Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری شاهد کاهش میزان بارش‌ها در سطح استان بوشهر بودیم و به همین دلیل شاهد کاهش عملکرد اراضی کشاورزی دیم و آبی استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۷ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر زیر کشت گندم رفته است، اضافه کرد: ۲۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان بوشهر هیچ محصول قابل برداشتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: به ۷۰ هزار هکتار اراضی دیم نیز بیش از ۵۰ درصد خسارت وارد شده و ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی استان نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خسارت دیده‌اند.

وی نیاز سالانه استان بوشهر به گندم را ۱۲۰ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح استان بوشهر حدود ۶۰ هزار تن گندم برداشت شود.

کد خبر 5204539

منبع: مهر

کلیدواژه: گندم بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ویروس کرونا شب قدر شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا شب های قدر بوشهر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ گرگان عکس استانها اردبیل بارش باران شب احیا استان بوشهر هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان