکت مردم است، بیش از پیش شاهد رشد، تعالی و بالندگی آموزش و پرورش کشورمان باشیم.

صالح بهرام پور
مدیر آموزش وپرورش منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش

دیگر خبرها

  • معلم، نویدبخش آینده روشن
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • نحوه انتخاب چوب ترموود