Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@18:44:55 GMT

خسارت بی سابقه سیل در گناباد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۶۰۶

خسارت بی سابقه سیل در گناباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار گناباد گفت: میزان بارندگی ۴۸ ساعت گذشته در گناباد ۲۵ میلیمتر بود که این میزان بارندگی و وقوع سیلاب منجر به شکسته شدن بند‌های خاکی در بالا دست گناباد شد و موجب خساراتی به بخش‌های مختلف در این شهرستان شد.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها کار را برای نیرو‌های خدمات رسان سخت کرد و از سویی باعث شد مسیر رودخانه‌ها بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار گناباد ادامه داد: به دلیل شکسته شدن چند بند خاکی سیلاب وارد یک دامداری سبک شد و ۳۲۰ راس دام را تلف کرد و بر اثر این سیل راه ارتباطی سه روستا نیز آسیب دیده است.

قربانی بیان کرد: بیشترین میزان خسارت این سیل به زمین‌های زراعی و دامداری‌های شهرستان وارد شده است.


او تصریح کرد: دو قنات دلویی و سموئی این شهرستان نیز دچار خسارت‌های جدی شده اند و هم اکنون تیم‌های جهاد کشاورزی در حال تعیین میزان خسارت به کشاورزان و دامداران می‌باشند.


فرماندار گناباد تاکید کرد: براثر سیل امروز در گناباد چندین مورد آبگرفتی منازل اعلام شده که رفع گردید و ۴ مورد گرفتار در سیل داشتیم که خوشبختانه فرد مسنی که در روستای بهاباد مفقود شده بود با کمک تیم‌های تجسس جمعیت هلال احمر پیدا شده است.


قربانی اظهار کرد: متاسفانه کوره‌های آجرپزی این ناحیه صنعتی هم بر اثر باران دچار خسارت‌هایی شده اند که میزان دقیق خسارت‌ها در دست بررسی می‌باشد.


او افزود: یکی از مشکلات عدیده‌ای که الان شهر گناباد را تهدید می‌کند بند سار‌هایی است که متاسفانه بدون اینکه ترمیم شوند پر آب شده و بعضا شکسته می‌شوند و رسیدن آب این بند سار‌ها به منطقه شهری می‌طلبد ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بخشداران تابعه و... این موضوع را در جهت استحکام بند سار‌ها در اولویت کاری خود داشته باشند.


فرماندار گناباد ادامه داد: به دلیل شرایط خاص جغرافیایی منطقه باید اعضای ستاد مدیریت بحران به صورت ۱۰۰ درصدی تا موقع خارج شدن سامانه بارشی از شهرستان آماده باشند تا در اسرع وقت این مخاطرات را کاهش دهند.

انتهای پیام: ح. ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارندگی شدید وقوع سیل خسارت به کشاورزان فرماندار گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم

بارش شدید باران در روستای کبوترکوه از توابع شهرستان گناباد استان خراسان رضوی موجب شد تا رودخانه این روستا طغیان کند.

لحظه خروش رودخانه از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • عزاداری شهادت صادق آل محمد در گناباد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است