Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:11:09 GMT

توصیه‌های قبل و بعد از دریافت واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۱۲۸

توصیه‌های قبل و بعد از دریافت واکسن کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توصیه‌هایی را درباره قبل و بعد از دریافت واکسن کرونا به ویژه  برای گروه‌های بالای ۶۵ سال ارائه داد.

سعی کنید با سالمندان واجد شرایط، علمی و شفاف درباره واکسن صحبت کنید و با زبان قابل فهم فواید واکسن را برای آن‌ها تشریح کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی را اجبار نکنید بلکه با رضایت و توصیه درست او را راهنمایی کنید.

حین مراجعه به مراکز بهداشتی حتما اصول بهداشتی را جدی بگیرید. تجمع نکرده، عجله نکنید و بگذارید فرایند به درستی انجام شود.

فرد لباس گشاد و مناسب بپوشد تا تزریق براحتی انجام شود.

قبل از واکسن، تمام سابقه پزشکی، حساسیت، بیماری‌های همراه و... را به مراقب سلامت و پزشک مستقر در محل بازگو کنید. اگر توصیه کردند واکسن نزنید لطفا به حرفشان اعتماد کنید.

قبل از تزریق واکسن برای کاهش علایم بعد از تزریق نیاز به مصرف هیچ دارویی نیست. بدون توصیه پزشک و مراقب سلامت داروی سرخود مصرف نشود.

حتما سالمندان را تا بعد از دریافت واکسن توسط فرزند یا فردی از اقوام همراهی کنند.

از مراقب سلامت و کارشناس بهداشت محل واکسیناسیون حتما سوالات در ذهنتان برای مراقبت بعد دریافت واکسن را بپرسید.

بعد از تزریق حتما تا ۲۰ دقیقه در فضای مناسب تخصیص داده شده بمانید و اگر علایم زودهنگامی داشتید به نیرو‌های بهداشتی گزارش دهید.

اگر علایم بعد از واکسن داشتید به توصیه پزشک و مراقب سلامت محل تزریق واکسن، می‌توانید از تب بُرها و مسکن‌های ساده مانند استامینوفن یا ایبوبروفن و برای بدن درد ناپروکسن استفاده کنید.

علائم ممکن بعد دریافت واکسن شامل تب، درد محل تزریق، بدن درد، سردرد، لرز، درد چشم، تهوع و کوفتگی بدن است که طی ۴۸ ساعت رفع می‌شود.

فرد دریافت کننده بعد از دریافت واکسن بدلیل واکسن ناقل بیماری نیست. نیاز به قرنطینه ندارد.

رعایت شیوه نامه‌ها بعد از دریافت واکسن

به هیچ عنوان بعد دریافت واکسن رعایت شیوه نامه‌ها و ماسک و دوری از دورهمی را کنار نگذارید. زمان برای ایجاد ایمنی کافی نیاز است. حس ایمنی کاذب به شما دست ندهد.

اگر علایمتان بعد تزریق خیلی شدید بود، نگرانی شدید داشتید، تبتان بیش از ۴۸ ساعت طول کشید و شاهد بروز علایم پوستی خاص شدید حتما به پزشک مراجعه کنید. هرچند بروز این علائم نادر است.

اگر محل تزریق با درد همراه بود با پارچه تمیز و خنک روی محل میتوانید از مقدار دردش بکاهید.

شماره تماس مرکز بهداشت محل تزریق را داشته و. اگر سوالی داشتید براحتی از مراقب سلامتتان بپرسید.

فعلا زمان مقایسه واکسن‌ها نیست. واکسن‌های موجود مورد تایید است و فوایدش بسیار بیشتر از عوارض احتمالی نادر است. بهترین واکسن در دسترس‌ترین آنهاست.

به اطلاعات غیر از نیرو‌های بهداشتی و پزشک توجه نکنید و سعی کنید اگر واجد شرایط واکسن هستید حتما واکسن را دریافت کنید.

یادمان باشد عوارض احتمالی واکسن بسیار ناچیزتر از فواید قابل توجه آن است. راهی جز اعتماد به علم نداریم و از آنجا که حدود ۷۰ درصد از موارد بستری، بدحال و فوت ناشی از کرونا در گروه‌های بالاتر از ۶۰ سال است، با واکسیناسیون این گروه‌ها می‌توانیم این سه مشکل بزرگ کرونا را به جد کاهش دهیم.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی مازندران واکسن کرونا ویروس کرونا بعد از دریافت واکسن مراقب سلامت محل تزریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کیفیت آب بندی درب و پنجره در سیل ایتالیا را حتما ببینید!
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • اگر به شورولت علاقه داری، این نوا را حتما ببین!
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس