Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@08:49:23 GMT

نتانیاهو در تشکیل کابینه شکست خورد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۱۵۸

پایان یافتن فرصت بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه، بن بست سیاسی در رژیم صهیونیستی را تشدید کرد. خبرگزاری میزان – فرصت ۲۸ روزه تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی برای «بنیامین نتانیاهو»، نامزد معرفی شده برای تشکیل کابینه پس از انتخابات سراسری چهارم، در حالی پایان یافت که او همچنان در تشکیل کابینه ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «گاردین»، فرصت ۲۸ روزه نتانیاهو برای تشکیل کابینه در حالی پایان یافت که او نتوانست ۶۱ کرسی لازم در کنست را برای این امر به دست بیاورد.   ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه، بن بست سیاسی ۲ ساله در اراضی اشغالی را تمدید کرد.   ناتوانی چند باره نتانیاهو در تشکیل کابینه، پس از آن رخ داد که «روون ریولین»، رییس رژیم صهیونیستی، پس از اعلام نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی بی نتیجه در ۲۳ مارس (۴ فروردین) به عنوان چهارمین انتخابات سراسری در اراضی اشغالی از سال ۲۰۱۹ تاکنون، نتانیاهو را مامور به تشکیل کابینه کرد.   اما تلاش‌های نتانیاهو برای تشکیل کابینه که سعی داشت کابینه‌ای ائتلافی با حضور سیاستمداران راست افراطی و فهرست متحد عربی را معرفی کند، بی نتیجه ماند.   بن بست سیاسی در اراضی اشغالی در پی بالا گرفتن موضوع پرونده‌های فساد نتانیاهو تشدید شده است؛ چرا که شمار زیادی از سیاستمداران این رژیم متعهد شده‎اند که در کابینه تحت نخست وزیری فرد در حال محاکمه، حضور نیابند.   اکنون رییس رژیم صهیونیستی با پایان یافتن ضرب الاجل ۲۸ روزه تشکیل کابینه در نیمه شب سه شنبه، ۲ گزینه پیش رو دارد.   - نخست، مامور کردن «یائیر لاپید»، رییس حزب «یش عتید»، دومین حزب انتخابات سراسری چهارم پس از «لیکود»، حزب متبوع نتانیاهو، برای تشکیل کابینه طی ۲۸ روز
- دو، مامور کردن نمایندگان کنست برای معرفی نامزد تشکیل کابینه.   لاپید ۵۷ ساله، دوشنبه اعلام کرده بود که «وقت کابینه جدید است و ما می‌توانیم یک کابینه تشکیل دهیم.» بیشتر بخوانید: افزایش اعتراض‌ها علیه نتانیاهو همزمان با پایان مهلت تشکیل کابینه آوار بحران‌ها بر سر نتانیاهو این در حالی است که هیچ تضمینی وجود ندارد که لاپید موفق شود بر اختلاف‌های گسترده فکری در کنست پیروز شود.   در همین حال، «نفتالی بنت»، از مخالفان نتانیاهو که زمانی وزیر جنگ کابینه او بود، تاکید کرد که باید از انتخابات احتمالی پنجم خودداری شود.   «بنت» پیشتر پیشنهاد نخست وزیری چرخشی مانند توافق شکست خورده میان نتانیاهو و «بنی گانتز» را رد کرده بود.   برخی از منابع از احتمال توافقی مشابه میان «بنت» و «لاپید» خبر می‌دهند.   نتانیاهو از سال ۱۹۹۶ تاکنون در اراضی اشغالی در قدرت بوده است اما به نظر می‌رسد دوره نخست وزیری ۱۵ ساله او، با این ناکامی خاتمه یافته باشد.   ناتوانی احزاب صهیونیستی در تشکیل کابینه، رژیم صهیونیستی را در میانه بحران‌های متعدد به سمت پنجمین انتخابات سراسری در اراضی اشغالی در ۲ ساله گذشته سوق می‌دهد.   انتهای پیام/ برچسب ها: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه انتخابات سراسری تشکیل کابینه اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر صهیونیست: جنگ علیه غزه باید متوقف شود/ حماس شکست نمی‌خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، «شیمی شیفر» تحلیلگر صهیونیست در روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت تاکید کرد که هیچ دلیل منطقی برای ادامه جنگ در غزه وجود ندارد و زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود.

شیفر تصریح کرد که پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ، نتانیاهو و گانتز به ما وعده می‌دهند که نبرد در رفح به شکست حماس منجر خواهد شد، اما چنین چیزی ممکن نیست و خلاصه بگوییم ما اکنون برای پایان جنگی که از تاسیس این رژیم بی‌سابقه بوده و موجب آوارگی صد هزار اسرائیلی شده، باید بهای مطلوب را بپردازیم و اسرا را به هر بهایی شده، از غزه بازگردانیم.

وی گفت: به همین خاطر می‌گویم: بس است ما باید کابینه شرور نتانیاهو را که با نپذیرفتن مسئولیت فاجعه هفتم اکتبر ما را به سمت پرتگاه نابودی پیش می‌برد، کنار بگذاریم.

در روزهای اخیر بسیاری از محافل صهیونیستی خواهان پایان جنگ علیه غزه شده اند اما به نظر می رسد نتانیاهو با توجه به عدم تحقق هیچ دستاوردی در این جنگ و همچنین شکست در عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق، پایان جنگ را به معنای پایان حیات سیاسی خود می داند.

کد خبر 6091408 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • تحلیلگر صهیونیست: جنگ علیه غزه باید متوقف شود/ حماس شکست نمی‌خورد
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو