Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:37:04 GMT

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۰۸۶

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در تماس تلفنی با «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان آخرین وضعیت مرزی این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

مرداف در ابتدا به خانواده و نزدیکان شهروندان کشته شده قرقیزی در نتیجه درگیری مسلحانه در مرزهای قرقیزستان و تاجیکستان تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوبه خود، قزاق بایف از همکار ترکمنی خود به دلیل توجه وی و ابراز همدردی تشکر کرد و در مورد درگیری مرزی و وضعیت فعلی در منطقه «باتکند» قرقیزستان اطلاعاتی را به وی داد.

قزاق بایف و مرداف عنوان کردند: درگیری بوجود آمده که منجر به تلفات و زخمی‌ شدن افراد بسیاری از هر دو طرف شده است، باید منحصراً از طریق مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک حل شود.

مرداف خاطرنشان کرد که ترکمنستان، به عنوان یک شریک استراتژیک قابل اعتماد قرقیزستان، از نزدیک وضعیت منطقه مرزی را رصد می‌کند و در این راستا از تلاش‌های مداوم طرف قرقیز برای حل این حادثه استقبال می‌کند.

وزرای خارجه دو کشور در مورد وضعیت و چشم انداز روابط دو جانبه قرقیزستان و ترکمنستان تبادل نظر کردند و توجه ویژه‌ای به آماده سازی رویدادهای دوجانبه و چندجانبه در آینده در بالاترین سطح داشتند.

طرفین توافق کردند که در آینده نزدیک جلساتی را در چارچوب رویدادهای آینده سیاست خارجی ترتیب دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان ترکمنستان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفت وگو کرده بودند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین