Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، او و همتایانش در گروه هفت مجددا بر تعهد این گروه اقتصادی به حمایت از یک راه حل سیاسی در سوریه و مکانیزم کمک رسانی فرامرزی سازمان ملل تاکید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از طریق توئیتر گفت: بسیاری از همتایان من در گروه هفت به همراه من مجددا بر تعهدمان نسب به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری در سوریه و حمایت از قدرت دهی مجدد به مکانیزم کمک رسانی فرامرزی سازمان ملل تاکید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بلینکن، کشورهای عضو گروه هفت به تداوم همکاری به جهت پیشبرد همه جوانب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل با هدف تسهیل یک راه حل سیاسی در سوریه برای پایان دادن به جنگ جاری در آن میپردازیم.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ با هدف آشتی برقرار کردن بین دولت سوریه و مخالفان، کمیته ۱۵۰ عضوی قانون اساسی سوریه را با تعداد برابری نمایندگان دولت، مخالفان و جامعه مدنی به راه انداخت.

پنجمین و جدیدترین دور مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه اواخر ژانویه در شهر ژنو برگزار شد. با این حال گی‌یر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه این مذاکرات را "مایوس کننده" خواند چرا که هیچ دستاوردی در قبال مسائل دستور کار خاصی که این دیپلمات قبل از این نشست تعریف کرد، حاصل نکرد.

نشست وزرای گروه هفت در شهر لندن امروز چهارشنبه خاتمه می‌یابد. در این نشست گروه هفت علاوه بر وزیران خارجه کشورهای عضو، نمایندگان استرالیا، هند، آفریقای جنوبی، کره جنوبی و همچنین بروئنی در نقش ریاست آ.سه.آن شرکت دارند.

این نشست وزرای خارجه گروه هفت هدفش زمینه سازی برای نشست رهبران در ماه ژوئن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه آنتونی بلینکن گروه هفت راه حل سیاسی سازمان ملل گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه

«حسن محمود» وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی