Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@04:27:15 GMT

اولین آزمون اثر سران بر بورس

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۲۴۸

اولین آزمون اثر سران بر بورس

تصویب بسته حمایتی ۷+۳ در جلسه سران سه قوه چه تاثیری بر بورس امروز خواهد داشت؟ به گزارش پول نیوز، برای پیش بینی بورس امروز – چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز دوشنبه نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس ۱۳ هزار و ۵۹۰ واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و ۴۶۷ واحد پائین آمد و در رقم ۴۲۳ هزار و ۱۹ واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل فرابورس ۵۲ واحد ریزش کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۱۷ واحد رسید.

در پایان معاملات روز دوشنبه، ۲۳ نماد رشد قیمت و ۲۴۴ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.
بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت‌های داروپخش (وپخش)، سیمان داراب (ساراب) و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران (وساخت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های کدما (شرکت معدنی دماوند)، کفپارس (فراورده‌های نسوز پارس) و رانفور (خدمات انفورماتیک) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز چهارشنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه ۴ هزار و ۷ میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز قبل ۸۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

در پایان معاملات دوشنبه ۳۴۶ نماد صف فروش و ۶ نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه ۳۷ درصد افزایش یافت و در رقم ۵۷ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۲.۵ درصد افزایش یافت و ۴ هزار و ۶۴ میلیارد تومان شد.
بیشترین تقاضا‌ها

در روز دوشنبه شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف خرید ۳۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، ساراب (سیمان داراب) و شصدف (شرکت صنعتی دوده فام) بیشترین صف خرید را داشتند.
بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۴۴ میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) و قثابت (قند ثابت خراسان) بیشترین صف فروش را داشتند.
پیش بینی بورس امروز

روز دوشنبه شاخص کل بورس برای سومین روز پیاپی ۱۳ هزار واحد ریزش کرد و سطح حمایت تاریخی یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد را از دست داد. ارزش معاملات سهام باز هم کاهش یافت و سهام‌داران حقیقی بیش از آن که بخرند در سمت عرضه بازار حضور داشتند. در سمت تقاضا، ۶۷ درصد خرید‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۳۳ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۸۷ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۳ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد. علاوه بر این بورس سیزدهمین روز متوالی خروج پول حقیقی را ثبت کرد و شاهد خروج ۳۱۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی بود.

بورس در حالی سه روز ابتدایی هفته را با نزول ۴۰ هزار واحدی پشت سر گذاشت که هفته پیش رئیس سازمان بورس از آماده سازی بسته حمایت ۳+۷ خبر داده بود. بازار بر خلاف انتشار واکنش مثبتی به این بسته نداشت. بسته‌ای که ۳ مورد آن در هیئت دولت تصویب شد و ۷ مورد دیگر روز دوشنبه به تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه رسید. حال با تصویب آن انتظار می‌رود بر بازار در روز چهارشنبه اثر مثبت بگذارد.

از جمله این مصوبات می‌توان به اجرای تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه، جبران زیان سهام‌داران پالایش یکم و انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه با تضمین دولت اشاره کرد. به نظر می‌رسد بسته حمایتی موسوم به ۳+۷ با تزریق نقدینگی بتواند شاخص‌ها را بالا بکشد و انتظارات سهام‌داران را نیز نسبت به آینده کواه مدت تغییر دهد و روند خروج سهام‌داران حقیقی را متوقف کند.

با این حال آنچه که کارشناسان و ناظران بر آن توافق دارند این است که روند فرسایشی تعدیل قیمت‌ها موجب از دست رفتن اعتماد سهام‌داران شده است. در نتیجه بازار علاوه بر تزریق نقدینگی و تحریک تقاضا به اعتماد سازی نیز نیاز دارد. اگر اعتماد سهام‌داران بازسازی نشود به محض اینکه سبد سرمایه گذاری سهام‌داران از محدوده زیان خارج شود آن‌ها تصمیم به فروش سهام و خروج از بازار خواهند گرفت که موجب نزول قیمت‌ها خواهد شد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت پایان معاملات میلیارد تومان روز دوشنبه سرمایه گذاری سهام داران کاهش قیمت هزار واحد صف فروش شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نهایت با کاهش ۵۱۸۶ واحدی بر روی کانال ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۱ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را بخوانید. به گزارش نبض بورس، بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ : خبر‌های مهم برای بورس امروز: ۱- «غدیس» قراردادی جدید بست: شرکت پاکدیس از انعقاد قرارداد فروش مقدار ۱,۵۰۰ تن کنسانتره سیب فله با تحویل درب کارخانه فروشنده خبر داد.
۲- قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری برای تولید بنزین پتروشیمی:با توجه به افزایش مصرف بنزین حدود ۲.۷ میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده که در سال جاری بخشی از ظرفیت خود را به حوزه تولید بنزین اختصاص دهند.
۳- افزایش سرمایه غچین: گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۲,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به تصویب هیئت مدیره رسیده.
۴- افزایش سرمایه ۲۲۰۸ درصدی سیمرغ از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
۵- دومین حراج سکه در سال جدید فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی برگزار می‌شود.
۶- خنور یک قدم دیگر به عرضه اولیه نزدیک شد: برگزاری جلسات معارفه سهام شرکت نور ایستا پلاستیک/ نشست اول: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه / ساعت ۱۰:۰۰،
۷- در پایان معاملات فردا نماد‌های اپال، تکیمیا، سغرب، ثمسکن، ولیز، پسهند، ثاژن، وشهر، دقاضی و بزندگی جهت برگزاری مجمع در روز چهارشنبه متوقف خواهند شد. ۸- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت داروسازی دانا/ درصد افزایش سرمایه: ۲۰۰ درصد/ محل تامین افزایش سرمایه: سود انباشته صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش تعداد نماد‌های در صف خرید: 41 نماد | ارزش صف‌های خرید:  291 میلیارد تومان تعداد نماد‌های در صف فروش: 38 نماد | ارزش صف‌های فروش:  404.2 میلیارد تومان گزارش بازار: شاخص کل امروز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 

شاخص کل: 2 میلیون و 239 هزار و 98 واحد | کاهش 20647 واحدی | معادل منفی 0.91 درصد

شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی: 464 هزار و 627 واحد | کاهش 4284 واحدی | معادل منفی 0.91 درصد

شاخص کل هم وزن: 744 هزار و 100 واحد | کاهش 6938 واحدی | معادل منفی 0.92 درصد

شاخص قیمت هم وزن: 416 هزار و 337 واحد | کاهش 3881 واحدی | معادل منفی 0.92 درصد 

شاخص آزاد شناور: 2 میلیون و 881 هزار و 150 واحد | کاهش 32045 واحدی | معادل منفی 1.10 درصد

شاخص بازار اول: یک میلیون و 728 هزار و 629 واحد | کاهش 20151 واحدی | معادل منفی 1.15 درصد

شاخص بازار دوم: 4 میلیون و 239 هزار و 721 واحد | کاهش 26806 واحدی | معادل منفی 0.63 درصد

شاخص سهامداران خرد امروز ۱۷ اردیبهشت  ۱۴۰۳ 

(شاخص ارزش دارایی سهامداران با دارایی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان)

شاخص سهامداران خرد:  133 هزار و  770 واحد | کاهش 1495 واحدی | معادل منفی 1.11 درصد

ارزش و حجم معاملات

تعداد معاملات: 311 هزار و 566 نوبت معاملاتی

ارزش معاملات: 39 هزار و 616 میلیارد ریال

حجم معاملات: 6 میلیارد و 346 میلیون برگه اوراق بهادار

ارزش دلاری بورس

ارزش دلاری بازار: 155 میلیارد دلار

نماد‌های تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس: فملی ، فولاد ، فارس ،  شپنا ، وبملت ، شبندر ، شستا

صف‌های خرید و فروش

تعداد نماد‌های در صف خرید: 44 نماد | ارزش صف‌های خرید: 796 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف خرید: ثزاگرس ، ثامان ، وایرا

تعداد نماد‌های در صف فروش: 68 نماد | ارزش صف‌های فروش: 2963 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف فروش: ثفارس ، خفولا ، فنرژی

سرانه خرید و فروش بازار

سرانه خرید: 20 میلیون تومان

سرانه فروش: 23.2 میلیون تومان

برترین عرضه و تقاضا

۳ نماد با برترین تقاضا در بورس:  ثزاگرس ، ثامان ، وایرا

۳ نماد با برترین عرضه در بورس:  ثفارس ، خفولا ، فنرژی

بیشترین و کمترین قیمت

۳ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس: وتوس ، دکوثر ، سدشت

۳ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس: ثفارس ، کفپارس ، خوساز

ورود و خروج پول حقیقی:

میزان خروج پول حقیقی: 296 میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: کاذر ، وتوس ، درازک

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: خودرو ، فملی ، خساپا

نقشه بازار امروز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳     

گزارش بازار هر روز راس ساعت ۱۳:۳۰ در نبض بورس منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص