Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:27:08 GMT

دپوی ۳ میلیون تن کالای اساسی توسط ۵۰ واردکننده

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۱۳۷

دپوی ۳ میلیون تن کالای اساسی توسط ۵۰ واردکننده

ارونقی گفت: موجودی کالا‌های اساسی مشمول ارز ترجیحی موجود در بندر امام خمینی (ره) برابر با ۳.۰۸۹.۵۸۵ تن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جمال ارونقی معاون فنی گمرک گفت:طبق بررسی‌های صورت پذیرفته موجودی ۶ قلم کالای اساسی مشمول ارز ترجیحی ٤٢۰۰ تومانی شامل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی، کنجالۀ سویا و روغن خام در بنادر و گمرکات کشور معادل ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۵۴.۹۸۰ تن برآورد شده است.

وی بیان کرد:موجودی کالا‌های اساسی مشمول ارز ترجیحی موجود در بندر امام خمینی (ره) برابر با ۳.۰۸۹.۵۸۵ تن بوده و به عبارت دیگر بیش از ۷٤ درصد کالا‌های اساسی مشمول ارز ترجیحی در بندر امام خمینی (ره) دپو شده که متعلق به ٥٠ واردکننده است.

 

ردیف نام کالا صاحب کالا نوع کالا نوع ارز نوع موجودی(تن) 1 گندم 2 اساسی ترجیحی 157.941 2 ذرت 18 اساسی ترجیحی 1.504.934 3 جو 4 اساسی ترجیحی 281.763 4 دانه های روغنی 6 اساسی ترجیحی 297.644 5 کنجاله سویا 5 اساسی ترجیحی 681.058 6 روغن خام 15 اساسی ترجیحی 166.245 جمع کل * 50 اساسی ترجیحی 3.089.585

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کالای اساسی گمرکات گمرک اساسی مشمول ارز ترجیحی اساسی ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل